ولايتي در نشست خبري:

در انتخابات سال 84 به توصيه آيت‌الله مجتبي تهراني به نفع آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كناره‌گيري كردم

عضو ائتلاف سه گانه اصولگرايان گفت: بنده در انتخابات سال 84 به توصيه حاج‌آقا مجتبي تهراني به نفع آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كناره‌گيري كردم.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب باشگاه خبرنگاران،‌ "علی‌اکبر ولایتی" عضو ائتلاف سه‌گانه (ائتلاف براي پيشرفت) در نشست خبري که با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبني بر اینکه ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان از لحاظ پشتوانه حزبی دارای نوعی خلاء است آیا این مسئله نشان دهنده این است که به پشتوانه حزبی اعتقادی ندارید؟ اظهار داشت: بنده قبلا در حزب جمهوری اسلامی بودم و سابقه حزبی دارم ولی در یک زمانی عملا در حزبی نبودم ولی در تشکیلات علمی و حرفه‌ای حضور داشتم.
 
ولایتی ادامه داد: به عنوان حزب سیاسی تنها عضویتم در حزب جمهوری اسلامی بود و لزوما هر کس در انتخابات کاندیدا می‌شود، عضو حزب نیست لذا عدم عضویت ما در حزب نیز نفی کارایی و یا ضرورت حضور در حزب نیست.

* حزب علت تشکیل دولت نیست بلکه معلول آن است

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان افزود: هیچکدام از دولت‌هایی که روی کار آمدند حزبی نبودند بلکه بعدا حزب بوجود آورده‌اند، در واقع حزب علت تشکیل دولت نیست بلکه معلول آن است. 
وی ادامه داد: هر حزبی در حمایت از هر کاندیدایی آزاد است و ما فکر نمی‌کنیم که برای پیروزی در انتخابات حتما پشتيبانی و حمایت یک حزب لازم باشد. 
ولایتی در پاسخ به سوالی مبنی بر مذاکره مستقیم با آمریکا گفت: مقام معظم رهبری به طور مکرر در فرمایشات خود این بحث را مطرح کردند و مواضع ما همانی است که ایشان در سخنرانی خود در اول فروردین امسال اعلام کردند.  
 
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان با اشاره به استفاده از لفظ "تابو" درباره مذاکره ایران و آمریکا گفت:‌ تابو نماد تغییرناپذیری است که افراد بدون دلیل و علت خاصی به آن پایبند هستند، لذا در رابطه با بحث مذاکرات به کار بردن این لفظ صحیح نبوده چرا که ایران منطق خاصی در این باره دارد. 
عضو ائتلاف سه‌گانه در پاسخ به این سوال که آیا برنامه‌ای برای ائتلاف با ائتلاف پنج‌گانه دارید و اینکه چه زمانی عناصر کلیدی کابینه خود را معرفی می‌کنید گفت: در قسمت اول تصمیمی برای ائتلاف با ائتلاف پنج‌گانه گرفته نشده است و همچنین قرار است تیم‌های مختلف سیاسی اجتماعی را معرفی کنیم نه عناصر کلیدی کابینه خود را. 
وی افزود: اگر دولتی را تشکیل می‌دهیم کابینه خود را معرفی خواهیم کرد که مردم بدانند به یک نفر رای نمی‌دهند لذا مردم از یک سلیقه اداره کردن کشور خاطره خوبی در قوه مجریه ندارند. 

*زمان معرفی کاندیداي نهايي ائتلاف سه‌گانه نزدیک نيست
این کاندیدای انتخاباتي در پاسخ به اینکه آیا افرادی به ائتلاف سه گانه افزوده و معرفی کاندیدای نهایی ائتلاف سه‌گانه چه زمانی اعلام می‌شود، بیان کرد: زمان معرفی کاندیدا نزدیک نيست و در مورد اینکه کسی یا کسانی به مجموعه ائتلاف برای پیشرفت افزوده می‌شوند باید گفت که افرادی مراجعه‌ کرده‌اند اما شرایط لازم را دارا نبوده‌اند. 

