سقوط ۴۴ درصدی درآمد های HTC

فوریه امسال یکی از بدترین خاطرات فروش را برای کمپانی تایوانی اچ تی سی رقم زد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، به گفته کارشناسان درآمد ماه فوریه 2013 HTC در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته میلادی 44 درصد کاهش را نشان می دهد که از فوریه 2010 بدین سو و در طی سه سال گذشته پایین ترین رقم فروش محسوب می شود.
سازنده تایوانی موبایل و گوشی های هوشمند اعلام کرد فروش ماه فوریه این کمپانی 11.3 میلیارد دلار جدید تایوانی (معادل 383 میلیون دلار امریکا) بوده است. {واحد پول تایوان موسوم به دلار جدید تایوانی یا NT DOLLAR است.}
گفتنی است فروش اچ تی سی در فوریه 2012 حدود 20.3 میلیارد دلار جدید تایوانی بود که در مقایسه باید گفت فروش اچ تی سی در مقایسه با سال گذشته 44 درصد کاهش را نشان می دهد.
این کمپانی از ماه ژانویه 2013 بدین طرف، ماه به ماه حدود 26 درصد کاهش را تجربه کرده است.
ماه گذشته مدیران کمپانی گفتند سود خالص به 34 میلیون دلار رسیده که این رقم معادل رقم سال 2004 این کمپانی است و این یعنی هیچ!
ظاهرا رقابت اچ تی سی در زمینه گوشی های هوشمند با غول هایی مانند سامسونگ و اپل به جایی نرسیده و در بازار جهانی عملا همچو بلک بری حرفی برای گفتن ندارد.
و این در حالی است که بنیامین هو بعنوان CFO یا مدیر مارکتینگ اچ تی سی و قول های وی برای تحول در بازار بر اساس ماکتینگ 2 برای اچ تی سی و ورود گوشی جدید HTC ONE هنوز تحولی عمده در بازار ایجاد نکرده است.
بنیامین هو گزارشهای خود را مستقیما به مدیر اجرایی پیتر چو می دهد تا با فاز جدید بازاریابی در اچ تی سی ، این کمپانی را متحول سازد.
این کمپانی قبل از کنفرانس جهانی موبایل در بارسلونای اسپانیا از گوشی هوشمند خود رونمایی کرد اما برخی آیتم های کلاسیک که نشان می دهد گوشی اچ تی سی است مورد انتقاد کارشناسان قرار گرفت و باید منتظر شد و دید آیا در ماههای آینده فروش گوشی های جدید می تواند بازار را متحول کند؟
اما گفته می شود (موسسه تحقیقات بازار کانتار kantar) یکی از دلایل عقب افتادگی اچ تی سی از بازار ، دل نکندن این کمپانی از پلتفورم ویندوز مایکروسافت است که کم کم قوای این کمپانی را در بازار رقابت به تعلیل برده است. شاید به همین دلیل بوده که این کمپانی خط جدید تولید خود را با اچ تی سی وان بر مبنای آندروید گذاشته است و امید دارد تا ماههای آینده بتواند خود را بالا بکشد.
فروش گوشی های ارزان قیمت HTC Desire V در بازار چین نیز در سال گذشته به این کمپانی کمک کرد و ممکن است با تولیدو فروش گوشی های ارزان قیمت در بازارهای پرجمعیت مانند چین بتواند مشکلات خود را کم کند. البته حضور ZTE و هوآوی و لنوو در بازار داخلی چین را نباید فراموش کرد.
 
ساختمان مرکزی اچ تی سی در تایوان واقع شده و با داشتن 16746 نیرو در سال 2011 بر اساس آمار درآمد سالانه ای معادل 9.5 میلیارد دلار امریکایی داشته است.این شرکت که در ابتدا High Tech Computer Corporation نام داشت پیشتر به ساخت کامپیوترهای نوت‌بوک مشغول بود اما از سال 1998 وارد بازار تلفن‌های همراه هوشمند و مخصوصاً لمسی شد. اولین تلفن همراه هوشمند شرکت اچ تی سی در سال 2000 معرفی شد و یکی از اولین تلفن‌های لمسی دنیا محسوب می‌شد. این شرکت سابقه طولانی در تولید تلفن‌های همراه هوشمند برپایه سیستم عامل ویندوز موبایل دارد. اولین تلفن همراه شرکت اچ تی سی برپایه این سیستم عامل در سال 2002 به بازار عرضه شود. همچنین اولین تلفن همراه 3G برپایه ویندوز موبایل توسط این شرکت تولید شد. شرکت اچ تی سی از سال 2005 وارد صنعت تولید تلفن‌های هوشمند 3G شد. در سال 2008 اولین تلفن همراه مجهز به سیستم عامل اندروید در جهان توسط شرکت اچ تی سیو به نام HTC Dream معرفی شد.
برچسب ها: اچ تی سی ، درآمد ، وبگردی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.