شفيعي در نطق ميان‌دستور:

هنوز هم بيش از 80 درصد اقتصاد كشور به نفت وابسته است/ لزوم مشاركت حداكثري در انتخابات

نماينده مردم ممسني و رستم با بيان اينكه نتوانستيم از نفت و درآمدهاي نفتي به عنوان فرصتي براي توسعه استفاده کنيم و اين سوخت استراتژيك مانع خلاقيت و کارآفريني در عرصه توليد ثروت شده است، گفت: از ابتداي انقلاب قرار بود وابستگي به درآمدهاي نفتي کاهش يابد اما هنوز هم بيش از 80 درصد اقتصاد کشور وابسته به نفت است.

به گزارش خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، نوذر شفيعي نماينده ممسني و رستم در مجلس،  در نطق ميان‌دستور خود در صحن علني امروز (چهارشنبه 23 اسفند) گفت: از درک و فهم ملت شريف ايران که شرايط حساس کنوني کشور را به خوبي درک کرده و در برابر کاستي‌ها صبر و شکيبايي به خرج مي‌دهند تشکر مي‌کنم و وظيفه خود و همه مسئولين مي‌دانم که قدرشناس اين مردم بوده و از خدمتگذاري به آن‌ها ذره‌اي کوتاهي نکنيم.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي افزود: مشکلات موجود کشور نتيجه توأمان دو عامل داخلي يعني ضعف مديريت و فشارهاي خارجي و تحريم است که اميدوارم ضعف اول در انتخابات آتي و دومي با در پيش گرفتن رهنمودهاي حکيمانه مقام معظم رهبري با در نظر داشت سه اصل مهم عزت، حکمت و مصلحت برطرف شود.

وي ادامه داد: نفت و درآمدهاي نقتي را به ويژه در شرايطي که نتوانستيم از آن به عنوان فرصتي براي توسعه استفاده کنيم عامل بدبختي مملکت مي‌دانم چرا که از يک سو مانع خلاقيت و کارآفريني در عرصه توليد ثروت شده و از سوي ديگر منازعات سياسي داخلي را براي تسلط بر درآمدهاي نفتي موجب شده است هم چنين زمينه مداخله کشورهاي خارجي در کشور را فراهم کرده است.

نماينده ممسني و رستم ادامه داد: از ابتداي انقلاب قرار بود وابستگي به درآمدهاي نفتي کاهش يابد اما هنوز هم بيش از 80 درصد اقتصاد کشور وابسته به نفت است.

شفيعي تصريح کرد: با توجه به شرايط حساس کشور مشارکت حداکثري در انتخابات آتي رياست جمهوري را اصل مهم مي‌دانم که همه بايد پاي‌بند به آن باشيم که اين مشارکت حداکثري فقط در پرتو انتخابات رقابتي ممکن است در غير اين صورت اين مشارکت جنبه پوپوليستي به خود مي‌گيرد که مبتني بر ايستارهاي احساسي است که موقتا مفيد خواهد بود اما در بلند مدت قابل اتکا نخواهد بود کما اين که امروزه اين چنين است.

عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي ادامه داد: صلاح کشور را در اتخاذ سياست‌ خارجي اقتصاد محور به جاي سياست خارجي امنيت محور مي‌دانم و مدل سياست خارجي چين را که با رويکردي انطباقي اين کشور را به درجه‌اي رسانده که هژموني ايالت متحده را به چالش کشانده، پيشنهاد مي‌کنم.

وي افزود: شک ندارم که امروزه دشمن کمتر در پي ضربه زدن به نظام با ابزارهاي نظامي است بلکه دشمن اقتصاد کشور را هدف قرار داده و سعي دارد با ايجاد جنگ رواني منابع کشور را به سمت هزينه‌هاي نظامي گزاف سوق دهد تا اقتصاد کشور را دچار بحران و در وفاداري مردم به نظام ترديد ايجاد کند.

نماينده ممسني و رستم افزود: وضعيت اقتصادي استان فارس را که استاني زرخيز است برازنده آن نمي‌دانم چرا که اين استان مهد ايرانيت و اسلاميت بوده و به عنوان ايران کوچک شناخته شده است و برازنده آن نيست که در قعر جدول توسعه نيافتگي باشد و اين مهم نيازمند جبران است که حتي در بودجه سال 92 مورد بي‌مهري قرار گرفته است.

شفيعي ادامه داد: شهرستان‌هاي اين استان علي‌رغم دارا بودن بالاترين بهره هوشي و پذيرفته شدن جوانان آن در دانشگاه‌هاي کشور، به لحاظ شاخص‌هاي توسعه انساني شهرستان‌هاي ممسني و رستم در پايين‌ترين رتبه استان و در بعضي جهات در پايين‌ترين رتبه کشور قرار دارند به گونه‌اي که هيچ تاسيسات صنعتي مهمي در آن يافت نمي‌شود.

عضو کميسيون امنيت ملي در پايان خاطرنشان کرد: کارخانه پتروشيمي استان که جوانان تحصيلکرده چشم انتظار آن هستند در هاله‌اي از ابهام قرار دارد و کارخانه قند ممسني به عنوان تنها تاسيسات صنعتي موجود در شهرستان تعطيل است هم چنين بسياري از مصوبات سفر رهبري و رياست جمهوري به اين شهرستان‌ها تقريبا بلااجرا مانده است.

انتهاي پيام/

برچسب ها: مجلس ، نفت ، پتروشیمی ، اقتصاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار