ولايتي در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

استفاده از کلمه انحراف درباره ائتلاف سه‌گانه با اخلاق‌مداري در تعارض است/ انحرافي صورت نگرفته است

عضو ائتلاف سه‌گانه اصولگرايان در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه در اخبار منتشر شده از انحراف در ائتلاف سه گانه ياد شده است، گفت: به كار بردن كلمه انحراف كاربرد نادرستي است و با اخلاق مداري در تعارض است.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران "علي اکبر ولايتي" در نشست خبري صبح امروز خود در پژوهشکده باقرالعلوم با اشاره به اجلاس جهاني علما و بيداري اسلامي گفت: از سال 1389 شاهد هستيم که موج بيداري در جهان آغاز شده است و در اين راستا مقام معظم رهبري در 14 بهمن 1389 بشارت دادند که جهان در آستانه تحول جديدي است.

وي افزود: در 27 شهريور سال 1390 همايش بيداري اسلامي با حضور علماي کشورهايي که در آن‌ها انقلاب رخ داده بود آغاز شد که انعکاس بسيار خوبي را نيز در جهان و منطقه در پي داشت.

دبير کل مجمع جهاني بيداري اسلامي اظهار داشت: مهمترين اجلاس اين مجمع دوشنبه و سه شنبه آينده با حضور علماي 82 کشور جهان در سالن اجلاس برگزار خواهد شد.

 ولايتي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه چرا انزجارها و خشونت‌هاي بوستون را به مسلمانان نسبت  مي‌دهند؟ گفت: دشمنان جهان اسلام هر اتفاق سويي كه رخ مي‌دهد به مسلمانان نسبت مي‌دهند در حالي كه اين حوادث حكايت از انحطاط رو به افزايش جامعه آمريكا و رفتارهاي سوء مديريت دولت آمريكاست.

وي ادامه داد: اين خشونت‌ها در آمريكا حكايت از بحران درون جامعه آمريكايي داشته و ربطي به مسلمانان ندارد.

كانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري درباره تبليغات انتخاباتي تصريح كرد: صحبت‌هايي كه امروزه درباره انتخابات مي‌شود تبليغات نيست بلكه ما در نشست‌هايي كه برگزار مي‌شود به سوال‌هاي انتخاباتي كه از ما پرسيده مي‌شود جواب مي‌دهيم.

ولايتي يادآور شد: تبليغات انتخاباتي تعريفي دارد كه در شوراي نگهبان شكل گرفته و اين شورا بر اين امر مراقبت دائم داشته و اگر كسي از خطوط قرمز آن عبور كند به آن هشدار داده مي‌شود.

عضو ائتلاف سه گانه افزود: بنده هيچ سخنراني درباره انتخابات نداشته‌ام و امروز نيز اين نشست مربوط به بيداري اسلامي است اما وقتي سوالي از ما مي‌شود بايد پاسخ بدهيم.

وي درباره مساله بحران سوريه گفت: ما آنچه كه در تبليغات غرب، دولت‌هاي مرتجع منطقه و رژيم صهيونيستي درباره سوريه تعريف مي‌شود را قبول نداريم بلكه اينها سلسله‌اي از دشمني آنها عليه سوريه است.

وي ادامه داد: سوريه نقش روشني در زنجيره جبهه مقاومت مسلمانان دارد كه دشمنان به دنبال قطع اين زنجيره هستند.

ولايتي گفت: ما از دولت و ملت سوريه و اصلاحاتي كه بشار اسد براي اين كشور در نظر دارد حمايت مي كنيم.

وي ادامه داد: ما از علماي سوريه دعوت كرديم و دعوت ما هيچ منافاتي با موازين اسلامي و انساني ندارد چراکه مخالف لشكركشي عوامل مزدور به سوريه هستيم.

ولايتي افزود: مردم سوريه با تمام توان از دولت و تماميت ارضي خود دفاع كرده و با ايستادگي خود تاكنون موفق بوده‌اند.

عضو ائتلاف سه گانه با اشاره به اهميت قانون گفت: قانونمداري پايه و اساس حكومت جمهوري اسلامي است، قانون محور همه كارهاست و همه افراد بايد تابع قانون باشند.

ولايتي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه خبرهايي در رسانه‌ها درج شده كه متكي به نفع شما كنار خواهد رفت؟ گفت: بنده هيچ صحبتي با جناب متكي نداشته‌ام.

وي در ادامه افزود: اين كه هر سه نفر (حدادعادل- ولايتي- قاليباف) براي انتخابات ثبت نام كنند نه تنها ضعف نيست بلكه نقطه قوت است چرا كه هر سه ما مي‌توانيم از فرصت‌ها و امكانات موجود به صورت قانوني استفاده كنيم.

کانديداي احتمالي انتخابات رياست جمهوري ادامه داد: اين سه نفر همچنين مي توانند در ميز گردهايي كه ممكن است صدا و سيما ترتيب دهد به هم كمك كنند و هر كدام در حوزه تخصص خود پاسخگوي سوال‌ها باشد.

