حجت‌الاسلام روحاني:

منشور حقوق شهروندي تدوين خواهم کرد/ دولت بايد فراجناحي باشد

رئيس مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: متاسفانه امروز در فضاي کشور نور انسانيت و اخلاق کم شده است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حجت‌الاسلام "حسن روحاني" رئيس مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام در نخستين همايش انتخاباتي خود با نثار درود به امام خميني(ره) و شهداي انقلاب اسلامي، زنان و اقشار مختلف جامعه گفت: ايران امروز چهره‌اي است غبارآلود که متاسفانه عده‌اي از آن سواستفاده مي‌کنند و اميدواريم اين موضوع حل شود.

وي افزود: امروز نورانيت ، اخلاق و انسانيت در جامعه ما کم شده است که انتظار است مسئولين به اين موضوع توجه ويژه‌اي داشته باشند.

حجت‌الاسلام روحاني ادامه داد: تمام ارزي که دولت سازندگي از درآمد نفت و گاز در اختيار داشت کمتر از 24 درصد درآمد ارزي اين 8 سال بود و حتي تمام ارزي که دولت اصلاحات داشت کمتر از 27 درصد اين دوره بود.

وي ادامه داد: چه قدر شرم آور است که بانک مرکزي ما سکوت کند و صندوق بين‌المللي پول رشد ما را منفي اعلام کند اين اولين بار است که بعد از جنگ تحميلي رشد اقتصادي در کشور منفي شده است در شرايطي که درآمد ارزي بالايي در اختيار دولت فعلي است.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: در طول اين مدت سخن‌هاي زيادي گفته شده اما فعاليتهاي زيربنايي کمتري ديده شده است.

حجت‌الاسلام روحاني ادامه داد: چه بگويم! برسر قانونمندي و قانون گرايي چه آمده است و بداخلاقي‌ها باعث افزايش بي‌اعتمادي عمومي و گسترش فساد در جامعه شده است.

وي به شرايط نامطلوب کشور اشاره کرد  و گفت: منزلت و کرامت انساني در جامعه کاهش پيدا کرده است ناامني سياسي ، خانوادگي، اجتماعي و اقتصادي گسترش پيدا کرده است.

حجت‌الاسلام ادامه داد: ايران روزهاي حساس و سختي را مي‌گذراند که اين حساسيت به خاطر چالش‌هاي منطقه‌اي و بين‌المللي، تحريم‌ها، معضلات اجتماعي، اقتصادي، اخلاقي، فرهنگي و سومديريت‌ها است.

کانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري تصريح کرد: مديريت اقتصادي کشور به جاي اين که در شرايط حساس با تکيه بر قدرت مردم و مقاومت پيام رشد پايدار به جهان بدهد، متاسفانه پيام ضعف به تحريم  کنندگان مي‌دهد.

حجت‌الاسلام روحاني ادامه داد: تورم در کشور بالاي 30 درصد بيکاري بالاي 13 درصد و نرخ رشد اقتصادي 0 و حتي منفي است و قدرت خريد پول ملي به کمتر از نصف کاهش پيدا کرده است در حالي که رقم درآمد ارزي بالاي 700 ميليارد دلار بوده است.

وی ادامه داد: قرار بود در طول این 8 سال رشد 8 درصدی داشته باشیم و نرخ تورم و بیکاری تک رقمی شود، اما اینگونه نشد.

حجت‌الاسلام روحانی تصریح کرد: همه ناکارآمدی‌ها و ضعف در کشور را نمی‌توان به پای تحریم‌ها نوشت، چرا که همین مدیریت بود که تحریم‌ها را به سخره می گرفت و آنرا کاغذپاره لقب می داد، در حالیکه می توانستیم این تحریم ها را با تدبیر عزت مندانه، قابل اجتناب کرده و کاهش دهیم.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ادامه داد: تصمیمات بی ثبات این دولت در همه زمینه‌ها شاهد بودیم، به طوری که در این 5 ماهی که با مشکل ارز روبرو بودیم، 60 تصمیم مختلف گرفته شده است.

وی ادامه داد: در این دوره تصمیمات فردی جانشین عقل جمعی شده و پیوند نظام اجرایی با نخبگان علمی و دانشگاهی کشور گسسته شده است و شاهد بازگشت به عقب در رویکرد تصدی گرایانه دولت بر اقتصاد بودیم.

حجت‌الاسلام روحانی افزود: با توجه به اینکه ایران روزهای سخت و حساسی را دارد، وظیفه ما چیست؟ و من به عنوان فرزند ایران و سرباز انقلاب چه وظیفه‌ای بر دوش خود احساس می‌کنم؟

آیا تمامی جایگاه و مسئولیت‌هایی که در اختیار دارم هدیه مردم و سرمایه ملی نیست؟  در این شرایط حساس چه باید کرد؟

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: آیا رئیس جمهوری نباید بار مسئولیت را به دوش بگیرد ملی بیاندیشد نه حزبی؟

وی ادامه داد: رئیس جمهوری که وظیفه خطیر برعهده می‌گیرد، باید مستقل، معتدل، کارآمد، بین‌الملل نگر، برنامه محور، مشورت پذیر، مسئولیت پذیر و پاسخگو باشد و در یک کلمه رئیس جمهوری باشد که بخواهد امور مردم را ریاست کند.

حجت‌الاسلام روحاني تصریح کرد: من در این شرایط حساس هم بخاطر احساس مسئولیت شخصی خودم و هم به خاطر نظر مشورتی بزرگان نظام حضور پیدا کرده و بار مسئولیت را به دوش می‌گیرم.

وي ادامه داد: من به خاطر امید به راه حل و با اعتراف به اینکه هیچ بن بستی پیش پای ملت ایران نمی‌بینم، در این عرصه حضور پیدا خواهم کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، گفت: در این دوره باید تدبیر جای بی تدبیری، خرد جمعی جای تصمیم فردی را بگیرد و باید باور کنیم که مردم باید حاکم باشند، پس باید از نظرات نخبگان، فرهیختگان و کارشناسان مردم و سرمایه های ملی استفاده شود.
 
حجت‌الاسلام روحانی ادامه داد: روزگار روزگار تن آسایی و عافیت طلبی نیست ، بلکه روزگار فداکاری است پس بیایید آبروها را هزینه کنیم و برای عظمت این کشور کمر همت را ببندیم.

وی افزود: کشور ما از ظرفیت و توان بالایی برخوردار است، در حالیکه نیروهای انسانی تحصیل کرده و مبتکر ما بیکار، سرمایه‌های صنعتی ما در حالت نیمه تعطیل یا تعطیل هستند و بسیاری از سرمایه‌های کشاورزی به خاطر بی تدبیری بلااستفاده مانده است.

حجت‌الاسلام روحانی گفت: ما در موقعیت منطقه‌ای بی نظیری قرار داریم، اما متاسفانه این ظرفیت‌ها به خاطر عدم برنامه ریزی بلااستفاده مانده است، ما در کشور همه چیز داریم فقط مدیریت کارآمد و متواضع کم داریم.

حجت‌الاسلام حسن روحاني کانديداي انتخابات دوريازدهم رياست جمهوري در همايش انتخاباتي خود با اشاره به اين که ما نياز به دانشمندي هنرمند داريم تا کشور را در دوران جديد مديريت کند گفت: شيوه مديريت کشور برپايه ستيزه جويي و تناقض‌ها بايد کنار گذاشته شود و با ايجاد وحدت و جلب انسانهاي صادق، مخلص و کارآمد دولتي موفق ايجاد کرد.

وي افزود: دولتي موفق خواهد بود که فراجناحي باشد، مگر مي شود کشور را با يک جناح اداره کرد اين موضوعي است که بايد مورد توجه باشد.

روحاني با بيان اين که کشور را ملت اداره مي‌کند نه يک حزب اظهار داشت: چرا برخي از نخبگان سياسي کشورمان بايد به دلايل واهي و زودهنگام بازنشسته شوند، ما بايد از آن‌ها به بهترين نحو استفاده کنيم.

رئيس مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: هيچ کس حق ندارد سرمايه ملي را هدر دهدو تمام کساني که در نظام مسئوليتي را برعهده دارند بايد بدانند که مالک کشور نيستند.

وي تصريح کرد: رئيس دستگاه اجرايي بايد ايمان داشته باشد که صرفا و صرفا يک امانتدار از سوي مردم است و بايد احساس حاکمانه را کنار بگذارد.

نامزد دور يازدهم انتخابات رياست جمهوري گفت: با چه حقي برخي از افراد هر روز دست در جيب مردم مي‌کنند و بيت‌المال را خرج مي‌کنند .

وي افزود: با دولت تدبير و اميد حرکت به سوي افق‌هاي جديد امکان‌پذير خواهد بود.

روحاني اظهار داشت: ما نياز به فرهنگ پويا ، اقتصاد سالم و نيروهاي لايق و کارآمد براي اداره کشور احتياج داريم.

رئيس مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: همه مردم ايران بايد احساس عدالت کنند عدالت به معناي فرصت برابر به اين معنا که همه اقوام در ايران بايد طبق قانون اساسي از حقوق برابر برخوردار باشند.

وي اظهار داشت: من اگر بار مسئوليت امور اجرايي کشور را برعهده بگيرم منشور حقوق شهروندي را تدوين مي‌کنم و معتقدم بايد احساس برابري ميان تمام مردم برقرار باشد.

حجت‌الاسلام روحاني با اشاره به اين که دولت من، دولت تدبير است گفت: گفتماني که من در عرصه اجرايي کشور به کار مي‌گيرم نجات اقتصاد احياي اخلاق و تعامل با جهانيان است.

وي خاطر نشان کرد: من يک دولت راستگو را تشکيل خواهم داد و براي احياي اخلاق در جامعه تلاش فراوان مي‌کنم.

رئيس مرکز استراتژيک مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: اميدوارم با تشکيل دولت تدبير و اميد و احياي شعار اميد و اعتماد در بين مردم وارد عمل مي‌شوم.

حجت‌الاسلام روحاني در پايان يادآور شد: زنده باد اخلاق، صداقت، اميد، تدبير و انديشه...

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، کاندیدا ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۶ ۲۹ تير ۱۳۹۶
انشاله
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۰:۵۵ ۲۸ تير ۱۳۹۶
ان شاالله
آخرین اخبار