مشهد/

آخرین خبرها از تدوین 3 فهرست انتخاباتی برای شورای شهر مشهد

درحالیکه هنوز نتایج اولیه بررسی صلاحیت نامزدهای شورای چهارم شهر مشهد اعلام نشده، اندک اندک گروه های سیاسی در قالب ائتلاف های انتخاباتی، نام کاندیداهای موردنظر خود برای حضور در پارلمان شهری مشهد را کنار هم می گذارند تا پازل لیست بندی های انتخاباتی کامل شود.



به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در همین راستا و درحالیکه یک روز پس از پایان ثبت نام قطعی کاندیداها، فهرست اولیه جبهه پیروان خط امام و رهبری منتشر شد، اکنون شنیده ها حکایت از تدوین فهرست اولیه جبهه پایداری و لیست اصولگرایان تحولخواه دارد.

اگرچه هنوز فهرست اولیه 84 نفره جبهه پیروان خط امام و رهبری نهایی نشده و حاضران در لیست 25نفره مشخص نیست اما به نظر می رسد که دو گروه سیاسی دیگر با ترکیب روشن تری لیست های انتخاباتی خود را تدوین می کنند.

آنچنان که وبلاگ علم نیوز، نزدیک به جبهه پایداری پس از پایان مهلت ثبت نام کاندیداهای شورای شهر مشهد پستی با عنوان اسامی افراد شاخص ثبت نام کننده در شورای شهر مشهد را بارگذاری کرده است، می توان دریافت که احتمالا فهرست نهایی این جبهه شامل نامزدهایی چون محمد آصفي يزدي، برزو دبيريان، مسعود فيروزي، محمد جواد حميد، زهرا بيك خراساني، محمد غفاري، فرشته نوكار، محسن لشگري، قاسم محمد دوست، غلامرضا نادمی، مهدی ناصحی، محمود قربان پور، محمد نور محمدی، کمال سرویها، جهانبخش، خلیل موحدی، سادات فاطمی، حاجی زاده، رمضانی، نیک، علوی مهر، غلامحسین صاحبی، امین معتمدی، علیرضا جوان، یاسر ظریفی، محمد خوشدل و سيد محمد محمودي هاشمي خواهد بود.

کاندیداهایی که اگرچه برخی از آن ها در لیست 84نفره جبهه پیروان خط امام و رهبری نیز قرار دارند اما معلوم نیست که با قرار گرفتن در فهرست جبهه پایداری بتوانند در فهرست های دیگر تدوین شده در انتخابات هم حضور داشته باشند. هرچند از شمقدری، امینیان، پهلوان، اردکانی، داوودآبادی، عین القضات، خدادادی و خاتمی نیز به عنوان نامزدهایی که شاید در فهرست پایداری قرار گیرند، نام برده می شود.

پیش بینی می شود که فهرست جبهه پایداری با شعارهایی در عرصه انتخابات حضور یابد که نسبت به سیاست های موجود توسعه شهر مشهد، انتقادآمیز باشد.

از سوی دیگر اصولگرایان تحولخواه که شنیده می شود با شعار «مدیریت علمی، شورای غیرسیاسی» پا به عرصه انتخابات خواهند نهاد، تلاش کرده اند تا در فهرست خود، تجربه و تخصص نامزدها را مبنایی برای حمایت برای حضور در شورای چهارم قرار دهند.

بر همین اساس شنیده ها حاکی از آن است که در فهرست اولیه این جریان، «اخلاقی، خادمی، رجبی، موفق، بصیری پور، تبرئی، زعیمی، سهیلی، خاکپور، شهیدی، سالاری، مهرورز، مروج الشریعه، پاکیزه سرشت، پیمانی زاد، حقی، دبیری، ضابطی پور، نعمتی، پهلوان، اردکانی، شوریده دل، غیور، فیاضی و محرم» قرار گرفته اند.

نکته جالب توجه در بررسی سه فهرستی که تاکنون از نامزدهای شورای چهارم مشهد منتشر شده آن است که فهرست جبهه پایداری و اصولگرایان تحولخواه حداقل اشتراکات میان نامزدهایی که احتمالا در لیست نهایی قرار گیرند را داشته و لیست جبهه پیروان اما شامل بخش عمده ای از نامزدهای هر دو سوی ائتلاف های موجود است که البته برخی صاحبنظران پیش بینی می کنند که با توجه به تحولاتی که در مسیر انتخابات ریاست جمهوری رخ خواهد داد، شاید لیست نهایی این جبهه فاصله بیشتری با فهرست جبهه پایداری بگیرد.

اگرچه هنوز حرفی از ضلع چهارم مربع انتخابات و فهرست اولیه «ائتلاف دوست داران مشهد» به میان نیامده اما پیش بینی می شود که این لیست قرابت بیشتری با فهرست اصولگرایان تحول خواه داشته باشد.

گفتنی است؛ اصولگرایان تحول خواه را می توان حامی سیاست های فعلی مدیریت شهری مشهد برای توسعه و پیشرفت پایتخت معنوی ایران دانست.

اما تمامی حرف و حدیث ها درباره انتخابات شورای چهارم شهر مشهد درحالی به میان می آید که هنوز باید منتظر آغاز رسمی رقابت ها و نهایی شدن ترکیب فهرست های انتخاباتی بود، چراکه شاید حضور چهره های برجسته مستقل و نیز تغییر معادلات انتخابات ریاست جمهوری، سرنوشت فهرست های سیاسی شورای مشهد را هم دچار تحولاتی کند.


برچسب ها: چهارم ، شهر ، مشهد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.