*ائتلاف سه‌گانه راسی ندارد
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا لیدری در این ائتلاف سه نفره مشخص شده است یا خیر گفت: ائتلاف ما همچون مثلثی متساوی‌الاضلاع است و به هر طرف که نگاه می‌کنید زاویه‌ها و اضلاع آن با هم برابر است. 

ولایتی در پاسخ به سوالی درباره اینکه مقام معظم رهبری بر انتخاب اصلح تاکید دارند، و مکانیزم  انتخاب کاندیدا در ائتلاف سه‌گانه براساس نظرسنجی است آیا این مسئله با بیانات مقام معظم رهبری در تناقض نیست؟ اظهار داشت: ما تاکنون شرایط انتخاب نهایی را اعلام نکرده‌ایم و براساس توافقی که میان خودمان صورت می‌گیرد نفر نهایی را اعلام می‌کنیم و قطعا در انتخاب شخص نهایی دیدگاه‌های مقام معظم رهبری را مدنظر قرار خواهیم داد.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران، مبنی بر اینکه چه میزان تعهد در اعضای ائتلاف سه‌گانه برای پایبندی به انتخاب نهایی اين ائتلاف وجود دارد، گفت: از همان ابتدا این سوال مطرح بود که آیا این سه نفر که با هم جمع شده‌اند تا آخر بر همین پیمان باقی خواهند ماند یا خیر؟ ما از همان ابتدا گفتیم که بر پیمان خود باقی خواهیم ماند. 
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان تصریح کرد: هر چه زمان گذشته است عملکرد هر کدام از این سه نفر نشان داده که به تعهد اولیه پایبند هستند و تا آخر نیز به آن پایبند خواهیم ماند و امیدواریم که این مسئله برای انتخابات‌های آینده الگو شود و نمادی باشد از حاکمیت "خرد جمعی" در کشور که مقام معظم رهبری بارها بر آن تاکید کرده‌اند. 

* با توافق ميان اعضا نامزد نهایی را انتخاب خواهیم کرد
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه معیار ائتلاف برای تعیین نامزد نهایی چیست گفت: معیار نظرسنجی نیز اهمیت دارد اما تنها معیار نیست و ما در تعیین نامزد نهایی با بررسی معیارهای دیگر و توافق بین اعضا نامزد نهایی را انتخاب خواهیم کرد. 
ولایتی درباره تبلیغات نامزدهای انتخابات گفت: هر کسی مصلحت خود را می‌داند، چرا که افراد درون این ائتلاف در روش‌هایی که اتخاذ می‌کنند، آزادند و هر کس به نحوه خاصی دیدگاه‌های خود را به مردم عرضه خواهد کرد. 

عضو ائتلاف برای پیشرفت در پاسخ به سوال خبرنگاری که اشاره کرد وی در سال 84 به نفع آيت‌الله هاشمی رفسنجانی کنار کشیده است و در این زمینه مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی نقش بسزایی داشته است، گفت: حرف شما درست است و در انتخابات سال 84 به توصيه آيت‌الله مجتبي تهراني به نفع آيت‌الله هاشمي رفسنجاني كناره‌گيري كردم.

