با حضور رئيس جمهور؛

ناوشكن "جماران 2" در درياي خزر به آب انداخته شد

ناوشكن پيشرفته "جماران 2"، ظهر امروز با حضور رئيس جمهور، رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و وزير دفاع در درياي خزر به آن انداخته شد.

به گزارش حوزه دفاعی - امنيتی باشگاه خبرنگاران، همزمان با خجسته ميلاد حضرت زينب(س) و در سيصد و شصت و سومين روز از سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني با حضور "محمود احمدي‌نژاد" رئيس جمهور اسلامي ايران، سرلشكر "سيد حسن فيروزآبادي" رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح و سردار "احمد وحيدي" وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح، ناوشكن جماران2 پيشرفته كه با تلاش و همت متخصصان اقتدارآفرين سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع طراحي و ساخته شده است در درياي خزر به آن انداخته شد.

بنا بر گزارش اداره كل تبليغات دفاعي وزارت دفاع، در مراسم به آب‌اندازي اين ناوشكن پيشرفته، سردار وحيدي در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجراي تدابير فرمانده معظم كل قوا كه مسئله دفاع از مرزهاي دريايي را در درجه اول اهميت تعيين فرمودند، وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح راهبرد ارتقاء توان دريايي نيروهاي مسلح را با جديت در دستور كار قرار داد و با توكل به خدا و تلاش فرزندان برومند و رشيد ملت ايران در سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع بحمدالله موفقيت‌هاي بزرگي را كسب كرد.

وي افزود: يكي از اين موفقيت‌ها و دستاوردهاي ارزشمند و خيره‌كننده طراحي و ساخت ناوشكن جماران 2 پيشرفته است كه با تلاش خستگي‌ناپذير مديران و متخصصان پرتوان و افتخارآفرين وزارت دفاع و با همكاري ده‌ها شركت و مركز علمي و دانشگاهي به منصه ظهور رسيد.

وزير دفاع با بيان اينكه ناوشكن جماران پيشرفته، جلوه درخشان ديگري از خودباوري، خردمندي و خلاقيت جوانان برنادل اين مرز و بوم است، تأكيد كرد: اين ناوشكن با هدف حراست و پاسداري از مرزهاي دريايي جمهوري اسلامي ايران و پشتيباني از مأموريت‌هاي مقابله با قاچاق انسان، كالا و مواد مخدر در شمال كشور ساخته شده است.

وحيدي، قابليت تدافعي، تهاجمي و رهگيري، مجهز بودن به انواع توپ، اژدر و موشك و رادارهاي تاكتيكي سطحي، هوايي و قابليت حمل بالگرد را از ويژگي‌هاي مهم ناوشكن جماران پيشرفته برشمرد و افزود تجهيز به سامانه‌هاي جامع مديريت نبرد و جنگ الكترونيك از ديگر خصوصيات اين شناور به شمار مي‌رود.

وي گفت: ناوشكن جماران پيشرفته كه حدود 100 متر طول و بيش از 1300 تن وزن دارد از كاربردي‌ترين ناوشكن‌هاي موجود دنيا است كه در آينده مي‌تواند در رديف تجهيزات صادراتي وزارت دفاع  قرار گيرد.

وزير دفاع افزود: اگر بنا بود اين ناوشكن رزمي- عملياتي از خارج خريداري شود، مي‌بايست بيش از 4 برابر هزينه مي‌شد.

وحيدي گفت: مراحل تست‌هاي نهايي ناوشكن جماران پيشرفته ظرف دو تا سه ماه آينده انجام و در نيمه اول سال 92 به‌طور رسمي به ناوگان نيروي راهبردي دريايي ارتش جمهوري اسلامي الحاق خواهد شد.

وي تصريح كرد: درياي خزر درياي صلح و دوستي و مودت و همكاري بين كشورهاي حاشيه آن است و ناوشكن جماران پيشرفته تحكيم‌بخش اين روند و امنيت پايدار در منطقه است.

وزير دفاع، جماران پيشرفته را نماد اقتدار و پيشرفت صنايع دفاعي وزارت دفاع بويژه صنايع دريايي اين وزارتخانه ذكر كرد و افزود: اين ناوشكن از مصاديق بارز و برجسته توليد ملي وحمايت از كار و سرمايه ايراني است كه به‌حمدالله در سالي كه به همين نام نامگذاري شد، ساخت آن به اتمام رسيد.

وحيدي، با تبريك اين موفقيت بزرگ به محضر فرمانده معظم كل قوا و تشكر و قدرداني از متخصصان و كارگران خدوم و خستگي‌ناپذير سازمان صنايع دريايي وزارت دفاع و همه كساني كه اين وزارتخانه را در اين اقدام مهم ياري كرده‌اند، اظهار داشت: در آستانه سال جديد اين دستاورد ارزشمند را به‌عنوان عيدي وزارت دفاع به همه هموطنان عزيز به‌ويژه دريادلان نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تقديم مي‌كنيم.

وي در پايان گفت: ان‌شاالله دستاوردهاي بزرگ ديگري در حوزه دريايي در دست اقدام داريم كه در نيمه اول سال 92 به سمع و نظر ملت شريف ايران خواهيم رساند.

انتهای پيام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار