دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان:

کشورهای بی‌هویت حق ادعا در خصوص خلیج فارس را ندارند

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان گفت: کشورهایی که هویت آنها به 100 سال هم نمی‌رسد نمی‌توانند ادعایی در خصوص خلیج فارس داشته باشند.


حسین عبادتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگارگروه استانها باشگاه خبرنگاران در زنجان، اظهار کرد: اهمیت استراتژیکی خلیج فارس همواره موجب شده تا این منطقه مورد طمع دشمنان قرار گیرد.


وی با بیان اینکه خلیج فارس از موقعیت سوق‌الجیشی و استراتژیکی مطلوبی برخوردار است، افزود: این منطقه سرشار از انرژی نفت و گاز بوده و این موضوع موجب اهمیت آن در بین کشورها شده است.

* کشورهای حوزه خلیج فارس با توطئه از ایران جدا شده‌اند

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه با مروری بر تاریخ مشخص می‌شود که جز کشور عربستان همه کشورهای عربی متعلق به ایران بوده‌اند، افزود: این کشورها در اثر زمان و با توطئه بیگانگان از کشور ایران جدا شده‌اند.

وی با بیان اینکه کشورهای مدعی خلیج عربی باید ابتدا استقلال خود را ثابت کنند، خاطرنشان کرد: مرزبندی‌ها موجب شده تا این کشورها در گذشته از ایران جدا شوند.

عبادتی با اشاره به اینکه امروز هم نظام اسلامی ادعای بازگشت به 100 سال قبل را ندارد، افزود: اما کشورهایی که هویت آنها به 100 سال هم نمی‌رسد نمی‌توانند ادعایی در خصوص خلیج فارس داشته باشند.

وی جسارت به حاکمیت ملی ایران را توطئه دشمنان عنوان کرد  گفت: ملت ایران هیچ‌گاه از حقوق خود کوتاه نمی‌آیند.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان بر ضرورت اطلاع‌رسانی در فضای مجازی، رسانه‌ای و سیاسی کشور در خصوص خلیج فارس تاکید کرد و افزود: باید حاکمیت ایران بر خلیج فارس همواره به دشمنان گوشزد شود.


وی با بیان اینکه مردم همواره پاسخ دندان‌شکنی به توسعه‌طلبی‌های استکبار داده است، افزود: در خصوص خلیج فارس نیز هیچ‌گاه کوتاهی نمی‌شود.

* ادعای  کشورهای عربی در خصوص خلیج فارس بی‌پایه است

عبادتی ادعای برخی کشورهای عربی در خصوص خلیج فارس را بی‌پایه و اساس عنوان کرد و گفت: ادعاهای دشمنان همواره وجود داشته و هیچ‌گاه تمامی ندارد.

وی با بیان اینکه مردم باید با واقعیت‌های تاریخ معاصر ایران آشنا شوند، افزود: باید با استفاده از فضای مجازی، رسانه‌ای و سیاسی این اطلاع‌رسانی‌های صورت گیرد.

دبیر جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی استان زنجان با اشاره به اینکه در خصوص هویت کشورهای ادعا کننده خلیج فارس تردید وجود دارد، افزود: باید با توجه به این موضوع توطئه‌های دشمنان خنثی شود.

وی با بیان اینکه سیاست خارجی ایران در خصوص خلیج فارس مطلوب بوده است، افزود: سیاست خارجی طوری برنامه‌ریزی شده است که کسی ادعای در این خصوص نتواند به اثبات برساند./ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.