خطيب نماز جمعه تهران:

اگر در كشور پيشرفت نبود، دشمن عصباني نمي‌شد/ هدف اصلي دشمن رو در رو قرار دادن مردم در برابر نظام است

آيت‌الله موحدي کرماني سراسيمگي و شدت عمل دشمن در برابر ايران را نشانه پيشرفت نظام اسلامي دانست و گفت: اگر پيشرفت در کشور نبود، دشمن عصباني نمي‌شد و زماني که مشرکين در مکه در مقابل پيامبر (ص) بودند، شدت عملشان به مقدار موفقيت پيامبر (ص) بود و موفقيت‌ها هرچه بيشتر مي‌شد، شدت عمل مشرکين هم افزايش مي‌يافت و در ابتدا از تهمت شروع و بالاخره حصر اقتصادي، اذيت و شکنجه‌ها بيشتر شد و زماني که توفيقات بيشتر براي مسلمانان به‌وجود آمد، به جنگ با پيامبر (ص) منجر شد.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، نماز جمعه اين هفته تهران به امامت آيت‌الله محمدعلي موحدي کرماني برگزار شد.

امام جمعه موقت تهران با بيان اينکه انسان با تقوي مي‌تواند خود را از خطر شيطان حفظ کند، گفت: با تقوي کوچکترين خطري متوجه انسان نمي‌شود لذا سرمايه تقوي انسان را از خطر شيطان حفظ و علاوه بر  مصونيت از گناه انسان را بيمه مي‌کند.

آيت‌الله موحدي کرماني اظهار داشت: مناسبت‌هاي بسياري در طول هفته وجود داشت که به بعضي از آنها مفصل و برخي کوتاه اشاره مي کنم.

وي گفت: يکي از مناسبت‌هاي هفته گذشته، ديدار اعضاي مجلس خبرگان با مقام معظم رهبري در روز گذشته بود که طي آن مقام معظم رهبري سخنان مهمي را ايراد کردند که به همگان توصيه مي‌کنم کليه بيانات رهبري را به دست بياورند و مورد توجه و عمل قرار دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبري ادامه داد: مقام معظم رهبري در اين ديدار فرمودند نگاه بلندمدت در مسير حرکت به سوي آرمان‌ها و اهداف اسلامي، ضرورت دارد چرا که با نگاه بلندمدت مي‌توانيم به‌ آرمان‌هايمان برسيم و نبايد مقطعي به مسائل نگاه کنيم چرا كه جهان‌بيني مي‌گويد اگر حکمت الهي را مي‌بيني، بايد همه را با هم نگاه کني.

آيت‌الله موحدي کرماني با بيان اينکه مقام معظم رهبري فرمودند براي رسيدن به اهداف و آرمان‌هاي مقدس بايد با نگاه بلندمدت نگريست، تاکيد کرد: بايد برنامه‌ريزي کرد و مديران بايد در مسائل ريز شوند و کل برنامه را در نظر بگيرند و ايمان به اسلام، عزم راسخ و حفظ و تقويت روحيه اميد از استمرار حرکت رو به جلو است و بايد از موانع مقطعي عبور کرد.

وي با اشاره به اينکه بايد با پشتوانه عزم راسخ و تقويت روحيه و اميدواري مشکلات را پشت سر گذاشت، افزود: نبايد به اين شکل باشد که اگر فشاري وارد شد، روح ياس در فرد و جامعه به‌وجود آيد و اگر مي‌خواهيم به جلو برويم و موفقيت بدست آوريم، بايد از سختي‌هاي مقطعي عبور کنيم.

 عضو مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: مقام معظم رهبري فرمودند اگر در دوران مبارزه نگاه بلندمدت نبود، شکست مي‌خورديم و نگاه بلندمدت امام خميني (ره) بسيار کارساز بود.

خطيب نماز جمعه تهران با بيان اينکه قرآن درباره اينكه مردان خدا با سختي‌ها در راه هدف مواجه مي‌شوند، تاکيد کرد: مردان خدا در برابر هدفشان مي‌گويند که انتظار سختي‌ها را داشته‌اند و سختي‌ها نه تنها آنها را سست نکرده بلکه ايمانشان را قوي‌تر کرده که در همين رابطه مقام معظم رهبري فرمودند اگر در دوران مبارزه ديد بلندمدت نبود، مبارزه به شکست منجر مي شد، اما امام (ره) با اميد رو به آينده ايستاد و سرانجام پس از سختي‌ها به پيروزي رسيد.

وي ادامه داد: مقام عظمي ولايت شرايط امروز را سخت‌تر توصيف کردند و فرمودند بايد از ديد مقطعي دوري و به حفظ روحيه براي جوانان و در کوره اميد بايد دميده شود.

