20دفتر جامعه اسلامی دانشجویان در سه نامه جداگانه مطرح کردند

محل فعالیت دانشجويان در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها کجا باشد؟/افسران بیدارند تا نماز مردم قضا نشود

بیش از 20دفتر عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در بیانیه‌ای اعتراض خود را نسبت به عواقبت تغییر تاریخ امتحانات و تعطیلی دانشگاه ها در آستانه انتخابات اعلام کردند.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در این بیانیه که با سخنی از رهبر معظم انقلاب آغاز شده آمده است: "خدا لعنت کند آن دست‌هایی را که تلاش کردند و می‌کنند که قشر جوان و دانشگاه ما را غیر سیاسی کنند." امام خامنه‌ای  

نامگذاری سال جدید به عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری برای مسئولان، دانشجویان و مردم عزیز کشورمان مسئولیتی بسیار مهم و تکلیفی است که تا تحقق آن هیچ یک از اقشار جامعه ذره‌ای کوتاهی نخواهند کرد.

امروز بر هیچکس پوشیده نیست که یکی از مهمترین نهادها که وظیفه بصیرت افزایی در جامعه را برعهده دارد دانشگاه است، لذا امام راحل فرمودند: دانشگاه مبدأ همه تحولات است.

اما در حال حاضر وزارت علوم با اقدامی عجولانه از برنامه‌ریزی‌های دانشجویان مبنی بر بصیرت افزایی که نقطه اثرش دانشگاه است، جلوگیری نموده است و با اختلال در برنامه‌ریزی دانشگاه‌ها، این مبدا تحولات را تحت تاثیر قرار داده است.

تعطیلی دانشگاه در موسم انتخابات و برگزاری زودتر از موعد مقرر امتحانات، فراتر از نادیده گرفتن نقش دانشجویان، یعنی سعی در پاک کردن نقش آنان که خلاف منویات مقام معظم رهبری می‌باشد.

این عمل در طول تاریخ انقلاب بی‌سابقه بوده است و مورد اعتراض دانشجویان، اساتید دانشگاه و بعضی از روسای دانشگاه‌ها واقع شده است، لذا هرچه سریعتر، تمام مسئولین دولتی را به انصراف از تصمیم گرفته شده و انحلال بخشنامه مربوط به عدم برگزاری امتحانات در تاریخ مقرر دعوت میکنیم چرا که با برگزاری زودتر از موعد امتحانات، تعطیلی دانشگاه برای فرجه های امتحانی نیز به تبع آن زودتر از موعد، مقرر خواهد شد. البته لازم به ذکر است فرصت مطالعه دانشجویان در فضای علمی دانشگاه برای امتحانات نیز تحت تاثیر قرار گرفته و این تصمیم باعث اعتراض اکثر دانشجویان در دانشگاه‌ها شده است.

ما دانشجویان ‌به مسئولین در وزارت علوم هشدار می‌دهیم که عواقب این عمل نابخردانه بر عهده شما است.

همچنین این 20 دفتر عضو اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه ای جداگانه به حجت الاسلام والمسلمین محمدیان، مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های سراسر کشور، نیز آمده است:

چندی پیش فضای دانشگاه را بحث جابه جایی زمان امتحانات، تحت تاثیر قرار داده بود و وقتی از مقامات دانشگاه این مسئله راجویا می‌شدیم از قاطعیت خود برای عدم چنین کاری، خبر می‌دادند. تا اینکه جناب آقای دکتردانشجو وزیر علوم طی نامه‌ای دانشگاه‌ها را ملزم می‌کند که طی روزهای 20 خردادماه الی 2تیرماه هیچ امتحانی برگزارنشود! در این بین افسران جوان جبهه جنگ نرم این کار را غیرمنطقی تشخیص دادند که ادله آن در ذیل مختصراً خدمتتان عرض خواهدشد.

- زمان کنکور سراسری 4 و5 تیرماه می‌باشد که کاراجرایی آن عملاً 5 روز قبل در دانشگاهها شروع می‌شود که این بدان معناست که از 20 خرداد به بعد هیچ دانشجویی در دانشگاهها نخواهد بود! همچنین فعالیت امتحانی دانشگاهها نیز1ماه به طول می‌انجامد. در یک جمع‌بندی می‌بینیم که از 20 اردیبهشت ماه عملاً دانشگاه تعطیل می‌شود و دانشجویی در دانشگاه نخواهد بود و فضای سیاسی از دانشگاه برچیده خواهد شد. آیا به نظر شما این اقدام وزارت خانه مورد خطاب صحبت مقام معظم رهبری قرارنمی گیرد که ایشان فرمودند:

خدالعنت کندآن دست هایی راکه تلاش می کنند که قشرجوان ودانشگاهی ماراغیرسیاسی کنند.کشوری که جوانانش سیاسی نباشند،اصلاًتوی باغ مسائل سیاسی نیستند، دنیارانمی فهمندوتحلیل درست ندارند،مگرچنین کشوری می تواند بردوش مردم، حکومت وحرکت ومبارزه وجهاد کند!؟( امام خامنه ای (مدظله العالی)-دیداربادانش آموزان ودانشجویان  )

_ همچنین دیده‌ایم که در برخی سایت‌ها اینچنین منتشر شده است که این کار برای رفاه دانشجویان یا با توجه به درخواست دانشجویان صورت گرفته است!

این حرف بدون سند است و اگر تمایل داشتید امضای دانشجویان را برای رویت خدمتتان ارسال خواهیم کرد که اکثر دانشجویان به این کار رضایت ندارند.

از اینکه نامه را به حضرتعالی که یکی از یاران ولی امرمسلمین هستید ارسال کردیم از این جهت است که بتوانیم جلوی اختلافات و جنجال‌هایی که دشمنان می‌توانند برافسران و نظام تحمیل کنند جلوگیری کنیم و پیروی خود را از امام خامنه‌ای(مدظلله‌العالی) استوارتر از قبل ابراز نماییم و مصداق سخن حضرت آقا که فرمودند: ایجاد اختلاف و تفرقه تا زمان انتخابات از طرف هرکس، خیانت است، نشویم.

انشالله بادلسوزی و مساعدت وپیگیری شما فضای دانشگاهها رابرای اجرای فرامین حضرت آقاآماده سازیم.

و در نهایت در نامه ای دیگر به کامران دانشجو وزیر علوم و تحقیقات نیز آمده است:
این هشداروتذکری است،پس هرکس بخواهد راهی به سوی پروردگارش برمی گزیند.سوره المزمل آیه 19

خدا لعنت کندآن دست هایی راکه تلاش می کنند که قشرجوان ودانشگاهی ماراغیرسیاسی کنند. کشوری که جوانانش سیاسی نباشند، اصلاً توی باغ مسائل سیاسی نیستند، دنیارا نمی فهمند وتحلیل درست ندارند،مگرچنین کشوری می تواند بردوش مردم، حکومت وحرکت ومبارزه وجهاد کند!؟ امام خامنه ای (مدظله العالی)-دیداربادانش آموزان ودانشجویان

وزیر محترم علوم تحقیقات وفناوری جناب آقای دکتردانشجو

هرسال باگرفتن تقویم علمی فرهنگی دانشگاهی دانشگاه، پیامی از طرف وزیر علوم در ابتدای تقویم مشاهده می‌کردیم ولی امسال خبری زودتر از وقت معمول، افسران جوان جبهه فرهنگی را شوکه کرد و آن خبر اجباری شدن عدم برگزاری امتحانات دانشگاه از 20خرداد تا 2تیرماه از سوی جناب آقای وزیر بود.

- جناب آقای وزیر: نمی‌دانیم تاکنون نگاهی به سند راهبردی وزارت خانه‌تان انداخته‌اید یا خیر؟ چند خطی جهت یادآوری می نویسیم:

راهبرد پنجم- اهتمام به اسلامی شدن دانشگاه:
هدف اول: تقویت ارزش های اخلاقی وباورهای دینی
هدف دوم: بازنشانی ارزش های اسلامی وانقلابی وافزایش بینش سیاسی- اجتماعی
هدف سوم: تکریم علم وعالم به عنوان مهمترین رکن اساسی دانشگاه اسلامی

راهبرد نهم-زمینه سازی فناوری و توسعه وساماندهی فعالیت های جمعی دانشگاهیان:
هدف اول: افزایش روحیه خود باوری،شکوفایی خلاقیت ها واستعدادهای دانشگاهیان
هدف دوم: فعالیت وفضاسازی فرهنگی برای گسترش فرهنگ،دانش وپژوهش هویت محورمبتنی برهویت ایرانی- اسلامی درجهت ارتقا سطوح مختلف ملی (اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی) آیا کاری که انجام داده‌اید در راستای همین راهبردهاست!؟ تاکی قرارست این مکتوبات بماند و کسی به آن‌ها کاری نداشته باشد!؟ تاکی قرار است حرفهایمان درحد شعارباقی بماند!؟

- جناب آقای وزیر: یادآورمی‌شوم ترم دوم هرسال زمان کوتاهی دارد ، حال این زمان اندک با اقدام شما کوتاه تر نیزشده است! آیاشما با این روند قصد رسیدن به اهدافی همچون تحقق جنبش نرم افزاری رادارید؟ آیا فردا روزی اگر اتفاق مهمی درکشور بخواهد رخ دهد اولین کار تعطیلی دانشگاه باید باشد؟ شما با چه استدلالی نمی گذارید 13 روز درحوالی انتخابات امتحانات برگزارشود؟ اگر تعطیلی یکی، دو روز قبل وبعد انتخابات بود منطقی بود ولی این کار شما، نه عقلی است و نه منطقی! در صحبت هایتان چنین ذکر فرموده بودید که دانشجو و استاد باید بتواند بدون دغدغه برای انتخابات فعالیت کند، حال سوال ما این است که اولا: محل فعالیت دانشجو و استاد در زمانی که قرار است دانشگاه تعطیل باشد کجا باید باشد؟ ثانیا: آیا دانشگاه سیاسی و دانشجویان سیاسی در زمان فعالیت دانشگاه و حضور دانشجو تحقق می یابد یا در زمان عدم حضور ایشان؟

- جناب آقای وزیر: ما نمی‌گوییم که دراین عمل، پشت پرده سیاسی وجود دارد، اما شما با این حرکت به دانشجویان که افسران و اساتید که فرماندهان جبهه جنگ نرم هستند بی‌احترامی نکرده‌اید!؟

- جناب آقای وزیر: دانشجویان افسران جبهه جنگ نرم هستند و یکی ازمهم ترین فعالیت آن‌ها، حضور در فعالیت‌هایی است که باید فرامین مقام معظم رهبری در آن اجرا گردد و اولویت مکانی آن جایی جز دانشگاه نیست.

حال درسالی که مزین است به سال "حماسه سیاسی وحماسه اقتصادی"، رویدادی مهم تراز انتخابات ریاست جمهوری که باید نمایان گر حماسه سازی باشد درکشورداریم!؟ چگونه می خواهید این زمان را از دانشگاه بگیرید!؟ چگونه می خواهید جلوی آماده سازی جبهه دانشگاه رابرای خلق حماسه سیاسی بگیرید!؟

_ جناب آقای وزیر: بااین روند عملاً دانشگاه یک ماه قبل از انتخابات تعطیل می شود و این زمانی است که اوج کارسیاسی دانشگاه محسوب می شود! به نظرشما افرادی که قصد انجام چنین اقدامی را دارند مورد خطاب مقام معظم رهبری درابتدای این نامه نمی شوند!!؟

درپایان اعلام می‌داریم که افسران بیدارند تا نماز مردم قضا نشود و هیچ‌گاه تاب گام‌های روبه عقب را تحمل نمی‌کنند. انشالله باپیروی ازولی امر مسلمین امام خامنه ای(مدظله العالی) بتوانیم اشکالات دست و پاگیر را برطرف کرده و کشور را برای ظهور حجت زمان (عج) آماده سازیم.

شیطان حکومت خویش برضعف ها وترس ها وعادات ما بنا کرده است واگرتو نترسی وازعادات مزموم خویش دست برداری وضعیت خویش راباکمال خلیفة الهی جبران کنی ودیگر شیاطین رابرتو تسلطی نیست. شهید مرتضی آوینی


-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا همدان
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ملایر
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ارومیه
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تهران  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهرکرد  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه اصفهان و علوم پزشکی  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه الزهرا تهران  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه ایلام
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه لرستان  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سهند تبریز  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه گیلان  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه تبریز  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه سیستان  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه قم  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی تهران  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خمینی شهر  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه خلیج فارس بوشهر  
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه زابل
-    جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شیراز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار