خوزستان/

حجامت يا اهدا خون، كدام‌يك؟

اگر تا به حال برای اهدا خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کرده باشید حتما شرایط اهدا را هم مطالعه کرده‌اید. در این شرایط، علاوه بر نداشتن رابطه جنسی خطرناک و همجنس‌بازی و پرفشاری خون، از شرط حجامت نداشتن هم نام برده شده است. این‌جا این سوال در ذهن نقش می‌بندد که حجامت چه مغایرتی می‌تواند با اهدا خون داشته باشد؟ یعنی خون کسی که حجامت کرده کثیف است که نمی‌تواند خون اهدا کند؟

به گزارش باشگاه خبرنگاران خوزستان؛ سازمان انتقال خون ایران از دریافت خون افراد حجامت‌کننده تا 6 ماه پس از حجامت به علت احتمال انتقال بیماری‌های منتقله از خون که در حجامت‌هایی که بدون رعایت مسايل بهداشتی انجام شده است، خودداری می‌کند.

 

دکتر عبدالحسین قاسم‌زاده  گفت: برخی می‌گویند برای رفع خون کثیف باید حجامت کرد، در حالی که خون کثیفی در بدن وجود ندارد و خون بدن کاملا استریل است.

 

وي افزود: خون کثیف نماد بیماری است و در صورتی که حجامت توسط فرد و محیط پاکیزه‌ای انجام نشود احتمال ابتلا به بیماری‌های عفونی وجود دارد.

 

مدیرکل انتقال خون خوزستان ادامه داد: برخی افراد بدون تجویز پزشک حجامت می کنند؛ به این افراد توصیه می‌شود به جای این کار، خون اهدا کنند تا از خون خارج‌شده از بدن آنها استفاده مفید شود.

 

وي اظهار كرد: افرادی که حجامت می کنند تا 6 ماه بعد نمی توانند خون اهدا کنند، به همین دلیل توصیه می شود اگر انجام حجامت ضروری نیست و از سوی پزشک تجویز نشده، بهتر است خون اهدا کنند.این در حالی است که متخصصان طب سنتی نظر دیگری دارند و نظر سازمان انتقال خون را رد می‌کنند.

 

دکتر اقباله ذاکرحسینی، متخصص طب سنتی و مدرس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، نظر ديگري دارد. وي گفت: حجامت فواید فراوانی دارد. بيشتر تحقیقات نشان می‌دهد که بیماری‌های مختلف به وسیله حجامت 100 درصد درمان شده‌اند، از این بیماری‌ها می‌توان به بیماری‌های پوستی شامل آکنه، پسوریازیس، حساسیت‌های دارویی، غذایی، عوارض بیماری‌های انسدادی عروق کرونر، و برخی بیماری‌های عفونی و.... اشاره کرد. تا به حال هیچ ضرری برای حجامت به ثبت نرسیده است.

 

وی افزود: امروزه حجامت به چنان موضوع با اهمیتی تبدیل شده که در دانشگاه‌های آلمان و آمریکا به عنوان یک رشته تدریس می‌شود ولی متاسفانه در ایران اصلا به آن اهمیت داده نمی‌شود.

 

ذاکرحسینی تصریح کرد: در اثر متابولسم بدن و همچنین مصرف داروهای متفاوت و غذاهای صنعتی که در تهیه آنها از مواد افزودنی استفاده می‌شود، مقداری خون کثیف بر جای می‌ماند. این خون حتی به وسیله کبد و کلیه نیز پاک نمی‌شود و تنها راه رهایی از آن نیز استفاده از حجامت است.

 

وی ادامه داد: این خون‌ در سینوس‌های باز پشت کمر انسان جمع می‌شود. برای انجام حجامت در ناحیه بین دو کتف یک خراش ایجاد می‌شود سپس چند لیوان یک‌بار مصرف روی خراش‌ها قرار داده شده و به وسیله دستگاه، خون مورد نظر کشیده می‌شود. این عمل تا جایی انجام می‌شود که دیگر خونی خارج نشود كه معمولا بیش از 50 میلی‌لیتر خون خارج نمی‌شود.

 

این متخصص طب سنتی گفت: بهتر است هر فرد حداقل 4 بار در سال حجامت کند تا از خروج خون کثیف از بدن خود مطمئن باشد. البته خانم‌ها در دوران قاعدگی و بارداری و شیردهی نمی‌توانند این کار را انجام دهند ولی براي آقایان هیچ محدودیتی وجود ندارد.

 

وی عنوان كرد: امكان انجام حجامت براي هر فرد از سن 4 ماهگی تا 70 سااگی وجود دارد. کودکانی که یرقان دارند و بهبود نمی‌یابند به راحتی توسط حجامت بهبود می‌یابند.

 

ذاکرحسینی افزود: پس از حجامت باید شربت عسل استفاده شود. همچنین روی خراش‌ها عسل قرار داده می‌شود تا بهبود یابند. پس از حجامت نباید از لبنیات، گوشت‌ها، غذای پخته و غذاهای حاوی مواد افزودنی استفاده شود.

 

وی ادامه داد: دلیل مخالفت سازمان انتقال خون با حجامت این است که فردی که حجامت می‌کند مقداری خون از دست می‌دهد و دیگر نمی‌تواند خون اهدا کند. حجامت باید تحت نظر پزشک و در محیطی کاملا پاکیزه انجام شود.

 

از حجامت در روايات اسلامي نيز نام برده شده و دستورالعمل‌هايي نيز براي آن ارايه شده است. امام رضا (ع) در اين زمينه فرموده است: «سفارش مى‏کنم که پس از حجامت یا فصد، آب انار را با مکیدن آن بنوشید. مکیدن آب انار خون را زنده و تن را با نشاط خواهد ساخت. پس از حجامت و فصد، از خوردن غذاهاى نمک‏دار تا مدت 3 ساعت بپرهیزید، چون اگر این پرهیز مراعات نشود، بعید نیست که انسان به بیمارى جرب دچار شود.»

 

حجامت از گذشته‌های دور وجود داشته است. استفاده از حیوانات برای ایجاد اثر مکشی روی پوست جزو اولین روش‌های ابداعی بشر در امر درمان است. ساده‌ترین کاربرد آن مکش چرک یا سم و نیش حیوانات بوده است. شواهد این نوع کاپینگ در تمامی نقاط جهان یافت شده است. اما قدیمی‌ترین شواهد مستند مبنی بر استفاده از کاپینگ در پزشکی به مصر باستان (۱۵۰۰ قبل میلاد) برمی‌گردد. پس از آن شواهد این روش درمانی در نوشته‌های چینی در هزار سال قبل از میلاد مسيح یافت شده است.

 

کاپینگ به عنوان بخشی از طب سنتی چین و در قلمرو طب سوزنی امروزه نیز کاربرد دارد. در قرن هفتم پیش از میلاد در لوحه‌های خط میخی یافت‌شده از امپراطوری آشور نیز از کاپینگ یاد شده است و پس از آن بقراط در قرن پنجم پیش از میلاد از این روش درمانی نام برده است.

 

قدمت کاپینگ در ایران به پیش از اسلام می‌رسد. بهرام گور یکی از پادشاهان ساسانی چون درمان بیماری خود را منحصر به این روش یافت، دستور داد تا این درمان در ایران رایج گردد.

 

بر اساس استنادات تاریخی، این روش درمانی در دانشگاه جندی شاپور تدریس می‌شده است و ردپای فرهنگی آن در ادبیات کشور مشاهده مي‌شود.

 

کاپینگ خیس یا حجامت در احادیث اسلام بسیار یاد شده و پیامبر اسلام حجامت را در کنار غسل و آیات قرآن از راه‌های شفای امت اسلام نامیده است. در بحارالانوار جلد 62 صفحه 126پیامبر اکرم (ص)فرمودند: «جبرئیل چندان مرا به انجام حجامت دعوت کرد که پنداشتم گویی حجامت واجب است.»

 

در منابع طب اسلامي و طب سنتی حجامت به عنوان یکی از ارکان درمان ذکر شده‌است. بوعلی سینا اعتقاد داشت علاوه بر خون، صفرا و سودا نیز از طریق حجامت قابل دفع است.

 

در ایران به دلیل عدم اثبات تجربی مفید بودن حجامت و خطرات بالقوهه آن از قبیل انتقال عفونت، خطر خون‌ریزی و... معاونت درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورخ ۲۳ شهریور ۱۳۷۷ انجام حجامت توسط پزشکان در مطب‌ها را ممنوع کرد که این بخشنامه به دلیل مغایرت با شرع بر اساس نظر فقهی شورای نگهبان با حکم دیوان عدالت اداری در ۱۷ تیر ۱۳۸۰ لغو شد.

 

در حال حاضر وزارت بهداشت ایران سیاست حمایت و گسترش حجامت را به عنوان جزئی از طب سنتی و اسلامی ایران مورد نظر قرار داده است.

 

با مطالبی که گفته شد می‌توان دودلی و تردید را در ایرانی‌ها براي انتخاب حجامت به عنوان يك روش درماني و حتي تاييد آن مشاهده کرد.

 

برخی حجامت را درمان می‌دانند و برخی درد. برخی شفای همه نوع بیماری خطابش می‌کنند و برخی تنها راه نجات! هنوز نمی‌دانیم آیا واقعا باید حجامت کنیم یا نه؟ آیا می‌توانیم اطمینان داشته باشیم که با حجامت بهبود مي‌یابیم؟ و آيا به راستی حجامت کار مفيدي است؟/س
برچسب ها: حجامت ، اهدا ، خون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بلال
۱۵:۲۶ ۰۲ مرداد ۱۴۰۱
خداییش قلبم درد میکرد دو سال پیش ...سه بار هر ماه یکبار حجامت عام کردم آرام شد قلبم و تا الان هر از دو سه ماه یکبار میرم...و به حجامت ایمان آوردم
Iran (Islamic Republic of)
حسینی
۱۶:۲۳ ۰۵ شهريور ۱۳۹۷
با سلام ببخشید من ماه قبل آزمایش خون دادم غلظت خون دارم چند بار در سال باید حجامت انجام بدم تا علظت خونم رو کنترل کنم آیا باچند بار حجامت بهتر میشم ممنونم از راهنماییتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸
سلام .من هم مثل شما غلظت بالا دارم .علاوه بر حجامت مصرف آب زرشک و چای ترش و چای سبز و عناب بسیار مفید است .بنده امتحان کردم خیلی خیلی مفیده .شما هم امتحان کنید امیدوارم خوب شوید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۲۳:۱۸ ۲۶ مرداد ۱۳۹۷
بعنوان نمونه شما وقتی سرماخورده هستید حجامت کنید دو روزه خوب میشوید
ولی اگر اهدای خون کنید در حالیکه مریض هستید یک هفته و نیم طول میشکد خوب شوید حتی دیر تر...
امتحان کنید!!
Iran (Islamic Republic of)
پارسا عبدی
۱۴:۰۹ ۰۱ خرداد ۱۳۹۷
اهدای خون و حجامت دو مسئله جداگانه هستند و هیچ ارتباطی به هم ندارند.
هر کدام هم منافع و فواید خودشان را داشته و در دو حوزه کاملا مجزا قابل بررسی و توجه میباشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۱ ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷
سلام .به نظر عزیزان غلظت خون داشته باشی اهدا خون بهتره یا حجامت
Iran (Islamic Republic of)
زهرابهرامی
۲۰:۴۴ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۷
به نظر من حجامت خوبتره
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۲:۵۶ ۱۶ بهمن ۱۳۹۶
دوستان من مریضی دارم نمیدونم حجامت کنم یا خون بدم اگر کسی میدونه لطف راهنمای کنه
Iran (Islamic Republic of)
جواد زائری
۲۰:۲۳ ۰۱ بهمن ۱۳۹۶
با سلام.من دیسک کمرم که هفت سال پیش عمل کردم دوباره عود کرده ولی خوشبختانه دکترم گفته نیاز به عمل نداره ولی زمان میبره.سوالم اینه که آیا حجامت برای بهبود و التیام دیسک کمر موثر می باشد و مکانیسم درمان این روش به چه صورت هست. البته با علم به اینکه فاکتورهای دیگر مانند ورزشهای لازم و کاهش وزن رعایت گردد.با سپاس
Iran (Islamic Republic of)
سیدهادی
۱۱:۰۲ ۰۷ آذر ۱۳۹۶
الان محدودیت اهدای خون پس از حجامت یکساله شده!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
خون نجس داریم ولی کثیف نداریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۲۰ ۲۵ آبان ۱۳۹۶
خون نجس داریم ولی کثیف نداریم
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۰۱:۳۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۶
باسلام من یکسال از آکنه های پوستم رنج میبردم روزی نبود که یک آکنه جدید نزنه روی صورتم بهترین‌دکترهارو رفتم و کلی هزینه کردم که بالاخره با پیشنهاد همکارم حجامت کردم برای خودم باور کردنی نبود که فردای روز حجامتم نه تنها آکنه جدیدی نزدم بلکه اکنه ها شروع به محوشدن گردیدن حالا منتظر یک‌ماه بگذره تا دوباره برم پاییز فصل خوبیه واسه حجامت
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۰۷:۱۴ ۲۱ مهر ۱۳۹۶
یوهان آبل (JOHANN ABELE ) پزشك آلمانی در كتاب خود با عنوان " حجامت شیوه ی درمان آزمون شده " كه در سال 1997 چاپ شده، در مورد حجامت می گوید:
"من اعتقاد راسخ دارم كه نه تنها امروز بلكه برای همیشه،‌ امر حجامت را در درمان بیماری ها نباید نادیده گرفت. حجامت پدیده ای است كه در خود تنظیم كردن عملكرد بدن انسان دخالت دارد. امری كه هرگز با روش های دیگر نمی توان آن را جایگزین كرد... مطالعات ما نشان می دهد كه در آلمان می توان 75 درصد بیماری ها را با شیوه های درمان طبیعی از جمله حجامت مداوا كرد. "

