در گزارش باشگاه خبرنگاران بررسي شد:

"گزارشگر ويژه حقوق بشر" در امور ايران، "ناقض حقوق بشر" است + اسناد، تصاوير و فيلم

"احمد شهيد" در چند وقت گذشته سه گزارش از به اصطلاح نقض حقوق بشر در ايران منتشر کرده بود که با جستجوي ساده در اينترنت، مي‌توان فهميد همه افراد و اطلاعات اجير شده گروهک‌هاي ضد انقلاب و معاند جمهوري سالامي ايران اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران؛ "احمد شهيد" متولد 1964 ميلادي، يك مالديوي است كه از سال 1999 تا 2004 معاون وزير امور خارجه، از سال 2004 تا 2005 سخنگوي دولت و از سال 2005 تا 2007 رييس دستگاه ديپلماسي مالديو بوده است. او 11 ژوئن 2011 توسط شوراي حقوق بشر سازمان ملل، به عنوان "گزارشگر ويژه در امور ايران" انتخاب شد. "گزارشگر ويژه" عنوان فرادي است که از سوي "كميسيون حقوق بشر سازمان ملل" متحد حکم ويژه‌اي دارد تا در مورد وضعيت "حقوق بشر" در كشورها به بازرسي، نظارت و چاره‌يابي بپردازد.

گويا از همان زماني كه احمد شهيد از كشور گمنام و كوچكي چون "مالديو" در كنفرانس‌هاي بين المللي حقوق بشري جايزه مي‌گرفت (از جمله جايزه "مسلمان دموكرات" در سال 2009) كارآموزي خود را شروع كرده بود، ولي اين سؤال كماكان در ميان است كه چطور فردي كه وابسته به قدرت‌هاي غربي است مي‌تواند يك گزارشگر بي طرف باشد؟!

بازي از زماني شروع شد كه "احمد شهيد" از اول آگوست 2011 (10 مرداد 1390) ماموريت خود را براي تهيه گزارش از "وضعيت حقوق بشر ايران" در چارچوب يك راهبرد آمريكايي آغاز كرد.

احمد شهيد به اصطلاح گزارشگر ويژه حقوق بشر در ايران چهارمين و ضد ايراني‌ترين گزارش خود در خصوص آنچه که به او به عنوان نقض حقوق بشر در ايران ديکته مي‌شود را منتشر کرد، گزارشي سراسر مبهم و غير مستند که اطلاعات آن از افراد وابسته گروهک‌هاي تروريستي و ضد انقلاب خارج‌نشين و وب‌سايت‌هاي معاند جمع‌آوري شده است.

احمد شهيد، خود ناقض حقوق بشر است

در بحث روش جمع‌آوری اطلاعات، باید توجه داشت که "گزارش احمد شهید" نه از طریق حضور در محل و مشاهده میدانی، بلکه از طریق مصاحبه و گرفتن اطلاعات از افرادی تهیه شده که در دشمنی آنان با نظام جمهوری اسلامی تردیدی نیست.

براساس گزارشات مستند، از آنجايي که گزارشگر ويژه سازمان ملل به اسناد و شاهدان عيني دسترسي نداشته، اطلاعات خود را از بنگاه‌هاي فرافکني ضد انقلاب، گروهک‌هاي‌ تروريستي از جمله منافقين، سلطنت‌طلب‌ها، افراد وابسته به "فرقه ضاله بهائيت" و اپوزوسيون خارج‌نشين بدست آورده است که اين خود به وضوح امري ناقض حقوق بشر است.

تا کنون عکس، فيلم و اسناد زيادي از ارتباط اين فرد با عناصر و عوامل ضد انقلاب و گروهک‌هاي منحله مخالف نظام جمهوري اسلامي ايران منتشر شده است. براي مثال در يکي از ديدار‌هاي احمد شهيد با عناصر "گروهك تروريستي مناقين"، "پرويز خزاعي" از عناصر و سركردگان گروهك تروريستي منافقين با آقاي به اصطلاح گزارشگر در دفتر حقوق بشر نروژ با هم پاي يك ميز نشستند تا باز هم آقاي گزارشگر منبع گزارش‌هاي ضد ايراني خود را يك تروريست انتخاب كرده باشد.

افزون بر این، افراد گوناگونی از گروه "اپوزیسیون خارج‌نشین" در این گزارش، مورد استناد قرار گرفته‌اند. بدیهی است این افراد که همواره در پی یافتن تریبونی برای بیان ادعاهای خود و در مخالفت با نظام جمهوری اسلامی ایران بوده‌اند، فرصت را مغتنم شمرده و ادعاهای سراسر سیاسی خود را به عنوان موارد حقوق بشری در متن گزارش گنجانده‌اند.

استفاده احمد شهيد از کليد واژه‌هاي مورد علاقه دشمنان کشور و نظام

در این گزارش در اشاره به نظام جمهوری اسلامی ایران، چندین بار از اصطلاح "رژیم" استفاده شده است؛ اصطلاحی که از سوی دشمنان نظام برای طرح ادعای مشروعیت نداشتن نظام ایران مورد استفاده قرار می‌گیرد؛ این خود به روشنی بازتاب‌دهنده خط کلی بازتاب یافته در گزارش وی است.

"احمد شهيد" آخرين گزارش خود را 10 اسفند منتشر كرد و در 21 اسفند در شوراي حقوق بشر سازمان ملل در ژنو آن را ارايه و قرائت كرد. او در اين گزارش 77 صفحه‌اي برخلاف سه گزارش قبلي كه تنها به بيست و چند صفحه مي‌رسيد بصورت مستقيم به انتخابات سال آينده ايران پرداخته است.

گزارشگر ويژه بدون آنكه توضيح بدهد چه ارتباطي ميان گزارش او و انتخابات خرداد 92 در ايران وجود دارد نسبت به برگزاري انتخابات سال آينده در كشورمان ابراز نگراني كرده است! آقاي گزارشگر به کليدواژه سوخته ضد انقلاب که آن "انتخابات آزاد" باشد تاكيد مي کند.

اين در حالي است كه چندماه پيش در "نشست پراگ" كه "ضدانقلاب" و "سلطنت‌طلب‌ها" و "اپوزيسيون خارج‌نشين" حضور داشتند مصوب مي‌شود كه اين كليدواژه در داخل ايران با هدف تاثيرگذاري بر انتخابات مورد استفاده قرار بگيرد.

اكنون احمد شهيد به بهانه حقوق بشر و انتشار گزارش حقوق بشري بر ضد ايران مي‌خواهد شكست سناريوي فتنه 88 را جبران نمايد.

چگونه ناقضان حقوق بشر منبع گزارشات احمد شهيد مي‌شوند؟

احمد شهيد در چند وقت گذشته سه گزارش از به اصطلاح نقض حقوق بشر در ايران منتشر کرده بود که با جستجوي ساده در اينترنت، مي‌توان فهميد همه افراد و اطلاعات اجير شده گروهک‌هاي ضد انقلاب و معاند جمهوري سالامي ايران اخذ شده و هيچ کدام نمي‌توانند منبع مناسبي براي گزارش بوده و تمامي گزارش احمد شهيد، مملو از ادعاهايي است که صحت آن‌ها هيچ گاه تاييد نشده است. احمد شهيد از منابعي استفاده مي‌کند که که در هولناک‌ترين تراژدي ضد حقوق بشري در تاريخ يعني کشتار حلبچه شريک تمام قد بوده‌اند.

گزارشگر ويژه ضد انقلاب و گروهک‌هاي تروريستي در تمامی گزارش‌های خود به ادعاهایی از عناصر وابسته به گروهک‌های تروریستی بويژه عناصر گروهک تروريستي منافقین استناد کرده است؛ همان گروهکی که با هدف قرار دادن و ترور کردن هزاران نفر از شهروندان ایرانی یکی از بزرگ‌ترین ناقضان حقوق بشر در تاریخ ایران به حساب می‌آید.

این شخص که تمام گزارش‌های ادعایی‌اش بدون هیچ کم و کاستی در راستای سیاست‌های دولت‌های غربی طراحی می‌شوند، در نوع جمع آوری اطلاعات خود شیوه‌ای بسیار عجیب را دنبال می‌کند. نکته‌ای که در این میان جالب توجه می‌آید این است که کدام گزارشگر حقوق بشری می‌تواند برای تهیه گزارش‌های خود به افرادی مراجعه کند که خود ناقض کننده آشکار حقوق بشرند.

گزارش‌ها حاكي از آن است كه "هادي قائمي" ضدانقلاب فراري كه از وي به عنوان "سخنگوي جنبش كمپين حقوق بشر" ياد مي‌شود سر پل و واسطه اين تحركات و ارتباطات احمد شهيد با ضدانقلاب و گروهكي ها بوده است.

وقتي آقاي گزارشگر ويژه با تروريست‌ها عکس يادگاري مي‌گيرد

علت اعلام رضایت از گزارش احمد شهید را نیز می‌توان در کمکی دانست که همین افراد و هم‌فکران آنها در نوشتن این گزارش به احمد شهید نموده‌اند.


منابع و اطلاعات بسیاری نشان می‌دهد احمد شهید در یک نقشه جامع در زمین منافقین بازی نموده است. دیدار‌های آشکار و پنهان وی با اعضاي گروهك جنايتكار منافقین بارها و بارها رسانه‌ای شده است. همچنین برخی اخبار نشان داده‌اند که منافقین با سوء استفاده از شرایط افرادی که در کشورهای اروپایی و ترکیه خواستار پناهندگی هستند مورد سو استفاده ضد انقلاب برای سندسازی علیه ایران قرار گرفته‌اند.


دیدار گزارشگر ویژه با امید داناسلطنت‌طلبدر استکهلم آبان 1391
( چهره‌ای که در روز عاشورا 88 شعارهای ساختارشکنانه سر‌می‌داد و تلویزیون وی را بارها نشان داد)


دیدار احمد شهید بااعضاي گروهك تروريستي منافقین در اسلو 3 آذر 1391



دیدار با ژیلامهدویان و دخترش(همکار صادق نقاش‌کار عضو گروهک تروريستي منافقین) در برلین 21 آبان 1391


سید فریدون حسینی (از تجزیه‌طلبان کرد و مرتبط با گلمراد مرادی تروریست)با احمد شهید


دیدار احمد شهید با مسیح علی‌نژاد (خبرنگار فراری فتنه) 1391


گفتنی است؛ تا کنون نهاد‌ها و اشخاص غیر دولتی بسیاری از جمهوری اسلامی ایران از احمد شهید دعوت به عمل آورده‌اند تا با او در خصوص منابع و افرادی که اطلاعات غلط به او می‌دهند با وی مذاکره و به گفتگو بنشینند که هر بار این فرد به بهانه‌های مختلف از چنین دیدارهایی سرباز زده است.

در همين راستا، درحاشيه نشست سازمان ملل در حالي تصاويري از ديدار احمد شهيد با اعضاي "ستاد گروهک تروريستي منافقين" منتشر شد که مانند سال‌هاي گذشته بسياري از خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران، سازمان‌هاي غير دولتي در ايران كه براي گفتگو با احمد شهيد به ژنو رفته بودند با جواب رد آقاي گزارشگر ويژه مواجه شده و نتوانستند با وي ملاقات كنند.

گزارشگر ويژه سازمان ملل در حاشيه آخرين نشست ضد ايراني اين سازمان با "اردشير امير ارجمند" ، مشاور سران فتنه 88 و از اعضاي ستاد گروهک تروريستي منافقين در مقر اروپايي سازمان ملل در ژنو ملاقات کرد. همچنين "رجبعلي مزروعي"، و از اعضاي حزب منحله مشارکت و "علي پورنقوي"، ضد انقلاب خارج‌نشين نيز در اين جلسه ضد ايراني حاضر بودند.

در فيلمي كه در انتهاي اين گزارش مشاهده خواهيد كرد به وضوح و روشني مشخص است كه احمد شهيد با قرار گرفتن در جمع ضد انقلاب و وابستگان گروهك‌هاي تروريستي به راحتي با آن‌ها صحبت مي‌كند و در صحنه‌اي ديگر هنگامي كه يكي از اعضاي خانواده شهداي ترور خواستار ملاقات و صحبت با او است به اصطلاح گزارشگر ويژه حقوق بشر از اين كار سرباز مي‌زند.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار