تبریز/ رییس سازمان انرژی اتمی؛

تولید 2هزار مگاوات برق هسته ای در کشور

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی ایران از تلاش برای تولید دو هزار مگاوات برق هسته ای تا پایان امسال در کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، عباسی با اشاره به مصوبه مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم تولید 20هزار مگاوات برق هسته ای در پنج سال آینده گفت: تا امروز یک هزار مگاوات برق هسته ای در کشور تولید شده و در حال اجرای آزمایشی است.

وی گفت: در زمان حاضر بسترهای لازم و تجهیزات مورد نیاز برای این کار در داخل کشور آماده می شود و در صورتی که محدودیت تامین منابع مالی وجود نداشته باشد، قادر به اجرای این تعهد در طول سال هستیم.

عباسی با تاکید بر استفاده از ظرفیت های علمی و تحقیقاتی دانشگاه های کشور در پیشبرد اهداف و ماموریت های سازمان انرژی اتمی ایران گفت: دانشگاه ها باید با توجه به نیازهای اساسی کشور قدم های عملی بردارند.

رییس سازمان انرژی اتمی ایران افزود: اگر دیدگاه صادرات به بازار جهانی نداشته باشیم، محکوم به شکست هستیم بنابراین باید با برندهای برتر و استاندارد در بازاهای جهانی حاضر شویم.

عباسی در ادامه با تاکید بر تغییر روش های سنتی نگرش علمی و مدیریتی در کشور خاطرنشان کرد: در همین راستا سازمان انرژی اتمی قصد دارد با صدور کارت شناسایی برای افراد علمی در دانشگاه ها و مراکز علمی کشور فضا را برای جلب مشارکت و همکاری آنان با سازمان انرژی اتمی فراهم کند.

وی با بیان اینکه کشور در زمینه تولید مواد سوخت هسته ای به خودکفایی رسیده و حتی می تواند صادرات خدمات تخصصی داشته باشد، گفت: هم اکنون در حال توسعه تولید محصولات رادیو دارو هستیم و در این زمینه علاوه بر تامین نیاز بیمارستان های داخل کشور به کشورهای همجوار نیز صادر می کنیم.

عباسی همچنین از امکان احداث و راه اندازی راکتور هسته ای تحقیقاتی در مجتمع پژوهشی بناب در آینده خبر داد و گفت: در صورتی که مطالعات و شرایط مورد نیاز جواب مثبت بدهد راکتوری از نوع استخری در این مجتمع نصب خواهد شد./س

 

برچسب ها: تولید ، برق ، هسته
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.