رئیس دانشگاه امیر کبیر عنوان کرد؛

اجرای برنامه های ساخت و ساز پایدار دفتر توسعه پایدار دانشگاه امیر کبیر

طرح های مهم پایدار، ساخت و ساز پایدار و مدیریت پایدار ضایعات ساختمانی از جمله طرح های انجام شده در دانشگاه امیر کبیر در راستای ساخت و ساز پایدار است.

دکتر رهایی رئیس دانشگاه امیر کبیر در اولین همایش ساخت و ساز پایدار گفت: در خصوص ساخت و ساز پایدار از همین پس که از این موضوع به عنوان سومین،انقلاب پس از انقلاب کشاورزی و صنعت نام برده می شود که بر خلاف این دو انقلاب، ساخت و ساز پایدار کمتر مطرح شده که این خود یک نقطه ضعف است.
 
وی افزود: تصمیم گیری های همه جانبه باید در چارچوب نظریه توسعه پایدار بر اساس شاخص های سرمایه ای، اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی صورت گیرد که متاسفانه در ایران این اتفاق کمتر می افتد.
 
رهایی با اشاره به مشکلات حمل و نقل تصریح کرد: در بخش حمل و نقل هنوز سیستم هوشمند کنترل وسیله نقلیه را نداریم که ما در دانشگاه امیر کبیر کارهای تحقیقاتی را شروع کرده ایم که امیدواریم به نتیجه برسد.
 
رئیس دانشگاه امیر کبیر افزود: در سال 86 شعار توسعه پایدار در دانشگاه امیر کبیر مطرح شد و دفتر توسعه پایدار در سال 90 به همت همکاران تاسیس شد که طرح محله پایدار، ساخت و ساز پایدار و مدیریت پایدار ضایعات در برنامه این دفتر انجام شده است.
 
وی همچنین گفت: دوره های hlc کارشناسی ارشد و دکترا زمینه محیط زیست در دانشگاه امیر کبیر نیز صورت گرفت./ع2

برچسب ها: دانشگاه ، امیرکبیر ، محیط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار