بروجردي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

"آلماتي 2" محکي براي آمريکا / لغو تحريم‌هاي ظالمانه انتظار افکار عمومي

رئيس کميسيون امنيت ملي گفت: انتظار داريم در مذاکرات آلماتي 2 حق جمهوري اسلامي ايران در غني‌سازي اورانيوم به رسميت شناخته شده و تحريم‌هاي ظالمانه لغو شود.

علاالدين بروجردي نماينده بروجرد در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران در آستانه دور دوم مذاکرات ايران و 1+5 در آلماتي به انتظارات افکار عمومي از اين مذاکرات اشاره کرد و گفت: افکار عمومي انتظار دارند که مذاکرات "آلماتي 2"در ادامه مذاکرات "آلماتي 1" از رويکرد مثبت‌تري برخوردار باشد.

وي افزود: دور دوم مذاکرات ايران و 1+5 در آلماتي محکي است براي آمريکايي‌ها تا ميزان صداقت آن‌ها در افکار عمومي ملت ما مشخص شود.

رئيس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس تصريح کرد: نکته‌ مورد اشاره مقام معظم رهبري در سخنراني آغاز سال جديد مبني بر اينکه ما به آمريکايي‌ها اعتماد نداريم، متاثر از همين مسئله عدم صداقت آن‌ها است.

وي در ادامه اظهار داشت: از آن‌جايي که جمهوري اسلامي ايران عضو NPT و آژانس بين‌المللي انرژي اتمي است، عملا اين حق را دارد که غني‌سازي اورانيوم و فناوري هسته‌اي را در اختيار داشته باشد.

نماينده بروجرد تاکيد کرد: مقاومت آمريکايي‌ها و فشار به ديگر کشورها براي عدم به رسميت شناختن اين حق نشان از عدم صداقت آن‌هاست که در مورد حق ملت ايران اعمال مي‌کنند.

بروجردي خاطر نشان کرد: انتظار داريم در مذاکرات "آلماتي 2" حق جمهوري اسلامي ايران در غني‌سازي اورانيوم به رسميت شناخته شده و تحريم‌هاي ظالمانه لغو شود.

لازم به ذکر است؛ دور اول مذاکرات ايران و 1+5 (آمريکا، انگليس، فرانسه، روسيه و چين و آلمان) 8 و 9 اسفند ماه سال گذشته در آلماتي پايتخت سابق و بزرگترين شهر قزاقستان برگزار شد.
انتهاي پيام/
برچسب ها: مذاکره ، آلماتی ، تحریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار