برگزاری مراسم عزاداري شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در سوريه

مراسم سوگواری شهادت ام ابیها، حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور شیفتگان اهل بیت(ع) به ویژه ایرانیان مقیم و کارگزاران نهادهای جمهوری اسلامی ایران فعال در سوریه در کنار حرم مطهر حضرت رقیه (س) و در فضایی روحانی برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران ؛ در این مراسم ، عزاداران ضمن نوحه خوانی و سینه زنی ، این مصیبت عظمی را به امام زمان (عج) تسلیت گفتند.

نماینده مقام معظم رهبری در سوریه در این مراسم گوشه هایی از وقایع تاریخی پس از رحلت پیامبر گرامی اسلام (ص) را بیان کرد و درباره شجاعت، مقاومت، پشتیبانی از ولایت و نحوه شهادت حضرت فاطمه (س) سخن گفت.

آیت الله سید مجتبی حسینی از یگانه دختر پیامبر خاتم (ص) به عنوان مظهر دین ، اسوه تقوی، سرور زنان جهان و الگوی عفت و فضیلت نام برد و زندگی آن حضرت را در قرون و اعصار متمادی الگویی ارزنده و پر ارزش برای زنان مومن و خداجو دانست که با گذشت زمان نیز بر شکوه و عظمت آن افزوده شده است.مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در این مراسم در رثای شهادت دردانه عالم هستی حضرت زهرا (س) مرثیه سرایی کردند و عزاداران سینه زنی کردند.

دلدادگان اهل بیت نبوت دیشب نیز با حضور در حرم حضرت رقیه (س) در شب شهادت بانوی بزرگوار دو عالم ، اشک ماتم ریختند و قرار است امشب مراسم شام غریبان شهادت حضرت زهرا (س) در کنار مرقد دخت گرامی امام حسین (ع) برگزار شود.

                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.  
برچسب ها: برگزاری ، عزاداری ، شهادت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار