کرمانشاه/

ایران در مسیر انرژی خورشیدی

مدیرعامل شرکت توانیر گفت: در حال حاضر تعداد روستاهای برق دار کشور به مرز 55 هزار روستا رسیده است

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

همايون حائری ، گفت: در دنیایی که 1.5 ميليارد نفر از جمیعت آن از نعمت برق محروم هستند پوشش برق در کشور ما وضعیت مناسبی دارد و علاوه بر جمعیت شهری، اکثر روستاها نیز از این نعمت برخوردار هستند.

وی ادامه داد: در حال حاضر برق 107 روستا در کشور از طریق انرژی خورشیدی تامین می شود

مدیرعامل شرکت توانیر معتقد است صنعت برق کشور همواره از کنفرانس های علمی این و موضوعات و مقالات آن ها تاثیر می پذیرد و دستاوردهای آن ها را به شیوه عملی به کار می بندد که می توان اثر مستقیم آن ها را بر فعالیت صنعت برق کشور دید

وی تاثیر کنفرانس های علمی بر عملکرد علمی و فنی صنعت برق را می توان در سه بخش تولید تکنولوژِی و علم، خدمت رسانی و زیرساخت های دیجیتال و همچنین بهره وری و بنگاه های اقتصادی دسته بندی کرد.

حائری تصریح کرد: استفاده از هزار دستگاه ترانس کم تلفات، هزار پست اتوماسیون زمینی و هوایی، و  نشر چهار عنوان کتاب از دستاوردهای این کنفرانس ها در حوزه تکنولوژی و علم بوده است.

سیتم جامع خدمات مشتری، سیستم پرداخت تلفنی، هوشمندسازی لوازم اندازه گیری تا سقف 40 درصد و ... نیز از دستاوردهای بخش خدمت رسانی و زیرساختی است که وی از آن ها نام برد و تاکيد کرد: باید تلاش کنیم یک شبکه توزیع برق هوشمند واقعی داشته باشیم.

مدیر عامل شرکت توانیر در خصوص دستاوردهای بخش بهره وری و بنگاه های اقتصادی هم خاطرنشان کرد: راه اندازی بورس برق در زمستان گذشته، واگذاری شرکت های توزیع و ... از جمله اقداماتی است که باعث توسعه بازار عمده فروشی برق و حرفه ای کردن این صنعت داشته است.

حائری اظهارداشت: استفاده از بیش از 40 هزار کیلومتر کابل خودنگهدار که از تولیدات داخل کشور است باعث شده هزینه ها و تلفات تا حد زیادی کاهش یابد و بتوان کیفیت بهره وری را بالا برد./س


 

برچسب ها: ایران ، انرژی ، خورشیدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.