تبریز/

تصویب قانون کالای همراه مسافر در منطقه آزادارس

نماینده مردم جلفا و مرند در مجلس شورای اسلامی گفت: با تصویب هیات دولت در جلسه اخیر در تبریز، قانون کالای همراه مسافر در منطقه آزاد تجاری صنعتی ارس اجرایی می شود.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، حسن نژاد افزود: اجرای این قانون به عنوان یکی از مصوبه های سفر اخیر هیات دولت به آذربایجان شرقی با هدف پویایی بازارهای مرزی به زودی از سوی دولت ابلاغ می شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اجرای این قانون در منطقه آزاد ارس را نیازمند توسعه خدمات مسافری دانست و کاهش قیمت نهایی کالا، سهولت دسترسی به اجناس مورد نیاز توسط اتباع خارجی و ایرانی، افزایش اشتغال زایی و بهبود معیشت مرزنشینان را از مزایای اجرای این قانون عنوان کرد.

شایان ذکر است با اجرای قانون کالای همراه مسافر مناطق آزاد ارس، اروند و انزلی از مزایای اقتصادی این مصوبه برخوردار می شوند و از لحاظ اجرای این قانون به سایر مناطق آزاد می پیوندند.

حسن نژاد همچنین از تصویب استقرار تاسیسات گمرکی " ایکسری " در گیت های ورودی منطقه آزاد ارس در جلفا و مرز ارمنستان طی سفر اخیر هیات دولت به آذربایجان شرقی خبر داد و افزود: این پروژه با مشارکت 50 درصدی وزارت اقتصاد تا پایان شهریور ماه سال جاری انجام می شود/س

 

برچسب ها: تصویب ، قانون ، مسافر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.