با شکایت جامعه مسلمانان آمریکا

مک‌دونالد ۷۰۰ هزار دلار جریمه شد

در پی شکایت برخی اعضای جامعه مسلمانان آمریکا به‌خاطر فروش غذای حلال تقلبی، مک‌دونالد به ۷۰۰ هزار دلار جریمه محکوم شد.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران، مک‌دونالد، به عنوان یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ آمریکا که در سراسر جهان شعبی دارد، پس از شکایت اعضای جامعه مسلمانان میشیگان 700 هزار دلار جریمه شده است.

این شکایت پس از آن صورت گرفت که یکی از اعضای جامعه مسلمانان میشیگان در سپتامبر 2011، ساندویچی را از یکی از فروشگاه‌های مک‌دونالد به‌عنوان غذای حلال تهیه کرد اما بعد متوجه شد که از گوشت حلال در آن استفاده نشده است.

این جریمه باید در اختیار شخص مزبور که «احمد» نام دارد، یک درمانگاه در دیترویت، موزه اعراب آمریکایی در دیربورن و وکلای احمد قرار گیرد.

با این حال، «ماجد مغنی»، وکیل دیربورن از مخالفان نحوه توزیع جریمه است. به باور وی، جریمه به کسانی که از این اقدام مک‌دونالد بیشترین آسیب را دیده‌اند، کمک نمی‌کند. درمانگاه مزبور کیلومترها با رستوران مزبور فاصله داردو در ضمن موزه مزبور هم هیچ ربطی به غذای حلال ندارد!

در کل آمریکا دو فروشگاه مک‌دونالد وجود دارند که محصولات حلال عرضه می‌کنند که هر دو در دیربورن واقع شده‌اند. در این منطقه یکی از بزرگ‌ترین جوامع مسلمان و عرب آمریکا زندگی می‌کنند. در کل، دیترویت شاهد حضور 150 هزار مسلمان در این منطقه است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار