تمدن در نشست خبري با اصحاب رسانه تشريح کرد

آخرين آمار مربوط به ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها تا ساعت 17 امروز

استاندار تهران ضمن بازديد از محل ثبت نام داوطلبان انتخابات شوراها در فرمانداري تهران آخرين آمار مربوط به داوطلبان انتخابات شوراها را تا ساعت 17 امروز تشريح کرد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران مستقر در فرمانداري تهران؛ مرتضي تمدن در جريان بازديد از ثبت نام کنندگان چهارمين دوره انتخابات شوراها در فرمانداري تهران اظهار داشت: براساس برنامه زما‌ن‌بندي که از قبل اعلام شده بود ما تا ساعت 20 امشب ثبت‌نام‌ها را ادامه مي‌دهيم.

استاندار تهران افزود: اگر داوطلبي نيز بعد از ساعت 20 به محل فرمانداري مراجعه کند ثبت‌نام از وي به عمل خواهد آمد.

تمدن با بيان اينکه در 41 شهر استان تهران و 360 روستا ثبت نام از داوطلبان انتخابات شوراها انجام مي‌شود، اظهار داشت: در مجموع حدود 1600 نفر در روستاها به عنوان شوراي روستايي انتخاب مي‌شوند و 350 نفر هم به عنوان شوراهاي اسلامي شهر در تهران برگزيده خواهند شد.

استاندار تهران به آخرين آمار ثبت‌نام‌ کنندگان تا ساعت 17 امشب اشاره کرد و گفت: جمع کل داوطلبان در 16 شهرستان استان تهران 3715 نفر است و جمع داوطلباني که براي شوراهاي روستايي ثبت نام کرده‌اند 2983 داوطلب هستند.

استاندار تهران تاکيد کرد: قطعا اين آمار با توجه به کثرت حضور داوطلبان افزايش پيدا مي‌کند.

وي درباره زمان تاييد صلاحيت داوطلبان انتخابات شوراها اظهار داشت: برابر برنامه زمان‌بندي شده رسيدگي به صلاحيت‌ها بلافاصله بد از پايان ثبت‌نام آغاز خواهد شد و تا 28 ارديبهشت‌ماه فرصت داريم که صلاحيت‌ها را رسيدگي کنيم.

تمدن تصريح کرد: بعد از 28 ارديبهشت نيز نتيجه به داوطلبان اعلام خواهد شد.

وي با بيان اين که 28 ارديبهشت‌ماه نتيجه نهايي تاييد صلاحيت‌ها را به هيئت نظارت برانتخابات شوراي مجلس شوراي اسلامي اعلام مي‌کنيم، گفت: هيئت نظارت بر انتخابات شوراي مجلس نيز تا 13 خردادماه نتيجه قطعي را به ما اعلام مي‌کند.

استاندار تهران تصريح کرد: 16 خرداد نيز زمان تبليغات داوطلبان انتخابات شوراها است که تا 24 ساعت قبل از اخذ راي ادامه خواهد داشت.

تمدن درباره تاييد صلاحيت کانديداي رياست جمهوري نيز اظهار داشت: ثبت‌نام از داوطلبان رياست جمهوري از 17 ارديبهشت آغاز مي‌شود و همزمان با آن نيز هيئت‌هاي اجرايي تشکيل خواهد شد و نهايتا تا سوم خردادماه نتيجه نهايي رسيدگي به صلاحيت‌ها اعلام خواهد شد.

وي تاکيد کرد: به مدت 20 روز تبليغات انتخابات رياست جمهوري را داريم.

وي درباره ترکيب داوطلبان انتخابات شوراي شهر تهران تا ساعت 17 امروز گفت: 56 درصد از داوطلبان داراي تحصيلات ليسانس، 31 درصد فوق ليسانس، 63صدم درصد فوق ديپلم و 10 درصد نيز دکترا دارند.

وي درباره رده سني داوطلبان نيز افزود: داوطلباني که 25 تا 40 سال هستند 68 درصد ثبت‌نام‌کنندگان را به خود اختصاص داده‌اند و از سن 46 تا 60 سال نيز 27 درصد و از سن 61 تا 75 سال نيز 4 درصد داوطلبان را به خود اختصاص داده‌اند.

تمدن همچنين 80 درصد داوطلبان را متاهل ذکر کرد.

وي درباره تجميع انتخابات ري و تهران گفت: انتخابات در ري تا زماني که رسما مصوبه مجلس از طرف دولت به ما ابلاغ نشود بايد برابر قانون آن را ادامه دهيم و لذا ثبت نام در ري از داوطلبان همچنان ادامه دارد.

تمدن اظهار داشت: هر زماني که از طرف دولت مصوبه مجلس به ما ابلاغ شود ما نيز مطابق ضوابط قانوني عمل خواهيم کرد.

وي در پاسخ به سوالي مبني براينکه آيا قانون جديد شامل برگزاري اين دوره انتخابات مي‌شود اظهار داشت: قانون‌گذار در اين موضوع در متن مصوبه کليات را مشخص کرده و ما نيز منتظر ابلاغ مصوبه مجلس هستيم بعد از آن با هيئت نظارت مجلس تصميم گيري مي‌کنيم اما در حال حاضر ما برابر قانون موظفيم تا ثبت نام ري را انجام دهيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: داوطلب ، انتخابات ، شورا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار