بندرعباس /

ایجاد اشتغال بیش از 2 هزارنفر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت:با اجرای 17 طرح اقتصادی در این منطقه برای 2 هزار و 500 نفر شغل ایجاد می شود .


به گزار ش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس
هندیان افزود :این طرح ها که از طرحهای مهر ماندگار استان است با 40 تا 98 درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجراست.

وی گفت: برای اجرای این طرح های9 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده است .

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس مهمترین این طرحها را تولید سالانه یک و نیم میلیون تن آهن اسفنجی در کارخانه صبا فولاد خلیج فارس ، راه اندازی دو واحد تولید آهن اسفنجی به ظرفیت سالانه یک میلیون و 856 هزار تن در کارخانه فولاد کاوه جنوب عنوان کرد .

هندیان افزود : تکمیل خط تولید میله گذاری آند در کارخانه های هرمزآل و آلومینیوم المهدی ، راه اندازی پست برق منطقه ویژه با 47 کیلومتر خط انتقال و توسعه اسکله تخلیه و بارگیری مواد معدنی فله منطقه ویژه خلیج فارس از دیگر طرحهای در دست اجرا در این منطقه است.

دسترسی به راههای دریایی ، هوایی ، ریلی و شوسه و زیرساخت های لازم در این خصوص و همچنین برخورداری از چندین واحد آبشیرین کن و نیروگاه در حال احداث ، منابع عظیم انرژی نفت و گاز و همجواری با نیروگاه هزار و 200 مگاواتی بندرعباس و مهمترین معادن سنگ آهن کشور به عنوان مواد اولیه تولید فولاد از مزایا و نقاط قوت منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در بندرعباس است.

این منطقه در 13 کیلومتری غرب شهر بندرعباس و در نزدیکی مجتمع بندری شهید رجایی و پالایشگاه نفت بندرعباس قرار دارد./س.


برچسب ها: ایجاد ، اشتغال ، خلیج فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.