رئیس کل بانک مرکزی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

تعیین تکلیف نرخ ارز آزاد تا چند روز دیگر/پیش بینی کاهش قیمت ارز طی روزهای آینده

محمود بهمنی درخصوص آخرین وضعیت نرخ تورم و رشد حجم نقدینگی در کشور گفت : نرخ رشد تورم تا پایان سال گذشته به رقم 30.5 درصد رسید که این رقم میانگین شاخص های مورد بررسی بانک مرکزی بود ، همچنین نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال گذشته به رقم 30.8 درصد رسید .

محمود بهمنی رئیس کل بانک  مرکزی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،گفت: تکلیف نرخ ارز بر اساس مصوبه مجلس طی 10 الی 15 روز آینده مشخص می شود و ما امیدواریم در روزهای آینده نرخ ارز در بازار آزاد روند نزولی به خود بگیرد که به طور حتم این موضوع در روزهای آینده اتفاق می افتد.

وی در خصوص آخرین وضعیت نرخ تورم و رشد حجم نقدینگی در کشور گقت:با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده نرخ رشد تورم تا پایان سال گذشته به رقم 30.5 درصد رسید که این رقم میانگین شاخص های مورد بررسی بانک مرکزی بود ، همچنین نرخ رشد نقدینگی تا پایان سال گذشته به رقم 30.8 درصد رسید .

وی گفت:مطلبی که باید گفته شود این است که سال پایه توسط بانک مرکزی از سال 83 به سال 90 تغییر داده شده است، ضمن آنکه در بحث مطالبات معوق بانکی در دی ماه و بهمن ماه سال گذشته باید بگویم رقم این مطالبات حدود 17 درصد بود که در بهمن ماه سال گذشته این رقم 16.9 درصد بوده که تا پایان اسفند ماه سیر نزولی داشته و به 14.9درصد  رسیده است.

وی درخصوص آمار اعلام شده در رابطه با تورم بخشی خودرو گفت:ما نرخ تورم را اعلام کردیم موضوع نرخ تورم بخشی حاصل بررسی میانگین کل شاخص ها است که از سوی بانک مرکزی مورد بررسی قرار می گیرددر رابطه با تورم بخشی مربوط به خودرو این آمار استخراج و به شورای رقابت ابلاغ شده است./ک
برچسب ها: بهمنی ، بانک مرکزی ، ارز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۳ ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۲
شما که راست میگید ؟ دیروز برای نرخ خودرو اعلام کردید تورم 60 درصد حالا شد 30.5 درصد ...!!!

حالا باید دم خروس باور کرد یا قسم حضرت عباس ...
آخرین اخبار