مشهد/

وجود بیش از 2 میلیون منبع اطلاعاتی در کتابخانه آستان قدس رضوی

رییس سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی گفت: دو میلیون و 200 هزار منبع اطلاعاتی چاپی، دیداری و شنیداری در کتابخانه های این نهاد در سطح شهر مشهد وجود دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد محمد هادی زاهدی با بیان این مطلب افزود: این منابع در کتابخانه مرکزی، 10 کتابخانه تخصصی و 17 کتابخانه وابسته به آستان قدس در مشهد در اختیار پژوهشگران قرار گرفته است.

وی بیان کرد: کتابخانه های تخصصی آستان قدس رضوی در مشهد شامل ˈ علوم قرآن و حدیث، علوم اهل بیت، اقتصاد اسلامی، علوم ادبیات، جامع الکترونیکی، جغرافیا، تاریخ، ، موزه و هنر، مطبوعات، مخطوطاتˈ هستند.

وی گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه سه میلیون و 337 هزار نفر زن و مرد به کتابخانه مرکزی، کتابخانه های تخصصی و وابسته آستان قدس رضوی در مشهد مراجعه کرده اند و از منابع اطلاعاتی و تالارهای مطالعه آنها بهره گرفته اند.

او با اشاره به غنای فضای فرهنگی – مطالعاتی و منابع اطلاعاتی آستان قدس رضوی، گفت: این نهاد افزون بر مشهد 21 کتابخانه وابسته در سایر شهرهای کشور و یک کتابخانه در هندوستان نیز دارد و از پیشگامان عمده توسعه علم و دانش و گسترش فرهنگ و ادب و هنر در این کشور اسلامی محسوب می شود/س  

 

 

برچسب ها: منبع ، اطلاعاتی ، کتابخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.