مردم قبرس پرچم اتحاديه اروپا را به آتش کشيدند

مردم قبرس با برگزاری تظاهرات به محدودیت‌های بانکی تحمیل شده بر بانک‌های این کشور اروپایی، در چارچوب توافق بین‌المللی به شدت اعتراض کردند.


به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تي وي ،‌روز سه‌شنبه، صدها نفر از مخالفان در بیرون از پارلمان در نیکوزیا تجمع کرده و پرچم‌های اتحادیه اروپا را به آتش کشیدند. آن‌ها همچنین شعارهایی علیه اتحادیه اروپا سردادند. 
این تظاهرات توسط یک جنبش مردمی با نام "بیدار شو، قبرس"، سازماندهی شده بود.
تظاهرکنندگان، همچنین برای مدت کوتاهی، عبور و مرور اتومبیل‌ها درخیابان منتهی به پارلمان را مسدود کردند. 
در ۲۵ مارس، نیکوزیا، توافقنامه نجات برای دریافت ده میلیارد یورو، معادل ۱۳ میلیارد دلار رذا امضا کرد. این توافقنامه شامل مالیات بیش از چهل درصدی بر سپرده‌هایی با بیش از صدهزار یورو در دو دو بانک بزرگ قبرس است. این توافقنامه نجات میان دولت قبرس و ترویکای مالی، متشکل از بانک مرکزی اروپا، صندوق بین‌المللی پول و اتحادیه اروپا منعقد شده است. 
براساس این توافقنامه، سپرده‌گذاران ثروتمند در بانک‌های قبرس، ۶۰ درصد از ذخایر خود را از دست می‌دهند. 
در روز دوشنبه، یک شبکه خبری قبرسی اسامی ۱۳۲ شرکت و فرد حقیقی را منتشر کرده و آن‌ها را به خروج اموال خود از کشور قبل از پذیرفتن این توافقنامه توسط دولت متهم کرد. دولت این توافقنامه را برای جلوگیری از ورشکستگی اقتصادی امضا کرده است. 
یک بازجوی قضایی قرار است در مورد صحت و سقم برخی گزارش‌ها تحقیق کند که در آن گفته شده است برخی از اعضای خانواده سیاستمداران حاکم، از برخی اطلاعات درز شده استفاده کرده و پیش از انعقاد توافقنامه با اتحادیه اروپا، اقداماتی برای محافظت از ذخایر نقدی خود انجام داده‌اند. 
در همین حال، بانک قبرس روز دوشنبه گفته است که همه فعالیت‌های خود در رومانی را به مدت یک هفته به حالت تعلیق درمی‌آورد. 
براساس اظهارات "لیانا ووینسکو"، سخنگوی این بانک، ده شعبه از این بانک، در سراسر رومانی کار خود را به حالت تعلیق درمی‌آورند.
مقامات گفته‌اند که آن‌ها همچنین طرح فروش ده شعبه این بانک در رومانی را در دستور کار خود قرار داده‌اند. 





برچسب ها: بین الملل ، قبرس ، تظاهرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار