شهرکرد/

اجرای پروژه ملی اتانول سوختی در استانهای چهارمحال و بختیاری و اصفهان

استاندار چهارمحال و بختیاری، از انجام توافق های اولیه برای اجرای پروژه ملی اتانول سوختی در استانهای چهارمحال و بختیاری و اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

علی اصغر عنابستانی، در نشست ستاد سرمایه گذاری استان چهارمحال و بختیاری گفت: سرمایه گذار طرح، برای اجرای این پروژه آمادگی خود را اعلام کرده است.

وی افزود: برای اجرای این پروژه ملی، 150 هکتار زمین لازم است که پیش بینی تامین این میزان اراضی در منطقه ویژه اقتصادی استان چهارمحال و بختیاری خواهد بود.

عنابستانی تصریح کرد: 10 هزار هکتار زمین برای کشت مواد اولیه آن نیاز است که می تواند با توسعه کشاورزی در استان چهارمحال و بختیاری فراهم شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: مواد اولیه برای تولید اتانول سوختی سیب زمینی، چغندر قند، ذرت، گندم و میوه بلوط است و با سرمایه 450 میلیون دلار، اشتغال سه هزار نفر را فراهم می کند و اتانول سوخت پاک است و این سوخت تا سال 2050 تا 50 درصد، جایگزین سوخت های فعلی دنیا می شود.
وی، با بیان اینکه استفاده از سوخت اتانول به عنوان سوخت مصرفی در خودروها در دنیا رواج یافته است، گفت: اتانول، سوختی سبز و دوستدار محیط زیست است و این سوخت به بنزین اضافه می شود تا از میزان آلایندگی خودروهای بنزین سوز کاسته شود، در حالی که هم اکنون در کشور، ماده
MTBE  به بنزین افزوده می شود/س 

برچسب ها: اتانول ، سوخت ، چهارمحال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.