راهنمای خرید؛

یک فلـش ممـوری خوب چه معیاری باید داشته باشد

این روزها از یک دانش­ آموز و دانشجو گرفته تا یک بازرگان همه و همه به این حافظه ­های کوچک اما با حجم بالا، نیاز دارند. میشود از مزایای Flash Memory از شخصی و قابل حمل بودن، سریع و بادوام بودن، و ظرفیت بالای آنها نام برد. در این قسمت می­خواهیم ملاک­های خرید یک فلش مموری مناسب را با هم بررسی کنیم.

به گزارش خبرنگار دریـچه فناوری و اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ می خواهیم در خرید یک فلش مموری شما را راهنمایی کنیم و ملاک های یک فلش مموری خوب را به شما آموزش بدهیم تا یک خرید خوب و بهتری داشته باشید.



ملاک اول: حجم یا ظرفیت فلش شاید اولین چیزی باشه که موقع خرید به آن توجه می کنید. حجم­ های امروزی فلش 2، 4، 8، 16، 32، 64 و 128 گیگابایت است. معمولا ظرفیت­ های فلش مموری­ها به خاطر تکنولوژی ساخت توان­هایی از عدد 2 هست.

ملاک دوم: نوع رابط که در گذشته USB 1.0 بوده اما امروزه بیشتر USB 2.0 , 3.0 هست که البته نسخه یو اس پی 3 به شرطی که به پورت USB3 وصل شود، سرعت بالاتری خواهد داشت.

ملاک سوم: تنوع ظاهری فلش که دیگر حرفی توش نمی­ماند و سلیقه­ای هست.

ملاک چهارم: در بعضی ازFlash Memory ها، برنامه­ های جانبی چون U3 یا Utility دیده می شود که بیشتر برای محافظت از اطلاعات روی فلش کاربرد دارد.

ملاک پنجم: مارک تجاری و برند فلش هم ملاک خیلی مهم هست.

ملاک ششم: گارانتی و خدمات پس از فروش که حتی بعضی شرکت­ها بر روی بسیاری از حافظه های همراه، گارانتی 3 بار تعویض درصورت خرابی ارائه می­دهند.

ملاک هفتم: خصوصیات ظاهری فلش مثل اندازه، وزن و رنگ هم می­تواند برای خیلی­ ها مهم باشد.

ملاک هشتم: بستر و پلت فرمی که فلش در آن کار می­کند. این روزها دیگر فلش روی تمام نسخه­های ویندوز، لینوکس و اپل شناسایی شده و به خوبی کار می­کند.

ملاک نهم: و البته مهم­ترین عامل انتخاب فلش برای خیلی از کاربران، قیمت مناسب فلش مموری هست. تقریبا امروزه با قیمت زیر بیست هزار تومان می­توانید فلش مناسب در بازار پیدا کنید.


البته ملاک های تخصصی تری هم می توانید روی جعبه و مشخصات فلش مموری­ها پیدا کنید، از جمله:

حداقل مدت نگهداری و ماندن داده­ها روی فلش مثلا حداقل 10 سال، جریانی که فلش با آن سازگاره مثلا کمتر از 104 میلی آمپر، دمای مناسب کار فلش، مثلا از 10- تا 55 درجه سانتی گراد، میزان رطوبت نسبی مثلا از 20 تا 90 درصد.

البته باید اضافه کنیم که ممکن هست یک فلش ظاهرا متعلق به یک مارک معروف باشد، اما واقعا در سایت آن شرکت حتی با جستجو هم نتوانید پیداش کنید و این یعنی آن جنس ممکن است تقلبی باشد!



برچسب ها: فلش ، مموری ، دریچه ، فناوری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
mohammad reza
۰۱:۵۵ ۳۱ خرداد ۱۳۹۴
چه برنامه های امنیتی رو می تونیم روی فلش بریزیم لطفا این برنامه هارو تو سایت بزارین
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۲۱:۲۹ ۲۹ آذر ۱۳۹۲
سلام من یه فلش 128 گیگابایتی خریدم 5 هزار تومن خیلی هم تا الان خوب کار میکنه ولی هر اطلاعاتی که میخواهم بریزم طول میکشد....به نظر شما این فلش خوب است؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۳ ۲۳ مرداد ۱۳۹۶
بقول معروف هر ارزونی یه علتی و هرگرانی یه حکمتی دارد، یکی از خصوصیات مهم فلش سرعت انتقال داده هاشه
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۵:۵۵ ۱۷ شهريور ۱۳۹۲
مارک فلاش چیباشه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۲۱:۵۸ ۱۲ شهريور ۱۳۹۲
اصلی ترین موضوع را نگفتید!!!سرعت انتقال اطلاعات...