چای ترش را فراموش نکنید +طرز تهیه

چای و قهوه از جمله نوشیدنی های گرم و متداولی هستند که میزان مصرف آن ها بسیار بالا است اما در کنار خواصی که دارند می توانند به صورت پنهان ضررهایی نیز داشته باشند.

به گزارش گروه خواندنی های باشگاه خبرنگاران، بسیاری از نوشیدنی های مختلف مانند چای های میوه ای و یا دم نوش های گیاهی برای جایگزینی چای یا قهوه استفاده می کنند اما باید این نکته را بدانید که یکی از بهترین گزینه های روبروی شما می تواند چای ترش باشد.

این چای که رنگی قرمز دارد به چای ترش یا چای مکه معروف شده است و می توانید از عطاری ها آن را تهیه کنید. برای آنکه با این چای بیشتر آشنا شوید مطلب را تا به انتها دنبال کنید.

خواص چای ترش

** اولین خاصیت این چای خنک کننده قوی برای بدن است از این رو برای فصل تابستان گزینه بسیار مناسبی می تواند باشد. این چای میزان تعرق را افزایش داده و دمای داخلی بدن را کاهش می دهد.

** فشار خون و کنترل آن توسط چای ترش یکی دیگر از خواص این چای است که باید دقت داشته باشید. برای بیمارانی که فشار خون بالایی دارند این چای همیشه توصیه شده است.

** از بین بردن کلسترول خون کاری است که چای قرمز تا حد توانش آن را انجام می دهد. این چای می تواند گزینه بسیار مفیدی برای هنگامی باشد که شما یک غذای چرب خورده اید.

** از دیگر خاص آن می توان به از بین بردن اختلالات کبد و تصفیه کننده خون اشاره کنیم. این چای همچنین می توان آهن مورد نیاز بدن شما را تامین کند. "باشگاه خبرنگاران"

طرز استفاده

افرادی که دارای قند، چربی و فشارخون بالا هستند، می‌‌توانند یک تا دو نوبت از چای روزانه خود را به چای قرمز اختصاص دهند و برای هر بار مصرف، 5 گرم از گل برگ‌‌های چای قرمز را داخل یک فنجان ریـخـته و سپس آب جوش روی آن بریزند و سرپوشی گذاشته، 10 دقیقه بماند تا دم بکشد، سپس صاف کرده و میل کنید.مصرف دم کرده چای ترش بیش از چای معمولی بر پرفشاری خون افراد دیابتی موثر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
elham
۲۳:۵۷ ۱۱ اسفند ۱۳۹۳
سلام
یکی از بهترین ومفیدترین سایت ها همین سایت شماست که میشه گفت کم نظیر با مطالب جامع واموزنده مفید برای همه گان است
ضمن تشکر وقدر دانی از زحمات توفیق وبا ارزوی موفقیت برای تمامی دست اندر کاران این سایت
آخرین اخبار