ولايتي:

اساس حكومت جمهوري اسلامي ايران مردم سالاري ديني است/ امتياز دادن به بيگانگان رمز بقاي حكومت‌ها نيست

مشاور عالي مقام معظم رهبري در روابط بين‌الملل اساس حكومت جمهوري اسلامي ايران را برپايه مردم سالاري ديني دانست و گفت: بعضي از حكومت‌ها در منطقه احساس مي‌كنند ارتباط با كشورخارجي و امتياز دادن به بيگانگان رمز بقاي آن‌ها خواهد بود.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران دکتر علی اکبر ولایتی دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی در دیدار با هیئت مصری متشکل از اساتید و حقوقدانان و وکلای دادگستری این کشور که صبح امروز (چهارشنبه 4 اردیبهشت‌ماه) در محل دبیرخانه دائمی مجمع جهانی بیداری اسلامی با حضور اصحاب رسانه برگزار شد، اظهار داشت: برای ما کشور مصر به عنوان یک کشور بسیار بزرگ به لحاظ فرهنگی با سابقه تمدنی طولانی بوده که نقش اساسی در فرهنگ و تمدن اسلامی و عربی در منطقه داشته است.

وی ادامه داد: صرف نظر از فراز و نشیب‌های سیاسی که هیچ ارتباطی به مردم مصر ندارد قلوب مردم ایران و مصر به یکدیگر نزدیک شده است.

ولایتی با بیان اینکه انقلاب مصر موجب خوشحالی ما شد، تصریح کرد: همان ملتی که باعث برپایی این انقلاب شدند می‌توانند حکومت قدرتمندی را در مصر ایجاد کنند.

دبیر کل مجمع جهانی بیداری اسلامی با تاکید براینکه در اوایل شکل‌گیری این انقلاب و تغییر حکومت، مشکلاتی در مسیر آن پیش‌بینی می‌شد، افزود: جمهوری اسلامی ایران نیز همواره با مشکلاتی روبه رو بوده که از این مشکلات با توکل به خداوند، ‌همت مردم و با درایت رهبر معظم انقلاب عبور کرد.

ولایتی بیان کرد: امروزه جمهوری اسلامی ایران به عنوان یک کشور تاثیرگذار در منطقه و عرصه بین‌المللی شناخته شده است و حتی کسانی که با جمهوری اسلامی ایران مخالفند به این امر واقف بوده و آن را قبول دارند.

وی تاکید کرد: اما این مهم به این معنا نیست که دشمنی‌ها در همین مقطع متوقف شود و تصور کنیم که بدون توکل به خدا و همت مردم بتوانیم کارها را پیش ببریم.

ولايتي مهمترين عامل براي پيشرفت ايران را حمايت‌هاي بي‌دريغ عامه مردم از نظام جمهوري اسلامي ايران دانست و تصريح كرد: اين حمايت‌ها به گونه‌اي است كه هنوز با وجود گذشت بيش از 34 سال از انقلاب اسلامي مردم در سالگرد اين مهم به گونه‌اي تظاهرات مي‌كنند كه گويي روزهاي نخستين انقلاب است.

مشاور عالي مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل اظهار داشت: تدبير حكومت در ثبات كشورمان در منطقه امري بسيار مهم تلقي مي‌شود، همچنين اعتماد متقابل ميان مردم و رهبري نظام يك امر ثابت در اداره حكومت به شمار مي‌رود.

ولايتي ادامه داد: با گذشت بيش از 34 سال از انقلاب شكوهمند اسلامي هر چند سال يك بار انتخابات رياست جمهوري در كشور برگزار مي‌شود كه مردم احساس مي‌كنند حكومت از آن خودشان است و در آن حق انتخاب دارند.

وي تاكيد كرد: احياي ارزش‌هاي اسلامي و فرهنگ و تمدن اسلامي نقش اساسي در افزايش اقتدار و تحكيم حكومت‌هاي منطقه دارد.

دبير كل مجمع جهاني بيداري اسلامي با بيان اينكه برخي از حكومت‌ها در منطقه براين باورند كه ارتباط باكشورهاي خارجي و امتياز دادن به بيگانگان رمز بقاي آنها براي ادامه حيات كشورشان خواهد بود، اظهار داشت: شاه خائن ايران و حسني مبارك دیکتاتور سابق مصر نيز برهمين تصور واهي بودند چرا كه غرب زمانيكه تاريخ مصرف اين افراد به پايان مي‌رسد آنها را به كنار مي‌اندازد.

ولايتي باتاكيد براينكه بايد در برابر تفرقه افكني‌هاي دشمنان اسلام هوشيار باشيم اساس حكومت جمهوري اسلامي ايران را مردم سالاري ديني برشمرد و افزود: مردم سالاري ديني به اين معناست كه افراد در چارچوب ارزش‌هاي اسلامي بررسي مي‌شوند و برهمين اساس تاييد صلاحيت خواهند شد.

وي ادامه داد: تمامي مراحل تاسيس حكومت جمهوري اسلامي ايران با انتخابات پيش مي‌رود و اين مراحل از مقام معظم رهبري گرفته تا نمايندگان شوراي شهر همگي در اين روند نقش اساسي ايفا مي‌كنند.

ولايتي تصريح كرد: مردم ما هر چند سال يك بار عده‌اي از مجتهدين و علماي اسلام را انتخاب مي‌كنند و به عنوان خبرگان و متخصصين دين كه همگي مجتهد هستند برمي‌گزينند.

وي اظهار داشت: خبرگان، رهبر جمهوري اسلامي ايران را مشخص مي‌كنند كه مقام معظم رهبري كنوني كشورمان پس از معمار كبير انقلاب اسلامي دو نوبت توسط خبرگان راي گيري شدند.

امام خميني (ره) تنها تجسمگر حكومت اسلامي در منطقه است

"دكتر احمد صبح"  يكي از اساتيد دانشگاه‌هاي استان منصوره مصر در اين نشست با اشاره به انقلاب اين كشور گفت: مشكل اساسي مصر آن است تا اين لحظه نتوانسته انقلاب خود را به مرحله تحقق برساند.

وي ادامه داد: در انقلاب مصر تمامي ملت به شكل‌گيري اين انقلاب كمك كرده‌اند و نمي‌توان اين موج عظيم را تنها منحصر برخي از احزاب در داخل اين كشور دانست.

احمدصبح تصريح كرد: اين در حالي است كه برخي از آقايان در دستگاه سياسي مصر افراد مبتكر درانقلاب مصر را تحت تعقيب دارند.

وي با تاكيد براينكه مصر هم اكنون احساس خواري و رهاشدگي دارد، افزود: اين حزب به اين دليل است كه شركاي مصر دچار گرفتاري نا به حق شده‌اند و آنچه در اين كشور كشته و درو مي‌شود همگي بد است.

استاد مصري با بيان اين كه ملت ايران همگي نگاه و چشم به آينده دوخته‌اند و با عقل و خرد خود به جلو گام برمي‌دارند ادامه داد: در كشور ما كساني هستند كه از آن به عنوان دشمن سودمند ياد مي‌كنيم چرا كه مي‌خواهند با نگاه‌هاي در پس سرخود نان دشمني با ايران را بخورند.

وي اظهار داشت: آنها در كارنامه گذشته جمهوري اسلامي ايران به دنبال آن هستند تا ايران را متهم كنند اما اگر قرار باشد يك نفر در اسلام نمايانگر و تجسمگر واقعي اين مسير باشد آن شخص امام خميني(ره) خواهد بود.

احمد صبح با بيان اين كه در برابر مشكلات با منطق زميني برخورد نخواهيم كرد بلكه با منطق آسماني به جلو گام خواهيم برداشت، تصريح كرد:خداوند خالق ماست و از درون همه ما آگاه است.

وي بااشاره به كارشكني‌هاي قطر در منطقه گفت: قطر كشوري بود كه يك دروازه مصر را كوبيد و ويران كرد و نتيجه‌اش آن شد كه مردم مصر آن اندازه كينه نسبت به قطر داشته باشند كه همان اندازه را به رژيم غاصب صهيونيستي دارند.

اين استاد مصري اظهار داشت: به بيان ديگر قطر نردبان خصومت و دشمني مصري‌ها قرار گرفته است.

احمدصبح با بيان اينكه رسانه ها بايد به نحوي بسيج شوند كه بتوانند قدرت و عظمت ملت ايران را به مردم مصر نشان دهند، تصريح كرد: چراكه همه ملت مصر نمي‌توانند به ايران بيايند و از نزديك شاهد اقتدار جمهوري اسلامي ايران باشند.

اين استاد مصري در پايان خطاب به دبيركل مجمع جهاني بيداري اسلامي خاطرنشان كرد: دوست داشتم زماني كه وزير خارجه بوديد با شما ديدار مي‌كردم در آن زمان شما به مصر آمديد و با وساطتتان برخي از زنداني‌ها مصري توانستند آزاد شوند اما من 17 سال در زندان بودم و پس از آن عاقبت توانستم با شما و در ايران ديدار كنم و اين در حالي است كه احساس مي‌كنم صاحب خانه هستم و شما ميهمان ما هستيد.

انتهاي پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار