واعظ‌زاده:

اگر فرصت شکوفایی را در اختیار جوان ایرانی قرار دهیم شایستگی خود را به دنیا نشان می‌دهد

رئيس شوراي عالي الگوي ايراني اسلامي پيشرفت با بیان اینکه مهمترين سرمايه در كشور ما نيروي انساني است، گفت: ايران حدود 4 ميليون دختر و پسر و حدود 5/1 تا 2 برابر اين تعداد دانش آموخته دانشگاهي دارد كه غالبا در سنين جواني هستند كه اگر در مواردي فرصت شكوفايي و تأثيرگذاري پيدا كنند شايستگي خود را به دنيا نشان خواهند داد.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، صادق واعظزاده رئيس شوراي عالي الگوي ايراني اسلامي پيشرفت در همايش دعوت انديشمندان، دانشگاهيان و روشنفكران از وي براي حضور در عرصه انتخابات رياست جمهوري گفت: الحمدالله تعداد نامزدهاي رياست جمهوري زياد است اما تفاوتشان با يكديگر بسيار نيست، سابقه نامزدهاي محترم نشان مي‌دهد كه بيشتر آنها تقريبا در يك ميدان و يك نوع بازي را انجام دادند در حالي كه بررسي‌ها حاكي از آن است كه جوانان و مردم ميدان و بازي جديد مي‌خواهند و دنبال گزينه متفاوتي هستند.

وي افزود: نامزدها از نظر سياسي متفاوت هستند و با هم اختلاف دارند اما مردم و به خصوص جوانان تفاوتي بيش از اين را مي‌خواهند و خواهان تيپ كاري، شخصيت و پايگاه ديگري هستند.

وي با اشاره به اينكه شركت من در رقابت‌هاي رياست جمهوري اميدوارم ميدان انتخاب را براي مردم بازتر كند افزود: امروز جامعه جوان ايران افكار و خواست‌هاي جديدي دارد كه با 20 سال قبل خيلي فرق مي‌كند كه متأسفانه دولت و دستگاه‌هاي اجرايي تا حد زيادي از اين مطالبات عقب افتاده اند.

واعظ زاده تصريح كرد:‌ بچه‌هاي ايران امروز خداي اينترنت و فضاي مجازي هستند اما اينترنت كشور لاك پشتي است. آنها دنبال كسب و كارهاي جديد و سريع‌الرشد هستند كه به طور انفجاري ثروت توليد كند اما طرح‌هاي اشتغال‌زايي كشور به اين خيل عظيم كم توجه است.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: بچه‌هاي ايران چيزي از كارآفرينان چيني و كره‌اي و سنگاپوري كم ندارند حتي تيزهوشي و بلند پروازي بيشتري هم دارند اما در نظام اداري خفه كننده‌گير افتادند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: اگر جوان‌ها را به نيروي اصلي كشور تبديل كنيم و حل مسايل آنها را فقط به وزارت ورزش و جوانان نسپاريم بلكه دستور كار اصلي دولت قرار دهيم و راه را برايشان باز كنيم به طور حتم پيشرفت‌هاي زيادي خواهيم كرد اما شرطش اين است كه سياست‌هاي اقتصادي و سياست خارجي كشور را در چارچوب اصول انقلاب و منافع ملي در خدمت پيشرفت مادي و معنوي آنها قرار دهيم.

واعظ زاده گفت: امروز يك قطب جديدي در دنيا شكل گرفته است و كشورهاي غالب و مسلط كه سرمايه انساني و علم و فناوري را به دست آوردند و آن را به كار گرفتند و كشورهاي عقب مانده كه فقط به منابع طبيعي كم يا زياد خود متكي هستند پيشرفت زيادي نداشته‌اند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي خاطر نشان كرد: ما در يك رقابت نفس‌گير با كشورهاي ديگر قرار داريم لذا نبايد به دستاوردهاي خوب خود مغرور شويم، بايد به سرعت در عرصه توليد فناوري كه قدم‌هاي خوبي را در اين راستا برداشته‌ايم وارد عمل شويم.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: مهمترين سرمايه در كشور ما نيروي انساني است كه از آن درست استفاده نمي شود. ايران حدود 4 ميليون دختر و پسر و حدود 5/1 تا 2 برابر اين تعداد دانش آموخته دانشگاهي دارد كه غالبا در سنين جواني هستند كه اگر در مواردي فرصت شكوفايي و تأثيرگذاري پيدا كنند شايستگي خود را به دنيا نشان خواهند داد.

واعظ زاده اظهار داشت:‌ خوشبختانه در ايران بيش از 100 هزار عضو هيئت علمي وجود دارد كه عمدتا پس از پيروزي انقلاب تربيت شده‌اند اما متأسفانه فقط در كلاس محبوس هستند. از اين نيروي عظيم براي حل مسايل و مشكلات بزرگ كشور استفاده نمي‌شود، علم و تجربه آنها پشتوانه تصميمات اقتصادي و اجتماعي قرار نمي‌گيرد و به اصطلاح در تكميل سازي‌ها و برنامه‌ريزي‌ها مشاركت ندارند.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: پل بين دانشگاه و دولت شكسته شده است و از نيروگاه ايده و فكر دانشگاه چيزي به سوي مراجع تصميم گيري كشور سرازير نيست. دانشگاه و حوزه در مديريت تحولات كشور نقش لازم را ندارند، از اين رو تصميم‌هاي مهم كشور بدون پشتوانه علمي و تخصصي لازم اتخاذ مي‌شود و تقريبا هيچ حلقه دانشگاهي و حوزوي نيست كه از يك تصميم اقتصادي يا سياسي مديريت اجرايي كشور با اتكا به دانش تخصصي خود حمايت جدي كند.
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار