اردبیل/

اقتدار علمی ایران استکبار را به حیرت وا داشته است/ توسعه فناوری‌ها با قدرت بومی

استاندار اردبیل گفت: اقتدار علمی ایران اسلامی ما در تمام حوزه‌ها دشمنان را به چالش واقعی و حیرت عمومی وا داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ اکبر نیکزاد امروز در همایش ملی روش‌شناسی در مطالعات میان رشته‌ای که در سرعین برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران در 34 سال گذشته پیشرفت محیرالعقولی در حوزه پیشرفت علم و فناوری‌ها داشته به طوری که این پیشرفت‌ها در 100 سال اخیر بی‌نظیر است.

وی گفت: در این بین آنچه دشمنان را متعجب کرده اینکه این پیشرفت‌ها در اوج تحریم و با تکیه بر نیروهای بومی حاصل شده که شاید کمتر کسی فکر می‌کرد ایران تحریم شده بتواند به ماهواره، تجهیزات علوم هسته‌ای، ربات‌های پیشرفته و دیگر دانش‌های روز دست یابد.

نیکزاد با اشاره به ارزش علوم اسلامی و مادر بودن این رشته در بین رشته‌های علوم، افزود: علوم اسلامی باب تمام علوم است و با هم‌افزایی در این حوزه می توانیم سبب رشد و شکوفایی علم در تمام مقاطع در سطح جهان باشیم.

وی با مقایسه وضعیت فعالیت‌های علمی در 34سال گذشته در کشور و استان گفت: در حال حاضر حدود 72 هزار و 500 دانشجو در سطح استان مشغول تحصیل هستند که نزدیک به 26 هزار نفر آن دانشجویان دانشگاه پیام نور هستند.

استاندار افزود: اگر وضعیت موجود با 30 سال گذشته مقایسه شود توفیقات به دست آمده و پیشرفت‌های علمی شایانی که به برکت انقلاب و خون پاک شهیدان در این زمینه داریم کاملاً قابل لمس است.

علم‌الهدی دبیر علمی همایش ملی روش‌شناسی در مطالعات میان رشته‌ای در حوزه علوم سیاسی و آخوندی معاون فن‌آوری و پژوهش دانشگاه پیام نور کشور نیز در ادامه به تشریح اهداف برگزاری این همایش و بستر‌سازی‌های انجام یافته در سطح دانشگاه پیام نور کشور برای تحصیل دانشجویان و سوق دادن آنها به امر پژوهش پرداختند./س

برچسب ها: اردبیل ، اقتدار ، علمی ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.