قالیباف خبرداد:

بهره برداری از بزرگراه امام علی (ع) ؛ 13 رجب

شهردار تهران گفت: بنا بر قول مهندسان و کارگران زحمت کش پروژه امام علی (ع)،این بزرگراه که از لحاظ فنی و عمرانی در تاریخ شهرداری تهران بی نظیر است، 13 رجب به بهره برداری می رسد.

به گزارش  خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم بهره برداری آزمایشی از تونل جنوبی نیایش و ورودی کردستان با بیان این مطلب گفت : خدا را شاکریم شاهد افتتاح بیش از 3500 متر تونل در تهران هستیم ، تونلی که از بعد فنی ، ایمنی و زیبایی نه تنها از بهترین ها در شهر بلکه در دنیا خواهد بود و این کار امکان پذیر نبود مگر با همت کارگران و جامعه مهندسان ایرانی که با روحیه دوران دفاع مقدس ، کار جهادی ، عشق و عقلانیت کار را پیش بردند و به همین دلیل به آنها خسته نباشید می گویم .



 
وی با اشاره به شاخص های امروزی تونل نیایش و دارا بودن استانداردهای بین المللی افزود : در تونل نیایش هر 500 متر بین تونل شمالی و جنوبی دسترسی ایجاد شده و همچنین هر 200 متر دسترسی و خروج اضطراری برای اشخاص در نظر گرفته شده است و سیستم روشنایی ، آتش نشانی و اطفای حرق و کنترل ترافیک تونل نیز به صورت دقیق و هوشمند تعبیه شده است .
 
شهردار تهران با اشاره به تعبیه سیستم تصفیه هوا در این تونل اظهار کرد : ان شاالله به هیچ عنوان شاهد بروز آلودگی هوا در تونل نیایش نخواهیم بود .
 



قالیباف به نقش شهروندان در اقدامات شهرداری اشاره کرد و گفت : همزمان با سال جدید 5 میلیون لاله در شهر تهران کاشته شد اما خوشبختانه یک مورد گزارش نداشتیم که این لاله ها دچار صدمه یا آسیب از سوی شهروندان شود، این نشان دهنده آن است که مردمی با فرهنگی بالا و کوشا در حفظ زیبایی شهر داریم.
 
وی اظهار امیدواری کرد شهروندان با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در تونل نیایش طی مسیر کنند .


 
شهردار تهران با بیان این که تونل جنوبی نیایش و ورودی کردستان فعلا چهار ساعت در شبانه روز مورد بهره برداری و تردد شهروندان خواهد بود گفت : با توجه به این که تونل نیایش و ورودی کردستان به بزرگراه صدر منتهی می شود و این بزرگراه هم اکنون در حال احداث است نمی توانیم از همه ظرفیت های تونل استفاده کنیم و فعلا تشخیص ساعات بهره برداری از آن در طول روز به عهده راهنمایی و رانندگی است.
 
قالیباف با بیان این که تونل جنوبی و ورودی کردستان به طور کامل آماده بهره برداری است ،
گفت: با پیشرفت احداث بزرگراه طبقاتی صدر ظرفیت استفاده از این بخش از تونل نیز افزایش
می یابد .


 
شهردار تهران در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص این که بزرگراه امام علی(ع) تا کنون 95 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است آیا قول می دهید این بزرگراه درموعد مقرر افتتاح شود؟ اظهار کرد : این قول را من نمی دهم بلکه مهندسان و کارگران زحمت کش که دراین پروژه فعالیت کردند قول داده اند که بزرگراه امام علی(ع) در 13 رجب افتتاح شود و این پروژه بزرگ فنی و عمرانی که در تاریخ شهرداری تهران بی نظیر است مورد بهره برداری قرار گیرد./ل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار