اصفهان/ اوایل سال آینده؛

راه اندازی واحد شماره سه کک سازی ذوب آهن اصفهان با ظرفیت تولید900 هزار تن

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان یکی از برنامه های مهم سال آینده این شرکت را راه اندازی واحد شماره سه کک سازی با ظرفیت تولید900 هزار تن عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان اردشیر سعد محمدی در جمع خبرنگاران تاکید کرد: با راه اندازی سه واحد کک سازی این شرکت، هزینه خرید کک از خارج کشور به مقدار قابل توجهی کاهش می یابد.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن همچنین از افتتاح دو طرح تولید برق هرکدام به ظرفیت 55 مگاوات و طرح پایش روی خط مجموعه محصولات تولیدی این شرکت برای حفاظت از محیط زیست در سال آینده خبر داد.
سعد محمدی با اشاره به عرضه بلوک 56 درصدی شرکت ذوب آهن اصفهان در بازار دوم فرابورس اظهار کرد : با خصوصی شدن این شرکت، شرایط بهتری برای مدیریت، توسعه و شتاب بخشی به روند تولیدات فراهم می شود. وی یکی از طرح های توسعه این شرکت را تولید محصولات جدید عنوان و اضافه کرد: باید فضای گسترده تری از طیف خریداران ایجاد کرد که این امر از برنامه های میان مدت این شرکت است.
سعدمحمدی، کیفیت محصولات فولادی شرکت ذوب آهن اصفهان را مطابق استانداردهای مشخص جهانی عنوان کرد.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان همچنین گفت: این شرکت قصد دارد برای حضور پیدا کردن در عرصه تولید آهن اسفنجی، شرکت فولاد چهارمحال و بختیاری را با ظرفیت تولید یک میلیون تن در اختیار بگیردکه در این صورت شرایط برای ارتقای سهم تولید فولاد کشور فراهم می شود.
وی با بیان اینکه میزان ذغال سنگ شناخته شده در کشور یک میلیون تن است، اضافه کرد: مقدار احتمالی کشف ذغال سنگ یک میلیارد تن و میزان کلی ذخایر ذغال سنگ در کشور بیش از این مقادیر است.
مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان افزود: با توجه به ظرفیت های موجود تولید فولاد در کشور، نیاز تولید ذغال سنگ تا چهار برابر افزایش می یابد.
وی همچنین به وضعیت بازنشستگان این شرکت اشاره کرد و گفت: دولت بیش از 50 هزار میلیارد ریال از سهام بنگاه هایی مانند آلومینیوم ها، تولید ذغال سنگ، دخانیات و قسمتی از سهام خودرو را به صندوق بازنشستگی فولاد کشور واگذار کرد.
وی تصریح کرد: با واگذاری بلوک 56 درصدی این شرکت به بخش خصوصی، مشکلات بازنشستگان و مطالبات آنها تا چند ماه آینده مرتفع خواهد شد.

مدیر عامل ذوب آهن اصفهان از توافق با راه آهن جمهوری اسلامی برای تولید ریل خبر داد و گفت: تولید ریل در این شرکت، مانع خروج مقادیر زیادی ارز از کشور می شود.
وی با بیان اینکه از سال 92 آماده تولید ریل هستیم، تصریح کرد: ایران سالانه حداقل 150 هزار تن ریل نیاز دارد که با راه اندازی خط نورد جدید در ذوب آهن اصفهان تا حدودی نیاز کشور مرتفع می شود/س

برچسب ها: کک ، سازی ، ذوب آهن ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.