عضو ائتلاف سه‌گانه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا همه سلایق سیاسی، مثلا آقای خاتمی می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، تصریح کرد: همه آحاد ملت هم می‌توانند کاندیدا شوند و هم رای دهند، اما این شورای نگهبان است که صلاحیت آنها را تایید می‌کند.
وی ادامه داد: هر کدام از کاندیداها بعد از تایید صلاحیت شدن می‌توانند به طور قاطع برنامه‌های خود را اعلام کنند و ما الان در جایگاه شورای نگهبان نیستیم که صلاحیت افراد و سلایق سیاسی را بررسی کنیم. 
ولایتی در پاسخ به اینکه گفته می‌شود مذاکرات آلماتی با شکست روبرو شده، ارزیابی شما چیست و چه راهکاری را به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری در دولت آینده در نظر دارید، گفت:‌ جامعه بين‌المللي و تمام کساني که عضو 1+5 هستند در نهايت ناچارند به حق ایران در مسئله هسته‌ای گردن بنهند. 
وی تاکید کرد: این حق مسلم ماست و آنچه مورد حمایت مردم و مقام معظم رهبری است ادامه پیگیری‌های هسته‌ای توسط نظام است. 
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان با اشاره به آزمایش روش‌های دیگر در قبال خواسته غرب در مسئله هسته‌ای بیان کرد: در دولت گذشته روش قدم‌ به قدم سپری شده و ما اجازه ادامه فعالیت را نداشتیم؛ برای مردم هر دو شکل روش عقب‌نشینی و پیگیری آشکار شده، در نتیجه هر چه عقب‌نشینی کنیم باز هم باید از حق خود صرفنظر کنیم. 
ولایتی افزود: بنا به رفتار غرب ثابت شده عقب‌نشینی در مقابل کشورهای توسعه‌خواه غربی و کوتاه‌آمدن در مقابل خواسته آنها نتیجه‌بخش نخواهد بود. 
وی گفت: از زمانی که نیت غرب نزد رهبر معظم انقلاب ثابت شد، اینگونه تدبیر کردند که در چارچوب NPT فعالیت‌های هسته‌ای خود را ادامه دهیم و مقام معظم رهبری امتیازی که در آلماتی 1 به ایران داده شد را یک امتیاز کوچک دانستند و تاکید کردند برای اثبات و اعتمادسازی غرب باید منتظر نتیجه نشست‌ آلماتی 2 بود. 
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان اظهار داشت: روند نشست استانبول، بغداد، مسکو در حال تکرار است و آنها در آلماتی امتیاز کوچکی دادند تا به افکار عمومی دنیا و داخل بازگو کنند که تا آنجا که توانسته‌اند به ایران امتیاز داده‌اند و این یک شگرد روانی تبلیغاتی است.

*بر مواضع خود در مسئله هسته‌ای پافشاری می‌کنیم

ولایتی تصریح کرد: تا زمانی که غرب اقرار به حق جمهوری اسلامی در مسئله هسته‌ای نکند، ما بر مواضع خود پافشاری می‌کنیم. 
وی در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينکه با توجه به قبول غني سازي 5 درصد از سوي غرب، آیا غنی سازی 20 درصدی پذيرفته خواهد شد، گفت: غرب خواهان این است که آنچه جمهوری اسلامی در غنی‌سازی اورانیوم به دست آورده را به جایی دیگر منتقل کند و این یک عقب نشینی است لذا اینکه غنی‌سازی 20 درصد را می‌پذیرد یا خیر، معلوم نیست. 
ولایتی گفت: آنچه جمهوری اسلامی در فعالیت‌های هسته‌ای انجام داده زیر نظر دوربین آژانس است و آنها در صورت مشاهده ذره‌اي خطا در فعالیت‌های هسته‌ای کشورمان، از آن به عنوان ابزاری بر علیه ایران استفاده می‌کردند.
عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرایان در پایان این نشست خبری و در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اینکه اگر جریان دیگری، کاندیدایی واحد را به میدان انتخابات بفرستد شانس پیروزی‌اش بیشتر خواهد بود يا خير؟ گفت: هر مجموعه‌ای، هر فردی و یا هر ائتلافی مسلما برای انتخابات کاندیدا و یا کاندیداهایی معرفی خواهد کرد اما این مردم هستند که باید انتخاب کنند.
وی ادامه داد: با سوابقی که از کاندیداها، دولت‌ها و روش‌های افراد مختلف وجود دارد مردم می‌توانند به راحتی انتخاب کنند و یقین داریم که انتخاب مردم اصلح خواهد بود. 
ولایتی خاطرنشان کرد: ما به عنوان ائتلاف برای پیشرفت به پیروزی خودمان امید بسیار داریم. 










اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
علی اشرف علیدادی
۱۰:۲۶ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
خداوند ریشه فتنه و حامیان آنان را بخشکاند. ان شاالله فردی معتدل و مقبول سکان قوه مجریه را بدست بگیرد.
Iran (Islamic Republic of)
ahmad
۰۹:۰۳ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
اتحاد کلید پیروزی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۱:۲۹ ۱۹ فروردين ۱۳۹۲
درود بر شرفت که رای من توئی
Iran (Islamic Republic of)
حسنی کبوترخانی
۱۸:۴۲ ۱۸ فروردين ۱۳۹۲
اتحاد بین اصولگرایان کلید پیروزی شماهاست
آخرین اخبار