رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز:

مشکل حقوق پزشکان خانواده روستایی حل شد/ مشارکت بیش از 1000 پزشک در پزشک خانواده

یکی از مشکلات برنامه پزشک خانواده در شیراز حقوق پایین پزشک خانواده روستایی بود که بامساعدت وزیر بهداشت حقوق این افراد به اندازه پزشکان شهری افزایش پیدا میکند.

دکتر ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران درخصوص روند اجرای برنامه پزشک خانواده افزود: موفقیت استان فارس درسطح یک اجرای برنامه پزشک خانواده است . درحال حاضر بیش از 1000 پزشک برای شرکت در این برنامه ثبت نام کرده اند. قرار داد بسته اند و بیش از دو میلیون نفر به سامانه پزشک خانواده لینک شده اند.

وی با بیان اینکه بیش از 2/5 میلیون نفر از جمعیت شهری در برنامه پزشک خانواده ثبت نام کرده اند گفت: تمام آزمایشگاه ها و رادیولوژی های دولتی دانشگاهی و غیر دانشگاهی با تعدادی از این مراکز خصوصی با بیمه ها برای پزشک خانواده قرار داد بسته اند.

ایمانیه ادامه داد: پرداخت بیمه ها تا امروز به موقع بوده است و این امر باعث ایجاد اعتماد در پزشکان وارد شده به این برنامه شده است.

وی درخصوص مشکلات پیش رو این استان برای اجرای پزشک خانواده عنوان کرد: به دلیل حقوق بالای پزشکان خانواده شهری برخی از پزشکان از روستا به شهر مهاجرت می کردند که با کمک وزیر قرار شد حقوق پزشکان خانواده روستایی افزایش یابد تا این پزشکان در روستا بمانند. مشکل بعدی مربوط به زیر ساخت های الزامی است که هنوز زیرساخت الکترونیک در چند روستا و برخی ازشهرستانها صورت نگرفته است که امیدواریم هرچه سریعتر این مشکلات حل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز خاطر نشان کرد: یکی دیگر از مشکلات مافرهنگ مردم ایران در خصوص این برنامه است . در واقع مردم ما عادت کرده اند که برای هر نوع مشکل مستقیماً به پزشکان متخصص مراجعه کنند كه باید آموزش ببنند که در صورت هر نوع مشکل اوليه باید به پزشک خانواده مراجعه کنند و از طریق این پزشک به پزشک متخصص مربوطه ارجاع شوند./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.