عضو ائتلاف سه گانه در پاسخ به اين سوال كه آيا قرار است حداد عادل از ائتلاف خارج شود؟ گفت: قراري براي خروج وي از ائتلاف نيست.
 
دبير كل مجمع بيداري اسلامي در پاسخ به اين سوال كه اگر رئيس جمهور شويد همچنان دبير كل مجمع خواهيد ماند گفت: اين مجمع از سوي علماي جهان اسلام تشكيل شده و يك شغل بين‌المللي غير دولتي است لذا اگر ويژگي‌هاي موجود مورد قبول آنها باشد همچنان باقي خواهم ماند.

ولايتي در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران مبني بر اينكه در اخبار منتشر شده از انحراف در ائتلاف سه گانه ياد شده است گفت: به كار بردن كلمه انحراف كاربرد نادرستي است و با اخلاق مداري در تعارض است.

وي ادامه داد: ما قول نداده بوديم كه فقط يك نفر به عنوان كانديداي رياست جمهوري مطرح باشد لذا تا آستانه انتخابات و تا زماني كه افراد قصد انصراف نداشته باشند ادامه خواهيم داد.

ولايتي گفت: انحرافي صورت نگرفته و اين سه نفر تا آستانه انتخابات ممكن است حضور داشته باشند.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا حمايت ايران از سوريه موجب انشقاق بين شيعه و سني نمي‌شود گفت: آمريكا و غرب با حمله به دولت و ملت سوريه نتوانستند در حوزه نظامي بهره ببرند، لذا تلاش كرده‌اند جنگ در اين كشور را به جنگ مذهبي تبديل كنند.

ولايتي ادامه داد: اكثريت ملت سوريه از اهل تسنن هستند اما ما از آنها حمايت مي‌كنيم و اين دفاع، دفاع به جايي است و هيچ وقت موجب تفرقه و انشقاق بين شيعه و سني نخواهد شد.

وي به پيروزي جنگ غزه اشاره كرد و گفت: جبهه مقاومت و فلسطين بعد از پيروزي در جنگ غزه اعلام كردند كه پيروزي ما از صفر تا صد مرهون كمك‌هاي ايران است چراکه كار تفرقه افكني بين مسلمانان كار دشمنان اسلام است.
 
دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره رصد فعاليت‌هاي داخلي و خارجي جمهوري اسلامي ايران از سوي كشورهاي منطقه گفت: با توجه به اينكه جمهوري اسلامي ايران همواره در منطقه و جهان به عنوان يك قدرت مهم مطرح بوده است انتظار مي‌رود كه در شرايط فعلي اختلافات كاهش يابد و مردم جهان ديد روشني به ما داشته باشند.

وي افزود: به طو ر حتم هر كسي به نوعي مي‌تواند براساس معيارهاي جمهوري اسلامي ايران به كشور خدمت كند اما اين موضوع بايد از سوي تمام مسئولين مورد توجه قرار گيرد كه دين مداري و اخلاق مداري حفظ شده و با اين دو مؤلفه وارد عرصه خدمت به مردم شود.

ولايتي اظهارداشت: كساني كه در عرصه داخلي كشورمان تفرقه اندازي مي‌كنند بايد بدانند كه مردم از آنها راضي نيستند لذا كسي كه پست رياست جمهوري يازدهم را بر عهده مي‌گيرد بايد الگوي كامل رجال سياسي و مذهبي باشد و در راستاي ايجاد آرامش در فضاي كشور گام بردارد.

کانديداي احتمالي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه با توجه به معيارهايي که مقام معظم رهبري بيان كرده است خود را لايق تصدي پست رياست جمهوري مي‌دانيد، تصريح كرد: معيارهايي كه مقام معظم رهبري بيان كرده‌اند كامل و جامع است اما اين نكته را بايد در نظر گرفت كه در جمهوري اسلامي ايران رياست جمهوري انتصابي نيست بلكه انتخابي است و مردم تشخيص مي‌دهند كه چه كسي اين مسئوليت را بر عهده گيرد.

وي افزود: شوراي نگهبان با بررسي صلاحيت‌ها قطعا افراد داراي شايستگي‌هاي لازم را براي ورود به عرصه معرفي خواهد كرد.

دبير كل مجمع بيداري اسلامي درباره حل مشكل سوريه در اجلاس جهاني علما و بيداري اسلامي گفت: به طور حتم ما سعي خواهيم كرد در اين اجلاس با توجه به حضور كشورهاي مختلف جهان به يك جمع بندي جامع دست پيدا كنيم و بتوانيم در حل مشكل اين كشور نقش مهمي را داشته باشيم.

ولايتي خاطر نشان كرد: در تلاش هستيم در قبال مسئله سوريه در اجلاس جهاني علما و بيداري اسلامي به يك جمع بندي نهايي دست پيدا كنيم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: احزاب ، مجمع ، بیداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار