خوزستان/

برنامه ریزی منطقه آزاد اروند برای افزایش 30 درصدی صادرات غیرنفتی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند از برنامه ریزی این سازمان برای افزایش 30 درصدی صادرات غیر نفتی برای امسال خبرداد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ مهدی نیک پی در جریان بازدید از سایت صنعتی خرمشهر اظهار کرد: این بازدید در راستای پیگیری و رفع مشکلات موجود در شهرک صنعتی خرمشهر انجام گرفته است .

وی ضمن اشاره به صادرات 650 میلیون دلاری در بخش غیر نفتی از منطقه آزاد اروند به کشورهای همسایه افزود: بخش عمده ای از این تولیدات توسط صنعتگران و تولیدکنندگان و شرکت های خدماتی واقع در سایت های صنعتی آبادان و خرمشهر صورت گرفته است.

نیک پی عنوان کرد: درسال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی برنامه ریزی های لازم برای افزایش 30 درصدی میزان صادرات به رقم 800 میلیون دلار در دست بررسی است که این مهم با حل مشکلات صنعتگران در خصوص سرمایه در گردش و رفع موانع گمرکی جهت ورود مواد اولیه و همچنین توسعه بارانداز تجاری شلمچه صورت خواهد پذیرفت.

همچنین مدیر عامل منطقه آزاد اروند ضمن بازدید از شرکت رینگ سایپا، شرکت فرآوری و بسته بندی میگو و ماهی بهتا اروند و همچنین کارخانه نساجی بردیا جنوب از نزدیک با مدیران آنها گفتگو کرد.

نیک پی افزود: لازم است در راستای حل مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان قدم های جدی برداشته شود.

وی با اشاره به مشکلات صنعتگران و تولید کنندگان تصریح کرد: حل مشکلات این افراد در جهت توسعه صنعت، صادرات و افزایش ظرفیت اشتغال مولد در منطقه است که به همین منظور برنامه ریزی های لازم برای بازدید هفتگی از سایت صنعتی خرمشهر صورت گرفته است.

سایت صنعتی خرمشهر با مساحت سه هزار و 600 هکتاری و داشتن ۳۶ واحد صنعتی فعال در بخش صنعتی منطقه آزاد اروند قرار دارد./س

برچسب ها: افزایش ، صادرات ، غیرنفتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.