موحدي کرماني افزود: نشانه اميد استمرار موفقيت روزافزون ملت ايران، عظمت کنوني ايران در دنياي اسلام، عظمت کنوني و مرکزيت فکري ايران در جهان اسلام و تسلط گفتمان ديني است و پيشرفت‌هاي علمي و فناوري، نفوذ سياسي نظام اسلامي را بايد دستاورد شگرفي براي نشانه اميد شناخت، چون در غرب و زمان انقلاب نائل آمدن به اين توفيقات غيرقابل تصور بود.

آيت‌الله موحدي کرماني سراسيمگي و شدت عمل دشمن در برابر ايران را نشانه پيشرفت نظام اسلامي دانست و تصريح کرد: اگر پيشرفت در کشور نبود، دشمن عصباني نمي‌شد و زماني که مشرکين در مکه در مقابل پيامبر (ص) بودند، شدت عملشان به مقدار موفقيت پيامبر (ص) بود و موفقيت‌ها هرچه بيشتر مي‌شد، شدت عمل مشرکين هم افزايش مي‌يافت و در ابتدا از تهمت شروع و بالاخره حصر اقتصادي، اذيت و شکنجه‌ها بيشتر شد و زماني که توفيقات بيشتر براي مسلمانان به‌وجود آمد، به جنگ با پيامبر (ص) منجر شد که اين امر سند قوي براي سخنان مقام معظم رهبري است.

عضو مجلس خبرگان درباره فرمايشات مقام معظم رهبري درباره تحريم تصريح کرد: بهانه تحريم موضوع هسته‌اي است، اما هدف اصلي آنان رو در رو قرار دادن مردم در برابر نظام است و غرب اميدوار است که مردم در برابر نظام بايستند اما حضور بي‌سابقه مردم در 22 بهمن نشان داد که ملت به نظام پايبند بوده و مشت محکمي بر دهان دشمنان کوبيدند.

وي در ادامه گفت: مقام معظم رهبري سخنان جامع و بليغ براي انتخابات و بررسي صلاحيت‌هاي شوراي نگهبان ايراد کردند و از مشکلات اقتصادي مردم سخن به ميان آوردند.

موحدي کرماني ادامه داد: مقام معظم رهبري بعضي از مشکلات را ناشي از تحريم و برخي ديگر را در مديريت‌ها و اجراي سياست‌ها دانست و فرمود که اين مشکلات قابل حل است و گفتند که به مسئولين براي حل مشکلات توصيه موکد کرده اند و فرمودند که نتيجه تحريم بازگشت به خود و جوشش درون است، همانطور که درباره اورانيوم 20 درصد اتفاق افتاد.

عضو مجلس خبرگان در ادامه‌ تاکيد کرد: کشورهايي که ايران را تحريم کرده‌اند خود گرفتار مشکلات سنگين و غير‌قابل حل هستند و غرب علاوه بر مشکلات خود دچار معضلات ناشي از تحريم ايران شده و راه‌حلي ندارد، اما ايران در برابر مشکلات راه حل دارد.

آيت‌الله موحدي کرماني با بيان اينکه در آستانه سال جديد انتظار مي‌رود تا ملت فهيم و انقلابي ايران از اسراف خودداري و مستضعفين را شريک زندگي خود بدانند، تصريح کرد: ايام عيد با شهادت حضرت صديقه طاهره (س) مصادف شده و سعي شود که محافل رنگ و بوي حضرت را بگيرند.

عضو مجلس خبرگان رهبري درباره چهارشنبه سوري اظهار داشت: ايران آنقدر مفاخر دارد که به آن افتخار کند و لازم نيست براي مراسم چهارشنبه سوري افتخار کنيم، چون محصولي بجز مجروحيت، کوري و نابود شدن ندارد‌ لذا والدين بايد فرزندان خود را نصيحت کنند و نيروي انتظامي به فکر چاره براي اين روز باشد.

وي گفت: کميته امداد خدمات چشمگيري داشته و روز درختکاري و حفاظت از محيط زيست، درختان و جنگل‌ها بسيار مهم است چرا که ضربه زدن به آن خيانت به ملت است.

وي ادامه داد: روزهاي آينده سالگرد تحريم تنباکو توسط ميرزاي شيرازي و انفجار در نماز جمعه، بمباران شلمچه توسط صدام و شهادت باکري و همچنين پيام رهبري به کنگره زنان شهيد را در پيش داريم.

خطيب نماز جمعه اين هفته تهران، در پايان ضمن ابراز تاسف با عزيزاني که در پاکستان شهيد شده‌اند، خاطرنشان کرد: 205 نفر در انفجارهاي پاکستان کشته و زخمي شدند که از اينجا با خانواده‌هاي آنان ابراز همدردي مي کنيم همچنين مناسبت ديگر تاسيس بنياد شهيد به فرمان امام خميني (ره) است.
انتهاي پيام/
برچسب ها: نماز ، جمعه ، اسلام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار