اردبیل /

برگزاری جشن تجلیل از 100 هزار خادم نوروزی در تهران

مشاور رئیس سازمان و مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 28 فروردین ماه استادیوم آزادی تهران شاهد برگزاری بزرگترین جشن تجلیل از خادمان نوروزی به همراه خانواده‌های آنها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / بهروز ندایی صبح امروز در مراسم تجلیل از خادمان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی در اردبیل اظهار داشت: این مراسم با حضور 100 هزار نفر از خادمان ستادهای تسهیلات سفرهای نوروزی سراسر کشور برگزار می‌شود و قرار است رئیس جمهور در این آیین سخنرانی کند.

وی عنوان کرد: در این برنامه از تمام استان‌ها گروه‌های موسیقی سنتی و آیینی به اجرای برنامه می‌پردازند و تجلیل از خادمان نوروزی انجام می‌شود که برای اولین بار است چنین جشن ملی برگزار خواهد شد.

مشاور رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد:‌ در تعطیلات نوروزی 85 هراز نفر شب اقامت و 130 هزار نفر تردد سفر به ثبت رسید که میزان سفرهای نوروزی امسال 34 درصد رشد نشان می‌دهد.

ندایی با قرائت پیام معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خطاب به فعالان ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی استان اردبیل افزود: امسال با هماهنگی‌های انجام شده و تلاش مضاعف استاندار اردبیل ستاد تسهیلات سفرهای این استان عملکرد مطلوبی داشته که در قالب یک هزار و 100 صفحه گزارش از خدمات انجام شده، تقدیم رئیس جمهور می‌شود.

وی تصریح کرد‌: نوروز به عنوان آیین با شکوه ایرانیان علاوه بر عنصر هویت ملی از برجستگی میراث معنوی برخوردار است به طوری که علاوه بر کشورمان در بسیاری از کشورها نوروز پاس داشته می‌شود.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از نوروز به عنوان یکی از عوامل تحکیم وحدت در کشور و همبستگی سایر ملل یاد کرد و ابراز داشت: این آیین نمادین همه ساله به تقویت مهر و مهربانی می‌انجامد و بیش از هر زمان دیگر بستر و زمینه اعتلا و ارتقای تعامل و همدلی‌ها را فراهم می‌آورد./ع

برچسب ها: اردبیل ، جشن ، تجلیل ، خادمان ، نوروزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.