سرمایه‌گذاری همسر امیرقطر در اسرائیل

واگذاری تامین امنیت جام جهانی 2022 قطر به اسرائیل

شیخه موزه همسر امیر قطر همگام با شوهرش، از هیچ کمک مالی به اسرائیل و صهیونیست‌ها دریغ نمی‌کنند و با تمام توان کمک‌های مالی خود را به سوی سرزمین‌های اشغالی سرازیر کرده‌اند.



شیخه موزه همسر امیر قطر همگام با شوهرش، از هیچ کمک مالی به اسرائیل و صهیونیست‌ها دریغ نمی‌کنند و با تمام توان کمک‌های مالی خود را به سوی سرزمین‌های اشغالی سرازیر کرده‌اند.
به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران ،  شیخه موزه همسر امیر قطر نه تنها بسیار تلاش می‌کند به عنوان خوش‌لباس‌ترین زن در جهان عرب شناخته شود، بلکه تلاش می‌کند در قالب فعالیت‌های اجتماعی و فرهنگی، اهداف ضد اسلامی و ضد مقاومت غرب و صهیونیست‌ها را در منطقه پیاده کنند.
شیخه موزه شخصاً از بنیادی که صدها کمک‌هزینه تحصیلی به اسرائیلی‌ها میدهد حمایت مالی می‌کند. ریاست این بنیاد حامی صهیونیست‌ها را فردی به نام دکتر حنان فلاح برعهده دارد. وی دندان‌پزشک و نیز یکی از چهره‌های برجسته است که در اوقات فراغت خود به پرواز هواپیماهای سبک می‌پردازد.

 این دندانپزشک اسرائیلی درباره فعالیت‌های این بنیاد و همسر امیر قطر می‌گوید: "این تازه شروع کار است. ما امیدواریم که بتوانیم بر زندگی تمامی دانشجویان عرب در اسرائیل تأثیر بگذاریم.‌" فلاح سپس توضیح داد که هیچ سازمان رسمی برای کمک به این دانشجویان برای تأمین هزینه تحصیل و مخارج زندگیشان در دوران تحصیلشان وجود ندارد. از آن گذشته، به این دلیل که آن‌ها در ارتش خدمت نمی‌کنند، دانشجویان یهودی یک قدم جلوتر از دانشجویان عرب هستند. سربازانی که خدمت سربازیشان به پایان می‌رسد، مبلغی را دریافت می‌کنند که با هدف تأمین هزینه‌های سال اول تحصیلشان در یکی از موسسات آکادمیک اسرائیل به آن‌ها پرداخت می‌شود. دانشجویان عرب از این امتیاز بی‌بهره‌اند، و به قول مدیران این بنیاد نوپا "یتیم مانده‌اند".

شیخه موزه در کنار همسر اسماعیل هنیه

دانشجویان عرب اسرائیلی گله دیگری نیز از مقامات محلی عرب دارند. دانشجویان ادعا می‌کنند که این مقامات کوچک‌ترین اقدامی برای رفع مشکلات جوانان عرب در مسیر تحصیلشان که پر از دشواری است نمی‌کنند. این مقامات محلی نیز در دفاع از خود می‌گویند شرایطی که با آن روبه‌رو هستند به خودی خود دشوار است. آن‌ها در اکثر شهرها و روستاها با مشکلات گردآوری مالیات شهرداری روبرو هستند، و این در حالی است که بخش‌های تامین رفاه داخلی بخش قابل توجهی از بودجه آن‌ها را تصاحب می‌کنند. از آن گذشته، شرایطشان در آغاز کار پایین‌تر از حد معمول است: شوراهای محلی عرب در مقایسه با شوراهای محلی یهودی مورد تبعیض آشکار در اختصاص بودجه هستند. تحت این شرایط، امکان دادن کمک هزینه تحصیلی و وام‌های دانشجویی به دانشجویان محلی وجود ندارد.

بنا به همین دلایل بود که این بنیاد به سمت موزه، بانوی اول قطر رفت. مدیران این بنیاد از ارائه جزئیات چگونگی جلب حمایت او سر باز می‌زنند. این بنیاد یک سازمان تازه‌‌نهاد و فعالیت‌های آن حساسیت‌برانگیز است. با این حال، پول موردنظر اهدا شده است.

ضربات امیر قطر و همسرش بر میخ و نعل

امیر قطر نیز در اکتبر 2012 به همراه همسرش از نوار غزه دیدن کرد. او نخستین رهبر عرب بود که از زمان به قدرت رسیدن حماس در سال 2007 از این منطقه دیدن می‌کرد، و همین دیدار وی و کمک‌های متعاقب آن به بنیادهای اسرائیلی و همچنین حماس بود که محاصره نوار غزه از سوی اسرائیل را شکست. در آن زمان، امیر قطر ده‌ها میلیون دلار را برای فهرست بلندبالایی از پروژه‌ها به میزبانانش، که مهم‌ترینشان نخست وزیر حماس اسماعیل هنیه بود، اهدا کرد.

شیخه موزه در بازدید از غزه

اما موزه نیز به همان دست و دلبازی همسرش است. وی اکنون تلاش‌هایی برای جامعه اعراب اسرائیل را نیز انجام داده است.

شیخه موزه و الگوی مد در جهان عرب

شیخه موزه بنت الناصر، دومین همسر امیر قطر، زنی است که مناسبات سنتی را زیر پا گذاشته، بخصوص در مقایسه با دیگر زنان مسلمان.

وی در رشته جامعه‌شناسی تحصیل کرده، و نه تنها طبق روال سنتی زنان عرب روبنده نمی‌پوشد، بلکه از طرفداران سرسخت مد است. ...

این بنیاد در وهله اول 220 کمک هزینه تحصیلی به دانشجویان دختر و پسری که معیارهای مورد نظر هیئت مدیره را دارا باشند خواهد داد.

رئیس هیئت مدیره، ناصر معصی، می‌گوید که نام 22 هزار دانشجوی عرب اسرائیلی ثبت شده، اما در عمل تمامی آن‌ها برای تأمین هزینه تحصیل خود با مشکل روبه‌رو هستند. 16800 تن از این دانشجویان در دانشگاه‌های اسرائیل درس می‌خوانند، حال آن که باقیشان در موسسات آموزشی اردن و اروپا تحصیل می‌کنند.

همسر امیر قطر در این بنیاد به همراه صهیونیست‌های سرمایه‌دار سرشناس دیگری نظیر خانواده "تد آریسون" همکاری نزدیکی دارد و خیرخواهانه درآمدهای نفتی قطر را برای توسعه و اعتلای رژیم جعلی اسرائیل هزینه می‌کند. مقامات صهیونیست نیز برای حساسیت‌زدایی از این که این کمک‌ها از یک کشور عرب ارسال می‌شود، تدبیری اندیشیده‌اند تا سرمایه‌داران اسرائیلی نیز در این طرح مشارکت کنند تا کمک‌های شیخه موزه که بخش عمده‌ای را به خود اختصاص داده -، برای صهیونیست‌ها قابل پذیرش باشد.

دلالی شیخه موزه در باشگاه‌های فوتبال

همسر دوم امیر قطر همچنین براساس تازه‌ترین اخبار منتشر شده در روزنامه یدیعوت آحارونوت اسرائیل، دلال سفر نمایندگان باشگاه بارسلونای اسپانیا به سرزمین‌های اشغالی بوده است.

موسسه شیخه موزه که قرارداد همکاری 165 میلیون یورویی با باشگاه بارسلونا امضا کرده است، برای در امان ماندن از انتقادات و فشارهای لابی‌های یهودی، مقدمات سفر نمایندگان این باشگاه به اسرائیل و دیدار با مقامات این رژیم را فراهم کرد.

نماینده باشگاه بارسلونا در کنار شیمون پرز

اسرائیل پیش از این به شدت از باشگاه بارسلونای اسپانیا به دلیل عقد قرار داد با موسسه سرمایه گذاری قطر انتقاد کرده بود زیرا تل آویو این موسسه را حامی جنبش حماس در فلسطین می داند.

سپردن تامین امنیت جام جهانی 2022 به اسرائیل

علاوه‌ بر این، همکاری نزدیک قطر و اسرائیل در پوشش موسسات تحت ریاست همسر امیر قطر احتمال حضور سرویس‌های اطلاعاتی اسرائیل برای تامین امنیت جام جهانی 2022 قطر را قوت بخشیده است.

بر‌اساس این اخبار، امیر و نخست‌وزیر قطر در سال 2011 در دیدار با مقامات سرویس‌های موساد، امان (اطلاعات ارتش اسرائیل) و شاباک در قبال دو میلیارد دلار و 5 درصد از درآمدهای حاصل از فروش بلیط مسابقات، تامین امنیت جام جهانی به اسرائیل واگذار خواهد شد. به موجب این قرارداد، شرکت (سکیور‌ تال) نظارت‌های امنیتی بر ورزشگاه‌های در دست احداث در دوحه را آغاز کرده است.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار