عارف در دانشكده علوم حديث شهر ري:

نبايد راه را براي حضور تفكرات مخالف ببنديم/وظيفه‌ام در صورت پيروزي حذف کدورت‌هاست

كانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري با بيان اينکه بايد كدورت‌ها را كنار گذاشته و به همگرايي برسيم، گفت: عقلانيت و خرد جمعي نقش اصلي در به ثمر رسيدن حماسه سياسي و اقتصادي خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، محمدرضا عارف كانديداي احتمالي يازدهمين دوره رياست جمهوري پيش از ظهر امروز در  دانشكده علوم حديث شهر ري برگزار شد، با اشاره به فرمايش امام خميني(ره) كه دانشگاه و حوزه را به مثابه بال‌هاي يك پرنده مي‌دانستند، گفت:‌ ارتباط حوزه و دانشگاه تعادل را در نظام حفظ خواهد كرد.

وي ادامه داد: جامعه در سايه اين دو نهاد ارزشمند متوازن مي‌شود و براساس اين تعادل است كه استقلال جامعه و خودكفايي در همه عرصه ها حفظ مي‌شود.


وي با بيان اينکه رهبري يكي از بحث‌هاي جدي نظام را ارتباط حوزه و دانشگاه قلمداد كردند تصريح کرد: امروز هيچ كس انتظار خلق‌الساعه اسلام 100 درصدي را از دانشگاه ندارد، ولي بايد با تدبير در جهت رسيدن به دانشگاه 100 اسلامي قدم برداريم.


عضو تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: در زمينه تعامل حوزه و دانشگاه اقدامات بسيار مؤثري از جمله ارائه دروس معارف اسلامي، ايجاد دانشگاه‌هايي در زمينه تربيت علوم اسلامي انجام شده است، اما هنوز ضعف‌هايي وجود دارد و بايد با برگزاري كرسي‌هاي آزادانديشي در دانشگاه‌ها زمينه را براي ارتباط هر چه بيشتر اين دو در نهاد فراهم كنيم.


وي ادامه داد: ما در دهه چهارم انقلاب نبايد راه را براي حضور تفكرات و نظرات متعدد و حتي مخالف ببنديم، نبايد شيوه حذف را الگوي خود قرار دهيم، هدف انقلاب كشورمان ما رويش است نه حذف.


كانديداي يازدهمين دور رياست جمهوري افزود: اسلامي كردن دانشگاه‌ها يكي از اهداف و اولويت‌هاي اصلي انقلاب فرهنگي ما است.
اسلام در همه عرصه‌ها صاحب نظريه است، ولي بايد با سعه‌صدر و به صورت تدريجي زمينه را براي تغيير و اسلامي كردن علوم فراهم كنيم.


عارف با اشاره به اينكه امسال سال حماسه سياسي و اقتصادي است گفت:‌ ما امسال انتخابات رياست جمهوري داريم و با توجه به نقش مهم رئيس‌جمهور شعار حماسه سياسي انتخاب شده است.


وي ادامه داد: ما بايد يك حركت جهشي و شجاعانه در عرصه سياست داشته باشيم و با تكيه بر قانون و ولايت مداري انتخابات شكوهمندي را برگزار كنيم، بنابراين بايد كدورت‌ها را كنار گذاشته و به همگرايي برسيم.


عضو تشخيص مصلحت نظام افزود: مهمترين وظيفه من در صورت پيروزي حذف اختلافات و كدورت‌ها و رسيدن به همگرايي خواهد بود، بنابراين حماسه سياسي يعني رسيدن به همگرايي و حذف كدورت‌ها و اختلافات.


عارف در خصوص حماسه اقتصادي تصريح كرد: حماسه اقتصادي در گرو حماسه سياسي است يعني با داشتن يك حماسه سياسي شكوهمند حماسه اقتصادي در كشور به ثمر خواهد نشست.


وي ادامه داد: با عملي كردن عقلانيت و خرد جمعي در عرصه سياست، در عرصه اقتصادي ديگر بحران مالي، تورم، بيكاري و گراني نخواهيم داشت.


وي در پايان خاطر نشان كرد: رئيس جمهور آينده بايد جهت گيري خود در صدد حل مناقشات در عرصه داخلي و خارجي باشد،‌ ما اهل گفتگو و تعامل هستيم و بايد پيام صلح و تعامل را به دنيا اعلام كنيم، اما در اين مسير به هيچ وجه از مسير اصلي خود كه حفظ نظام است عدول نخواهيم كرد.

 انتهاي پيام/

برچسب ها: عارف ، حماسه ، سیاسی ، اقتصادی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار