صالحي‌نسب مطرح كرد

مابه‌التفاوت نرخ گندم با بازارهاي جهاني، دليل حضور دلالان عراقي در بازار گندم ايران

نايب‌رئيس كميسيون كشاورزي، آب و منابع‌طبيعي مجلس، با اشاره به حضور دلالان عراقي در بازار گندم كشورمان، همزمان با برداشت اين محصول، گفت: مابه‌التفاوت نرخ گندم در بازار داخلي با بازارهاي جهاني، دليل حضور دلالان عراقي در بازار گندم ايران است كه در اين راستا پيشنهاداتي در لايحه بودجه 92 براي رفع اين مسئله به كميسيون تلفيق ارائه شده است.

"ناصر صالحي‌نسب" نماينده مردم دشت‌آزادگان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به حضور دلالان عراقي در بازار گندم كشورمان، همزمان با برداشت اين محصول، گفت: با توجه به فعاليت بازارچه مرزي چزابه در نقطه مرزي اين حوزه انتخابيه، احتمال ورود قاچاقچيان و دلالان كشور عراق براي خريد گندم وجود دارد كه اين پديده به دليل اختلاف قيمت اين محصول با بازارهاي جهاني است.

وي در ادامه افزود: به دليل فاصله خيلي‌زياد نرخ گندم در بازار‌هاي داخلي با بازارهاي جهاني، بنده نيز شنيده‌ام كه افرادي وارد منطقه شده‌اند و به دنبال خريد گندم به صورت قاچاق هستند.

نايب‌رئيس كميسيون كشاورزي ، آب و منابع‌طبيعي مجلس در ادامه تصريح كرد: با توجه به اين معضل يكي از مواردي كه در جريان بررسي لايحه بودجه 92 در اين كميسيون بررسي و نهايتا درحال‌حاضر به كميسيون تلفيق نيز ارجاع شده است، اين مسئله است كه حداقل قيمت گندم در بازارهاي داخلي بايستي بر اساس قيمت سه‌ماهه اخير نرخ اين محصول در بازارهاي جهاني باشد، كه اگر اين موضوع نيز در كميسيون تلفيق به تصويب برسد اين  مشكل مرتفع خواهد شد.

گفتني است؛ همزمان با  فصل برداشت گندم در كشور و كاهش قابل‌توجه ارزش برابري ريال در برابر ارزهاي كشورهاي همسايه، برخي دلالان عراقي حضوري فعال در بازار كشور براي خريد اين محصول استراتژيك پيدا كرده‌اند.

انتهاي پيام/ 

برچسب ها: گندم ، عراق ، دلال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار