شهرکرد /

یك میلیون بیمار در ایران نیازمند رادیو دارو می باشند

عضو پژوهشكده تحقیقات صنعتی سازمان انرژی اتمی گفت: هم اكنون نزدیك به یك میلیون بیمار در ایران نیازمند رادیو دارو می باشند.

عباس مجد آبادی در آیین گشایش بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای ایران در دانشگاه شهركرد افزود: نیاز بیماران به رادیو دارو سالانه 15درصد افزایش می یابد.
به گفته وی، این رادیو دارو باید در نزدیك ترین زمان پس از تولید در بین بیماران توزیع شود و نمی توان آن را برای آینده ذخیره كرد.
این محقق و دانشمند ایرانی یادآور شد: تولید رادیو دارو در داخل كشور باعث می شود بیماران نیازمند و سرطانی از این دارو  بهره مند شوند.
این استاد دانشگاه افزود: تولید رادیو داروها از مزایای دانش هسته ای است و نجات جان هزاران بیمار سرطانی و كاهش میلیون ها دلار هزینه درمان از دیگر مزیت های صنعت هسته ای است.
مجدآبادی تصریح کرد: صنعت هسته ای علاوه بر كاربردهای پزشكی در كشاورزی نیز كاربردهای فراوانی دارد و می توان به وسیله صنعت هسته ای، از بروز ضایعات در بخش كشاورزی به ویژه در تولید محصولات جلوگیری كرد.
وی گفت: صنعت هسته ای در اصلاح گیاهان زراعی، باغی و دارویی، افزایش تغذیه گیاهان و حاصلخیزی به منظور افزایش تولید محصولات كشاورزی و حفاظت محیط زیست و مبارزه با آفات و بیماری های نباتات زراعی، نقش مهمی ایفا می كند.
این استاد دانشگاه تاكید كرد: در بخش كشاورزی نیز صنعت هسته ای می تواند نقش و كمك موثری داشته باشد و در بهبود سه عنصر زمین، آب و محصول موثر باشد.
مجدآبادی گفت: بزرگترین مشكل كشاورزی، وجود آفات و حشرات مضر است، كه برای از بین بردن آفات، از سموم مختلف استفاده می كنند، در حالی كه صنعت هسته ای می تواند در این حوزه كمك فراوانی داشته باشد.
به گفته وی، صنعت هسته ای  دنیای بی نهایت ها  است و هر ملتی در دنیای بی نهایت قدم گذارد به صنعت بزرگی دست یافته است.
وی گفت: فشار بر روی منابع آب، باد، فسیل، نفت و گاز باعث می شود، این انرژی ها به پایان برسد و صنعت هسته ای می تواند جایگزین این منابع شود.
به گفته وی، انرژی هسته ای مزایای زیادی دارد و می توان با بهره برداری از آن به بشریت خدمت كرد.
این استاد دانشگاه افزود: یك گرم اورانیوم می تواند معادل 2.5 تن زغال سنگ در نیروگاهها تولید انرژی كند و برق یك هزار لامپ 100 ولت در 10 روز و برق مورد نیاز یك دانشگاه را براحتی تامین كند و حجم بیشتر آن قابلیت های زیادی دارد.
وی گفت: نیروگاههای فسیلی به سه میلیون تن زغال سنگ نیاز دارند كه خروجی چهار تا هفت میلیون تن پسماند و تولید حدود 200  تا 300 هزار تن مواد جامد و گاز، از پیامدهایی منابع فسیلی است، اما استفاده از نیروگاه هسته ای تنها یك تن پسماند دارد كه با مدیریت قابل كنترل است.
مجد آبادی یادآور شد: دانش هسته ای در استریل كردن لوازم پزشكی، مواد پلاستیكی و مواد غذایی و پرتو افزایی محصولات، نقش بسیار مهمی دارد و در شرایط كنونی استفاده از آن اجتناب ناپذیر است.
وی گفت: با دانش هسته ای می توان در فسیل شناسی و عمق شناسی و تعیین سن جانوران و فسیل ها اقدام كرد.
مجدآبادی افزود: صنعت هسته ای نیاز كشور است و نمی توان از این انرژی پاك و سبز چشم پوشی كرد چرا كه منابع فسیلی رو به پایان می باشد.
بیست و چهارمین نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته ای ایران، در دانشگاه شهركرد با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی و مسئولان استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد./س
برچسب ها: بیمار ، ایران ، نیازمند ، رادیو ، دارو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.