وی در كتاب خود از بیمارانی نام می برد كه تنها با یك بار حجامت بیماری چندین ساله شان بهبود یافته است ....
لطفا مباحث را قاطی نکنید و بی دلیل و علم؛ دیگران را سرزنش نکنید . حجامت یک امر درمانی و مفید است از طب قدیم مصر و چین و بوعلی سینا گرفته و تا امروزه که در امریکا و المان به عنوان روش مفید درمانی بهش نگاه میشه و هیچ وقت اهدای خون جایگزین اون نیست اهدای خون و حجامت دو امر کاملا متفاوت و با کاربرد متفاوت هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۱ ۱۱ مهر ۱۳۹۶
سلام دوستان من سودای خون دارم بر اثر یک ترس شدید . میگن فصد باید رگ بزنی میترسم وارد نباشن ناقص کنن . چه کنم خیلی اذیتم . مشهدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
دوستان عزیز طبق نظریات پزشکان کسی که غلظت خون داشته باشه باید اهدای خون انجام بده در غیر اینصورت حجامتم توصیه میشه
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۵:۰۶ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
من چند بار رفتم خون بدم نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۰ ۱۳ شهريور ۱۳۹۶
اهدا خون
Iran (Islamic Republic of)
بانو
۱۶:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
من جهار مرجله حجامت کبد را انجام دادم
مرحله اول : حجامت عام
مرحله دوم : پشت ساق پا
مرحله سوم : کبد
مرحله چهارم : پشت گوش

بعد از مرحله چهارم تمام جوشهای زیر پوستی صورتم خوب شد الان یک سال میگذره هنوز جوشا درنیومدن

فقط برین جاهای بهداشتی حتما برین درمانگاه برای حجامت
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۳۴ ۲۱ تير ۱۳۹۶
با سلام کل بدنم به مدت 2 سال درد میکرد با یه بار حجامت خوب شدم.
United States of America
محسن كريمي
۱۷:۳۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۶
باسلام من چندين بار خون اهداء كردم البته با نيت اينكه گروه خوني من +o ميباشد و براي نياز كساني كه واقعا احتياج به اين گروه خوني دارند و سپس سلامتي و با توجه به اينكه خواب رفتگي عضلات پا به هنگام پياده روي كه دليل آن غلظت خون ميباشد داشتم با اهداء خون برطرف نشد اما چند مدت پيش براي حجامت با مراجعه به محلي كه ديدم تمام موارد بهداشتي را رعايت ميكرد اقدام به حجامت نمودم و مشكل خواب رفتگي عضلاتم برطرف شد لذا به اين مسئله پي بردم كه حجامت در جاي خود براي سلامتي واقعا مفيد هست
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۱۱:۰۰ ۰۳ خرداد ۱۳۹۶
با سلام لطفا يك نفر پيدابشه حرف آخر در مورد ضرر يا فايده حجامت رو بزنه.مي گن زماني كه فن خون گيري وجود نداشته حجامت مي كردن ولي الان موضوعيت نداره.اين درسته يا نه.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۴:۴۲ ۰۳ فروردين ۱۳۹۶
با سلام ، من حدود 15 بار خون اهدا کردم بعد از چند ماه دوباره رفتم خون بدم که گفتن شما سری قبل که خون دادین مشکوک بوده ولی دوباره آزمایش انجام دادیم و موردی نداشته ، وبه همین علت شما تا ابد نمیتونید خون بدید . واقعا مسخره هست .
و امروز خون دور ریز دادم ، جالبه خون اهدایی که مجانی هست 450 سی سی میگیرن ولی خون دور ریز که پول میدی 300 سی سی میگیرن که دوباره بری پول بدی و خون ازت بگیرن . و از این با بعد تصمیم دارم حجامت کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۱ ۲۸ بهمن ۱۳۹۵
فقط حجامت
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۱:۳۴ ۰۲ بهمن ۱۳۹۵
سلام باشه 40 روزه دفع میشه
چرا تا شیش ماه؟
پس اگه اینجوریه هر کس که بدنش هر جوری زخم شد تا شیش ماه نباید خون اهدا کنه.
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۱:۱۳ ۱۵ اسفند ۱۳۹۷
دوره پنجره بیماری ایدز بین 15 روز تا 6 ماه هست برای همین اینو میگن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۲۵ مرداد ۱۳۹۵
بالاخره ما نفهمیدیم حرف کی را باور کنیم کار سختی نیست آقای وزیر محترم بهداشت دستور بدن ترکیبات خون حجامت وخون اهدایی را آزمایش ومقایسه کنند به ما هم بگویند
-
ناشناس
۱۰:۲۱ ۱۵ تير ۱۳۹۵
باسلام،ممنون از اینکه به تفاوت این دو اشاره ای کردید.

مقام معظم رهبری میفرمایند: دغدغه ی قلبی امروز من طب سنتی ایرانی اسلامی است،آیا این جای تعمل و تلاش رو برای مسئولین نداره؟با تشکر.یاعلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۵
با سلام
از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار روشنگري بيشتري ميره ولي خب بازم دستون دردنكنه
براي اطلاع اون دسته از عزيزاني كه ميگن در زمان قديم امكان خون گيري نبوده بايد گفت كه اسناد تاريخي نشون ميدن كه حتي در زمان قبل از اسلام اطبا از 60 رگ مختلف خون ميگرفتن تا چه برسه به زمان ائمه كه آخر علم بودن
در ثاني تا كي بايد ديگران برن مباني جديد علمي رو كشف كنن و بعد ما مثلا بگيم كه اين كه تو قرآن هم اومده بوده....
افلا يعقلون....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۲ ۱۹ فروردين ۱۳۹۵
باسلام بنظربنده حجامت یک روش درمانی می باشدو مقدارخون تخلیه شده بسیار کمتر از خون دهی میباشدوضمنا" همه افراد حتی کسانیکه مریض هستند و سکته کردن با انجام حجامت وضعیت جسمانی بهتری پیدا می کنند ومادر بنده در سن 78سالگی می باشد و2 بار سکته کرده است وحدودن 4سال است بارعایت پرهیز غذایی ،دارویی وانجام حجامت نزد دکتر هر سه ماه مخصوصا" درفصل بهار واقعا" حال بهتر ی پیدا کرده است . لازم به ذکر است براساس تحقیق بنده از افراد مسن که نزد دکتر مربوطه حجامت انجام می دهند همه راضی بوده اند.
( یادتان باشد هر بیماری که دارید قبلا" به دکترحجامت اطلاع دهید)
یاعلی مدد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۹ فروردين ۱۳۹۵
با سلام
دوستان من ميگرن دارم با مراجعات مكرر به دكترهاي متخصص مختلف شفا حاصل نشد البته چهارده بار هم خون داده ام ولي هيچ نتيجه بخصوصي نگرفتم تا اينكه به پيشنهاد دوستاني كه حجامت كرده بودن تشويق به حجامت كردن شدم شايد باور نكنيد براي اولين بار كه حجامت كردم تا دو ماه سر درد نگرفتم البته حجامت كردن شرايط خودش را دارد مثلا يك روز قبل حجامت ويك روز بعد حجامت از استفاده كردن از لبنيات وعمل جنسي خوداري كنيد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۳ اسفند ۱۳۹۴
دوستان عزيز من يه ناراحتي قلبي داشتم درد شديدي تو قلبم بود بطوري كه روزي حداقل ٦ ساعت شديدآ قلبم درد ميكرد من تا ٣١ سالگي ام نه خون داده بودم نه حجامت كه يه روز بصورت كاملآ اتفاقي به پيشنهاد يكي از دوستام اونم جهت خوب شدن جوش هاي صورتم رفتم حجامت شايد خودمم تو خواب نميديدم كه دقيقآ بعد از حجامت دردي كه توقلبم بود كاملآ رفع شد هرچند جوشاي صورتم خوب نشد ولي درد قلبم دقيقآ بعد از حجامت خوب شد الان يه ماهه منتظرم كه يه ماهم بگذره بازم برم واقعآ براي من كه اصلآ معتقد به حجامت نبودم معجزه كرد تاحالا هيچ درماني به اين سرعت نديدم واقعآ به همه توصيه ميكنم كه اين درمان خوبو ازدست نديد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۰ ۱۹ بهمن ۱۳۹۴
اهدای خون به هیچ وجه با حجامت قابل مقایسه نیست نمی دونم چرا اینارو با هم مقایسه می کنند. حجامت یک روش درمانی چندین هزار ساله هست که توسط دین اسلام هم بهش خیلی توصیه شده و فواید بسیار زیادی داره اما اهدای خون برای اینه که یه نفر به خون شما نیاز داره و شما خونتونو اهدا می کنین تا ازش استفاده کنند و جون یه نفر نجات پیدا می کنه در اهدای خون شما خون تمیز رو که تو رگهاتون جریان داره رو از دست میدین اما در حجامت بسیاری از سموم و رادیکالهای آزاد که باعث بیماری میشه رو از بدن دفع می کنند. کسانی که میگن حجامت با اهدای خون فرقی نداره می تونن از هردو خون گرفته شده توسط حجامت و اهدای خون آزمایش بگیرن تا براشون روشن بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
خون کثیف نداریم .
Iran (Islamic Republic of)
علی
۰۴:۴۴ ۲۰ تير ۱۳۹۴
سلام من علی 35 ساله هستم تا حالا 49 بار خون اهدا کردم هر بار راقب تر از قبل ولی با این که رکورد دار شهرستانمون بودم و هر سه ماه بعلت وضعیت خاص جسمی خون اهدا میکردم یک بار حتی مسئولین مرکز خونگیری ازم تشکر نکردند تا چه برسه به کسای دیگه جالب بود هر سه ماه یک بار خون میدادم همه کادر سازمان منو میشناختن و منو برای بقیه مثال میزدند ولی یه بار بدون کارت ملی رفتم خون ازم نگرفتند .... من با اهدای خون مشکلی ندارم و مروج خوبی هم برای سازمان انتقال خون بودم ولی 49 بار خون دادن بدون یک تشکر خیلی برام سخت و عذاب اور بود مردم رو باید با تشویق به مراکز خونگیری هدایت کرد نه با یک سری انتشار فرمول که معلوم نیست کی دروغ میگه و کی راست...ولی درباره حجامت باید بگم همین که این عمل توصیه شده در دین مبین اسلامه برای من توجیح داره و نیاز به هیچ تحقیقی دربارش نیست ترجیح میدم حجامت کنم و پول بدم ولی خون مجانی به کسی ندم.والسلام
Iran (Islamic Republic of)
عرفان
۱۴:۳۶ ۰۳ خرداد ۱۳۹۵
به نام خدا
دوست عزیز با تشکر از اینکه 49 بار خون دادی
اما اگر کارت برای رضای خدا باشه و معاملت با خدا باشه دیگه نباید منتظر تشکر و قدردانیه دیگران باشی
مهم اینه که از نظر خدا پنهان نیست
و غیر از اینم ارزشی نداره
بزرگترین کارها اگه برا خدا نباشه باز کوچیکه
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۲۰:۱۰ ۲۲ فروردين ۱۳۹۶
من چند بار تا حالا خون اهدا کردم...فقط برای رضای خدا ولی برخورد پرسنل انتقال خون اصلا خوب نیست.توام با بی احترامی...در این شرایط اصلا دوست ندارم برم انتقال خون...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۶
دوست عزیز
Iran (Islamic Republic of)
سارا
۰۱:۵۴ ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۴
خانم محترمی که خود را متخصص طب سنتی میدانید! چرا بجای زیرسوال بردن انتقال خون، مردم را تشویق به اهدای خون بجای حجامت! نمیکنید؟!
Iran (Islamic Republic of)
نا شناس
۲۰:۳۸ ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۶
اصلا ربطی نداره این حرفت. حجامت یک روش درمانی هست هیچ وقت نمیتونی اهدای خون رو جایگزین حجامت کنید. اهدا خون در زمانی هست که فرد اهدا کننده در سلامت بسر میبره و میخواد خونشو اهدا کنه به نیازمندی که کار پسندیده ای هم هست و باید انجام بشه. ولی ایننکه این کارو جایگزین حجامت بدونیم صد در صد اشتباه.