سردار وحيدي:

ناوشکن جماران 2 به زودي در درياي خزر به آب انداخته مي‌شود

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح از به آب اندازی ناوشکن جماران 2 در آينده نزديک خبر داد و گفت: سربازان مهم‌ترين نقش را در پيوند نيروهاي مسلح با مردم ايفاء مي‌كنند.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، "سردار احمد وحيدی" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ديدار اعضاي ستاد برگزاري جشنواره جوان سرباز كه قرار است مرحله نهايي آن در خرداد ماه سال 92 در مراسم ويژه‌اي برگزار و برگزيدگان جوان سرباز نيروهاي مسلح معرفي شوند، طي سخناني با اشاره به اهميت خدمت سربازي در افزايش و تحكيم اقتدار ملي و دفاع مؤثر و همه‌جانبه از كشور گفت: جشنواره جوان سرباز براي تجليل از جوانان غيور و غيرتمندي است كه مخلصانه از دستاوردهاي انقلاب اسلامي و كيان دين و ميهن پاسداري و حراست مي‌‌كنند.

بنا بر گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع؛ سردار وحيدي با گراميداشت ياد و خاطره سربازان شهيد دفاع مقدس گفت: اوج ايثار، از خود گذشتگي و رشادت سربازان عزيز را در دفاع مقدس شاهد بوديم، تقديم هزاران شهيد و جانباز گوياي حماسه‌آفريني سربازان فداكار ايران اسلامي است.

وزير دفاع خدمت مقدس سربازي را استحكام بخش پيوند نيروهاي مسلح با مردم ذكر كرد و افزود: سربازان عزيز مهم‌ترين نقش را در پيوند نيروهاي مسلح با مردم ايفاء مي‌كنند.

وحيدي، افزود بخش عمده‌اي از شادابي، نشاط، تحرك و قدرت نيروهاي مسلح را به بركت حضور جواناني دانست كه با عشق خدمت به كشور در كسوت سربازي منشأ خدمات بزرگ در نيروهاي مسلح هستند.

وزیر دفاع با بیان اینکه به زودی شاهد به آب اندازی ناوشکن جماران 2 پیشرفته که به‌دست متخصصان اقتدارآفرین سازمان صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده است در دریای خزر هستیم، تأکید کرد، طراحی و ساخت انواع ماهواره و ماهواره‌بر، موشک، هواپیما، بالگرد، تانک، نفربر، مهمات، سامانه الکترونیکی، اپتیکی، مخابراتی و صدها محصول و دستاورد ارزشمند دیگر در مجموعه عظیم صنعتی وزارت دفاع مرهون روحیه بالا، نشاط، شادابی، نبوغ، خلاقیت و پشتکار سربازان نخبه، جوانان متخصص و برومندی است که درس خدمت، کار مولد و تلاش خستگی‌ناپذیر، وفاداری و دفاع از دین و میهن را در دوران پرافتخار سربازی آموخته اند.

وحيدي همچنين سربازي را يكي از نمادهاي مشاركت مردم در دفاع از كشور دانست و تصريح كرد: جوان سرباز ايراني مظهر كار، تلاش، هوشياري و خدمت سازنده و بي‌ادعا است.

وزیر دفاع، تجليل از جوانان سرباز را به‌ويژه برگزيدگان آنان در چارچوب جشنواره‌اي فاخر اقدامي ارزنده توصيف كرد و گفت: اين جشنواره به‌عنوان یک اقدام بزرگ فرهنگی بايد سال به سال باشكوه‌تر و با مشاركت حداكثري سربازان وظيفه در سراسر كشور برگزار شود.

وي در ادامه گفت: وزارت امروز مفتخر است كه ميزبان و مسئول برگزاري پنجمين جشنواره جوان سرباز است و تلاش مي‌كند جشنواره پنجم به بهترين نحو ممكن برگزار شود.

وزير دفاع در بخش ديگري از سخنانش گفت: جذب و به‌كارگيري برگزيدگان جشنواره جوان سرباز را به عنوان كادر رسمي نيروهاي مسلح اقدامي مفيد براي بكارگيري حداكثري از توان، استعداد و نخبگي اين عزيزان برگزيده دانست كه بايد در دستوركار قرار گيرد.

وحيدي گفت: در مرور خاطرات بسياري از مفاخر و بزرگان ايران اسلامي و اميران و سرداران شهيد مشاهده مي‌كنيم كه دوره سربازي را به‌عنوان بهترين ايام عمر خود كه در آن درس زندگي، جوانمردي، رشادت و از خود گذشتگي، كمك به ديگران و ده‌ها درس و نكته مهم ديگر آموخته‌اند ياد مي‌كنند و ما وظيفه داريم آيين سربازي را به الگويي نمونه و سازنده براي جوان ايراني تبديل كنيم.

وزیر دفاع در پايان با قدرداني از همت و تلاش دست‌اندركاران این جشنواره اظهار اميدواري كرد مسئولان و دست‌اندركاران جشنواره جوان سرباز در ارايه چنين الگوي نمونه و شايسته‌اي موفق باشند.

انتهاي پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار