روحانی در جلسه پرسش و پاسخ اساتید:

اصلاح‌طلب یا اصولگرا، باید به مطالبات قانونی خود دست یابند

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح‌طلب یا اصولگرا باید به مطالبات قانونی خود برسند و شرایط مساوی برای فعالیت جناح‌ها در کشور ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، حسن روحانی در جلسه پرسش و پاسخ با برخی از اساتید حامی خود درباره احتمال بازگشت اساتیدی که به دلایل واهی از فعالیت در دانشگاه منع‌ شده‌اند، اظهار داشت:‌ اگر اساتید به دلایل واهی فعالیت‌شان در دانشگاه به اتمام رسیده باشد، باید حتما به محیط دانشگاه بازگردند.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری درباره وضعیت دانشگاه آزاد و موسسات مشابه گفت: دانشگاه آزاد ایراداتی دارد که باید مرتفع شود.  
 
وی با اشاره به نحوه استفاده از مدیران در دولت خود تصریح کرد: ممکن است از مدیران گذشته استفاده شود ولی اگر مدیر جدیدی شایسته‌تر از مدیر گذشته باشد حتما مدیر جدید انتخاب می‌شود، من در ترکیب مدیریتی دولتم از آمیزش تجربه و نیروی جوان استفاده خواهم کرد چرا که نیروی جوان در کنار باتجربه‌ها می‌تواند به مدیری شایسته تبدیل شود.
 
روحانی درباره نحوه برخورد با  دانشجویان ستاره‌دار اضافه کرد: باید عنوان دانشجوی ستاره‌دار را کنار بگذاریم؛ دانشجو باید در فعالیت سیاسی و علمی آزاد باشد و خطوط قرمز اقدامات او مصالح و منافع ملی است.  
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: کسی که در محیط دانشگاه تخلف می‌کند براساس ضوابط دانشگاه با او برخورد می‌شود نباید دانشجویان را به خاطر انجام تخلفی محروم کرد ولی اگر کسی از خطوط قرمز عبور کند، دادگاه صالحه درباره او تصمیم می‌گیرد.  
 
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر چگونگی برآوردن مطالبات اصلاح‌طلبان تصریح کرد: اصلاح‌طلب یا اصولگرا هر یک باید به مطالبات قانونی‌شان برسند و باید برای جناح‌های سیاسی شرایط مساوی ایجاد شود.
 
روحانی درباره رویکردش در زمینه اشتغال اظهار داشت: اساس اشتغال رونق تولید است تا تولید در کشور رونق نیابد و موانع برداشته نشود نمی‌توانیم به اشتغال پایدار دست یابیم.  
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه اشتغال پایدار در کنار رشد تولید امکان‌پذیر می‌شود ادامه داد: در کنار رونق تولید باید سیستم حمایتی از طریق گسترش بیمه و بیمه بیکاری ایجاد شود، چرا که دولت‌ها وظیفه دارند از قشر آسیب‌پذیر حمایت کنند.  
 
وی با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها اذعان داشت: اصل هدفمندی یارانه‌ها کار درستی است چرا که همه دولت‌ها پیگیر اجرا آن بودند، اکنون این طرح به صورت قانون درآمده و باید اجرایی شود.  
 
روحانی اظهار داشت: مشکل هدفمندی یارانه‌ها در این است که به قانون عمل نمی‌شود در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها سهم تولید پرداخت نشد از این رو با افزایش نقدینگی و رشد تقاضا، تورم ایجاد شد.  
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: یارانه نباید بی‌اثر پرداخت شود بلکه یارانه‌ها باید موثر در بخش‌های مختلف توزیع گردد.
 
وی با انتقاد از تحریم‌ برخی گرو‌ه‌های سیاسی در خصوص شرکت در انتخابات گفت: ما با همه تحریم‌ها مخالفیم چرا که تحریم‌ها راه حل نیست؛ ما در شرایط حساسی قرار داریم و در این شرایط باید فرد شایسته انتخاب شود.
 
روحانی با تاکید بر اینکه مشکلات داخلی و خارجی بدون حضور مردم حل نمی‌شود افزود: ما به قدرت ملی نیاز داریم و قدرت ملی از طریق حضور مردم، اعتماد عمومی و وحدت ملی ایجاد می‌شود، تحریم‌ها باعث افزایش فاصله‌های اجتماعی و فرصت‌سوزی می‌شود، هیچ حزب و جناحی نباید شرکت در انتخابات را تحریم‌ کند.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری همچنین درباره تحریم‌های وضع شده علیه کشورمان اظهار داشت: این تحریم‌ها نشان از آن دارد که تدبیر کافی در کار نبوده، ما باید تحریم‌ها را از بین ببریم چرا که وجود تحریم‌ها روزانه به تک‌تک مردم ضرر می‌رساند.  
 
وی ادامه داد: اگر زمانی تحریم‌ها واکاوی شود و مشخص گردد که هر ایرانی برای وضع تحریم‌ها چقدر هزینه داده است، آن وقت می‌بینید که حق مسلم مردم زیر پا گذاشته شده است و باید تحریم‌ها از بین برود.  
 
روحانی گفت: رفع تحریم‌ها آسان نیست ولی امکان‌پذیر است؛ در قدم اول باید جلوی تحریم‌های جدید را گرفت و در گام دوم باید تحریم‌های یکجانبه را تقلیل کرد، راهکار سوم از بین بردن تحریم‌های شورای امنیت است.  
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری با تاکید بر اینکه تحریم ظلم است، اظهار داشت: برای رفع تحریم‌ها باید قدم به قدم گام برداشت و با اجماع داخلی و تقویت قدرت ملی زمینه از بین بردن آنرا فراهم کرد.
 
وی با اشاره به اسلامی کردن دانشگاه‌ها تصریح کرد: کشور ما یک جامعه اسلامی است و ما می‌خواهیم به موازین و فرهنگ اسلامی احترام بگذاریم و منظور ما از اسلامی کردن دانشگاه‌ها جلو و عقب کردن روسری دختران نیست، چرا که دختران ایران همگی اهل عفاف‌اند؛ همچنین منظور ما از اسلامی کردن نباید این باشد که استادی نتواند نظرش را بگوید چرا که خود اسلام را بیان نظر را آزاد گذاشته است.  
 
روحانی با اشاره به نظریه‌های شهید مطهری گفت: شهید مطهری می‌گوید در زمانی که در دانشگاه الهیات بودم اعلام کردم که آن استادی که با جدیت معتقد به مارکسیست است صریح نظراتش را بگوید من نیز نظراتم را بیان کنم، دانشجویان خود تصمیم بگیرند. من این راه را برای اسلامی کردن دانشگاه‌ها می‌پسندم.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری  با اشاره به بومی‌سازی علوم انسانی ادامه داد: در بخش‌هایی از علوم انسانی حساسیت‌هایی وجود دارد؛ ما باید برای رفع این حساسیت‌ها نظریه‌پردازی و نظرات‌مان را تبیین کنیم.  
 
وی خاطرنشان کرد: اگر قرار است که ما نظرات دیگران را کنار بگذاریم باید نظرات جایگزین بهتری ارائه دهیم و باید متوجه باشیم که تنگ‌نظری با علم سازگار نیست.  

انتهای پیام/  

برچسب ها: روحانی ، پرسش ، پاسخ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار