مشهد/نائب رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

250 پیشنهاد الگوی کشت روی میز کمیسیون مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های کاشمر، بردسکن و خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی در جمع کشاورزان و نخبگان کشاورزی شهرهای حوزه انتخابیه که در محل جهادکشاورزی بردسکن برگزار شد اظهار کرد: کار بررسی 250 طرح‌ با توجه به بررسی بودجه کشور آغاز شده است که معتقدیم، حماسه اقتصادی اهم آن در دل کشاورزی نهفته است.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد، اسمائیل نیا با بیان این مطلب افزود: مدیران شهرستان‌های کاشمر، خلیل‌آباد و بردسکن چنانچه طرح‌های اجرائی آب و خاک را در مدت یک هفته ارائه نمایند، بعضی از طرح‌ها به عنوان پایلوت از این شهرستان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی گفت: حماسه یعنی رو به جلو حرکت کردن و اینکه همگی دست در دست یکدیگر برای کشورمان تلاش کنیم، کشاورزی و دامپروری می‌تواند موتور محرکه اقتصاد کشور باشد.

نماینده مردم بردسکن در خانه ملت اظهار داشت: امسال پسته برای نخستین سال نقش پررنگی در بازار جهانی داشت و توانستیم بفهمیم بعد از نفت، صادرات کشاورزی می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد.

وی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره کنار کشیدن نفت از اقتصاد کشور گفت: چندین سال قبل می‌بایست خود را از نفت دورمی‌کردیم که امید است با سرعت بخشیدن به این مهم در این راستا حرکت کنیم.

وی پسته، انار، زعفران و کشمشو بعضی اقلام دیگر ایران را صادراتی معرفی کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی دقیق روی صادرات این محصولات با تشویق صادرکنندگان سرعت بخشیم.

اسماعیل نیا گفت: ترویج تغذیه زمین‌های کشاورزی با کودهای محلی ورمی کمپوست مورد تاکید است و باید فرهنگ استفاده از کودهای عالی توسط کارشناسان کشاورزی با ارائه الگوهای کشت پیگیری جدی شود./ب

برچسب ها: پیشنهاد ، الگو ، کمیسیون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.