تبریز/ برای اولین بار در کشور :

تعلیف دامهای عشایر آذربایجانشرقی در کشور ارمنستان

مدیر کل امور عشایری استان آذربایجانشرقي در مرحله اول این طرح ، 10 هزار راس از دامهای عشایر منطقه ارسباران استان برای تعلیف به مدت 6 ماه از خرداد سال جاری به مراتع بکر و دست نخورده سیونیک کشور ارمنستان انتقال یابند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز،  آل هاشم درجمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات انجام گرفته برای جمعیت عشایری استان در سال گذشته ، گفت: بهره برداری از سد ارسباران برای آبیاری 1500 هکتار از اراضی منطقه کلیبر، تهیه نقشه ماهواره ای 4 هزار کیلومتر از ایل راههای استان و ثبت آن در سیستم بین المللی GIS ، بهره برداری از واحد پمپاژ آب قلی بیگلو با دپی آب 1200 لیتر در ثانیه برای آبیاری زمینهای کشاورزی شهرستان خداآفرین ، از جمله اقدامات اداره کل امور عشایری استان در سال 91 است.

آل هاشم ، با بیان اینکه جمعیت عشایر استان حدود 6 درصد جمعیت عشایری کشور و 2 درصد کل جمعیت آذربایجان شرقی را تشکیل می دهند گفت : یک میلیون هکتار از اراضی استان و 20 درصد از کل واحدهای دامی استان در اختیار عشایر است .

وی با بیان اینکه فقط 12 درصد عشایر استان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند، گفت : 82 درصد عشایر استان از سواد خواندن و نوشتن و حدود 90 درصد آنها از امکانات مناسب بهداشتی و خدماتی بهره مندند.

آل هاشم همچنین از ایجاد مجتمع عشایر استان در 3.5 هکتار از زمینهای پارک عباس میرزای تبریز برای آشنائی عموم مردم با زندگی و فرهنگ عشایر و برگزاری 20 مین دوره مشابقات سوارکاری عشایر در 20 اردیبهشت سال جاری خبر داد. /ع

برچسب ها: تعلیف ، دامهای ، عشایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.