بجنورد/ معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت؛

97 درصد نياز دارويي كشور در داخل توليد مي شود

97 درصد نياز دارويي كشور در داخل توليد و تنها 3 درصد آن از خارج تامين مي شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، معاون تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشكي كشور با اعلام اين مطلب گفت:ما در حال حاضر 4 هزار و 200 ميليارد تومان گردش مالي دارو در كشور داريم

مصطفي قانعي با بيان اينكه حدود 27 درصد از توليد علم پزشكي منطقه در ایران است،افزود :ایران از نظر تولید علوم پزشكي در رتبه دوم منطقه قرار دارد.

وي تصريح كرد:در عرصه سلامت عقب نيستيم و در عرصه هاي مختلف نظير توليد واكسن و پيشگيري از بيماري ها رقيب نداريم.

وي با تاکید بر این که تمامي دانش توليد داروهاي بيوتكنولوژي در اختيار كشور است،اظهار داشت:انتظار داريم حركات جهادي علمي در سطح بالا انجام شود تا به عنوان قطب در دنیا شناخته شويم.

وي با بيان اين كه بيش از 50 درصد صادرات ما مربوط به داروهاي بيوتكنولوژي بوده است،عنوان كرد:اميد داريم تا 5 سال آينده ساخت داروهاي بيوتكنولوژي را به اتمام برسانيم تا سهم بزرگي از صادرات را داشته باشيم.

وي از حركات جهاد گونه دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي تقدير و آن را گونه اي ارزش و تعالي دانست و خاطر نشان كرد:کسب رتبه دوم در دانشگاه های تيپ 3 با اين حركات جهادي پر سرعت قابل تقدير و ستايش است و فراهم آوردن زير ساخت هاي خوب و مناسب از نظر فناوري در استان آينده خوبي را رقم خواهد زد.

دكتر «قانعي» تاكيد كرد:مسئولان استاني بايد توجه بيشتري به پژوهش و توليد ثروت از طريق فناوري داشته باشند.

وي افزود : خوشبختانه ما از نظر علمي با صعودي كه داشتيم در رتبه 18 قرار گرفتيم و از نظر سهم منطقه اي تا پايان برنامه پنجم از برنامه هاي پزشكي جلوتر هستيم./س

برچسب ها: نیاز ، دارویی ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.