بانک مرکزي؛

اسکناس 20 هزار توماني سال آينده وارد بازار مي شود

سال آينده براساس اخذ مجوزهاي لازم اسکناس 20 هزار توماني وارد چرخه اسکناس هاي کشور مي شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ صنيعي مديرکل امور چاپ اسکناس و ضرب مسکوک بانک مرکزي درباره آخرين وضعيت چاپ اسکناس هاي درشت تر گفت: هيچ کمبودي در رابطه با تأمين اسکناس نو  در روزهاي پاياني سال وجود ندارد.

وي افزود: در رابطه با بحث اسکناس هاي درشت تر سال آينده براساس اخذ مجوزهاي لازم اسکناس 20 هزار توماني وارد چرخه اسکناس هاي کشور مي شود.

وي تصريح کرد: در رابطه با اسکناس 50 هزارتوماني هنوز هيچ تصميمي گرفته نشده و فعلا مجوزهاي مربوط به چاپ اسکناس 20 هزارتوماني از سوي بانک مرکزي صادر شده است.

در ادامه غياثوند مديرکل نشر ريالي و اسکناس بانک مرکزي تصريح کرد: جاي نگراني به هيچ عنوان در رابطه با تأمين اسکناس نو و ايران چک هاي نو در روزهاي پاياني سال وجود ندارد و بانک مرکزي رفع اين نيازها را در دستور کار خود قرار داده است به طوري که هم اکنون اسکناس نو و ايران چک نو به ميزان کافي چاپ و آماده براي ارسال به بانک ها کرده است.

ضمن آنکه بانک تجارت و ملي، مسئول توزيع اسکناس هاي نو در سراسر کشور هستند.

ناصر حکيمي مدير اداره فناوري هاي بانک مرکزي در نشست خبري امروز گفت: مردم نگران تأمين نيازهاي مالي خود در روزهاي پاياني از طريق دستگاه هاي خودپرداز نباشند.

وي با بيان اينکه عملکرد دستگاه هاي خودپرداز طي دوره زماني اسفند سال گذشته تا اسفند ماه امسال از روند افزايشي قابل توجهي برخوردار بوده تصريح کرد: در اين رابطه اين رقم رشد بالاي 97.3 درصد را به خود اختصاص داده است، به طوري که در اسفندماه امسال بيشترين حجم تراکنش ها از طريق دستگاه هاي خودپرداز انجام شده است.
وي تصريح کرد: در زمان واريز عيدانه که در اسفندماه امسال انجام شد مجموع تراکنش ها از رقم 40 ميليون تراکنش در تاريخ واريز عيدانه به 63 ميليون تراکنش رسيد که  اين روند نشان دهنده افزايش رشد تراکنش ها در آن روز بوده است.

وي افزود: در اين رابطه به علت اتصال بانک ها به شبکه شاپرک، اگر بانکي شبکه سوئيفت خود را روي بانک هاي ديگر ببندد مشتريان خود آن بانک هم به طور کامل از خدمات مربوطه محروم مي شوند، به همين علت طرح شاپرک باعث عدم بسته شدن سامانه بانک ها به روي يکديگر و ارايه خدمات بهتر به مردم مي شود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار