وضعيت اسفناک بيكاري در كشورهاي حوزه يورو

نشريه "كامنتري مگزين" در مقاله جديدي به قلم "جاناتان استيل گوردون" تحت عنوان "بحران بيكاري در منطقه پولي يورو" به وضعيت فلاكت بار اروپاييان و افزايش نرخ بيكاري در كشورهاي اروپايي اشاره مي كند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از كامنتري مگزين ؛ نويسنده در اين مقاله با اذعان به وضعيت وخيم اقتصادي در اروپا مي افزايد "17 كشور اروپايي عضو منطقه پولي يورو با بحران جدي مالي مواجه است و در ركود اقتصادي به سر مي برند. ميزان بيكاري در كشورهاي اروپايي در ماه گذشته ميلادي 11.9 درصد بود در حالي كه اين ميزان در حال حاضر به بيش از 12 درصد رسيده است. ميزان بيكاري در اتريش 4.8 درصد و در آلمان 5.4 درصد مي باشد در حاليكه در آمريكا ميزان بيكاري در حدود 7.7 درصد است. شاخص توليد در كشورهاي اروپايي نيز از 47.9 درصد در ماه گذشته به 46.8 درصد كاهش يافته است." 

نويسنده با اذعان به وجود نرخ بالاي بيكاري در كشور فرانسه مي افزايد "در فرانسه بعنوان دومين اقتصاد بزرگ منطقه پولي يورو در حدود 10.8 درصد بوده است كه تقريبا دو برابر بيش از نرخ بيكاري در آلمان مي باشد. در اسپانيا درصد بيكاري در حدود 26.3 درصد است. در يونان نيز نرخ بيكاري جوانان آن كشور در حدود 58.4 درصد مي باشد. بعبارت ديگر از هر ده جوان يوناني در حدود شش جوان چاره اي جز اين نمي بينند كه در خيابان ها دست به شورش بزنند." 

نويسنده در اين ميان به بحران مالي "قبرس" نيز اشاره مي كند و مي افزايد "علاوه بر بحران منطقه پولي يورو، ورشكستگي بانكهاي قبرسي نيز بر وخامت اقتصاد اروپا افزوده است، اقتصادي كه يافتن راه حل جدي براي آن آسان نيست. بحراني كه دامنه آن قطعا محدود به اروپا نخواهد ماند. همانگونه كه "بت ديويس" در توصيه مشهور خود گفته است "كمربندها را محكم ببنديد، براي رفتن به سوي شيبي پر دست انداز آماده شويد." 

                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.   
برچسب ها: بیکاری ، اروپا ، کشور ، حوزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار