اردبیل /

توسعه رشته‌های فنی، مهندسی با راه‌اندازی آموزشکده خلخال

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی از توسعه رشته‌های فنی، مهندسی با راه‌اندازی‌ آموزشکده فنی و حرفه‌ای در شهرستان خلخال خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / جلیل جعفری‌بنه خلخال ‌در نشست با جمعی از مسئولان و مدیران اجرایی شهرستان خلخال اظهار داشت: با راه‌اندازی این دانشکده و برقراری رشته‌های فنی و مهندسی از سال تحصیلی آتی امکان ورود فارغ‌التحصیلان این مراکز به بازار کار با توجه به آموزش و مهارت‌های ارایه شده بهتر فراهم می‌آید.

وی تصریح کرد: با لحاظ شرایط موجود در کشور و ضرورت روی آوردن به رشته‌های فنی و مهندسی که در بحث اشتغال و همچنین بسترسازی خوداشتغالی فارغ‌التحصیلان تأثیرگذار است، راه‌اندازی چنین مجموعه‌هایی ضروری به نظر می‌رسد.

جعفری‌بنه خلخال خاطرنشان کرد: در همین راستا و با پیگیری‌های مختلف مجوز سه رشته فنی، مهندسی دریافت شده که از سال تحصیلی آینده در رشته‌های مهندسی برق قدرت، مکانیک خودرو و عمران با گرایش نقشه‌برداری در دانشگاه آزاد شاهد جذب دانشجویان می‌باشیم.

این متخصص حوزه دانش هسته‌ای اضافه کرد: در ادامه همین روند و ایجاد رشته‌های فنی در شهرستان‌های جنوبی استان آموزشکده فنی و حرفه‌ای زیر نظر دانشگاه فنی و حرفه‌ای در خلخال راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد:‌ در همین زمینه در چهار رشته فنی و کار و دانش دانشجو پذیرش می‌شود که از حرکت‌های مهم و ارزشمند در حوزه آموزش عالی می‌باشد.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: ‌دو دستگاه دیالیز برای تکمیل آزمایشگاه و درمانگاه گیوی تأمین شده و در اسرع وقت برای تجهیز این درمانگاه و حل بخشی از مشکلات مردم در حوزه سلامت و بهداشت به بهره‌برداری می‌رسد.

جعفری‌بنه خلخال ادامه داد: یکی از کمبودهای مهم این شهرستان‌ها کمبود نیروی متخصص در خلخال و کوثر است که به رغم اقدامات خوب و ارزشمند در تأمین نیروی انسانی متخصص مورد نیاز و نیز تجهیزات تخصصی کمبودها شدیداً احساس می‌شود.

وی گفت: ‌در روستای برندق بخش خورش‌رستم نیز به جهت اینکه حدود 17 روستا از درمانگاه این منطقه خدمات می‌گیرند اختصاص هفته‌ای یک روز دندانپزشک و نیز پزشک عمومی به صورت شبانه‌روزی و سایر نیروهای متخصص مورد تقاضای اهالی از مسئولان استانی است.

رئیس کمیته هسته‌ای و انرژی‌های نو مجلس افزود: پیگیری‌های لازم برای راه‌اندازی دانشگاه علوم پزشکی تا به ثمر نشستن نتیجه این کار ادامه دارد و با اقدامات و پیگیری‌های مثبت در حوزه بهداشت و درمان و تربیت نیروهای متخصص این حرکت می‌تواند تأثیرگذار باشد/س 

برچسب ها: اردبیل ، توسعه ، رشته های ، فنی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.