گرگان /

فاتحه اصلاح طلبان با عدم حضور در انتخابات خوانده می شود

کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نتیجه انتخابات به حضور اصلاح طلبان بستگی دارد و اگر اصلاح طلبان در انتخابات آینده حضور پیدا نکنند عملا فاتحه خود را باید بخوانند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا عارف صبح شنبه در جلسه پرسش و پاسخ در حسینه جوادلائمه گرگان افزود: اصلاح طلبان باید بطور جدی به جلو آیند و ما حداقل انتخابات ریاست جمهوری را بهانه ای برای انتخابات شوراها می کنیم.
 
وی اظهار داشت: پیش بینی می شود که اکثریت شوراها برای اصلاح طلبان خواهد بود و انشاء الله در فرصت کمتر از 40 روز باید با عزمی قوی جلو رویم و هر اتفاقی که رخ دهد، خیر است.
 
وی عنوان کرد: ما ( اصلاح طبان) اصلی ترین جریان انقلاب هستیم و هم در قانون اساسی و هم در مسئولیت های دیگرنقش داشتیم و مقام معظم رهبری نیز ضرورت حضور را مشخص کرده اند ولی متاسفانه در برخی استانها شاهد تنگ نظری برخی نیروهای امنیتی هستیم و امیدواریم دست از از این تنگ نظری بردارند.
 
عارف گفت: ساختار شکنی که با آن روبرو هستیم نیازمند نظارت است که البته این ساختار شکنی باعث انحلال برخی سازمانها از جمله سازمان برنامه و بودجه و شورای اقتصاد شده است که عملا فعالیت خود را از دست داده اند.
 
وی بیان داشت: نتیجه این اقتصاد از هم گسیخته آن است که دولت مجبور شود دست در جیب بانک مرکزی کند، درحالیکه ظرفیتهای قانونی خوبی داریم و دولت اصلاحات نیز تجربه خوبی داشته و به جمع بندی خوبی در بحران رسیدیم .
 
حذف رقیب برنامه اصلاح طلبان است
 
عارف یادآورد شد: اراده نظام بر انتخابات است و برنامه این است که رقیب حذف شود و باید بدور از حرف و حدیثها حضور جدی داشته باشیم، برنامه ما مشارکت مردم است، حتی اگر مورد بی مهری قرار گیریم، مطمئن هستیم مردم حماسه ای بالاتر از حماسه خرداد 76 را تشکیل می دهند.
 
کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری یادآور شد: برنامه ما تحت عنوان " ایران آینده" تبیین و به موقع منتشر می شود ، یکی از اولویتهای ما گردشگری است که می توان سالانه 200 هزار فرصت شغلی ایجاد کرد، آی سی تی از دیگر فرصتهاست که در ایجاد اشتغال می تواند نقش داشته باشد.
 
وی کاهش فشار اقتصادی را جزو اولویتهای اول برشمرد و گفت: با برنامه جامع درتلاش هستیم کنترل کنیم و سلامت را به نظام اقتصادی بر گردانیم.
 
وی با اشاره به اینکه بنا بر این بود که آقای هاشمی و خاتمی حضور یابند، گفت: امیدواریم در روزهای بعد خبرهای خوبی را بشنویم وبه جمع بندی خوبی برسیم تا اتفاقات 84 نیفتد.
 
عارف بیان داشت: در روند چشم انداز کشور، استفاده از فناوریهای پیشرفته، استفاده از آی سی تی، نانو، هوافضا و .. در سند چشم انداز مطرح شده و فعالیتهای هسته ای نیز حق همه کشورهاست و به هیچ وجه از این حق کوتاه نمی آییم و فعالیتهای صلح آمیز را ادامه می دهیم.
 
مذاکرات سیاسی در پرونده هسته ای نیاز است
 
عارف افزود: در پرونده هسته ای مذاکرات فنی نیاز نیست و سیاسی باید مذاکرات را دنبال کنیم زیرا روندی که دنیا دنبال می کند این است که وقت کشی کند و قطعنامه هایی که تصویب می شود بر این است که ما را به بن بست برساند و باید با سیاستهای خود هر چه زودتر این پرونده ها را مختومه کنیم.
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بطور جدی باید قطعنامه های صادر شده را بتدریج کمرنگ کنیم.
 
عارف به خدمات دولتها در زمینه ایثارگران اشاره و اضافه کرد: برخی وعده ها خوب و برخی بد بود و برخی نیز تحقق پیدا نمی کرد که باعث حرف و حدیثهایی می شد، از اینرو از سال 81 همه خدمات ارائه شده به ایثارگران در یک قانون تجمیع شد و لایجه جامع خدمات ایثارگران تصویب شد و با اجرای این لایحه می توان نگرانیها را پایان داد.
 
عارف افزود: تورم بیشتر از آثار اقتصادی آثار روانی دارد و تقاضای کاذب ایجاد می کند و موجب بالارفتن قیمت می شود و مهمترین مسئله، تثبیت قیمتها با دخالت دولتها است ، تورم عامل بی انضباطی دولت است.
 
وی تاکید کرد: نگاه دولت نباید به دست بانک مرکزی باشد، بلکه باید در پی جذب سرمایه های سرگردان باشد که  این سرمایه اکنون بجای اینکه صرف تولید شود در عرصه دلالی است.
 
وی اظهار داشت: تورم یک رقمی در کوتاه مدت و ثبات قیمتها از جمله برنامه هاست و  تلاش می کنیم قدرت خرید مردم را افزایش دهیم.
 
کاندیدای احتمالی یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اصلاح طلبان همیشه به عنوان محور اصلی و یکی از جریانات تاثیرگذار انقلاب همیشه احساس مسئولیت می کردند اما از سال 88 به سمت بی انگیزگی رفتند که این به سمت جامعه نیز حاکم شد.
 
وی اظهار داشت: با وجود برچسب های غیرمنطقی و غیر ضروری که به آنها زدند و ما را از ارزشهای نظام عبور دادند ولی در این فضا، بحث انتخابات مجلس دهم مطرح شد و ما در بنیاد امید که مکمل بنیاد باران است، به این نتیجه رسیدیم که در انتخابات مجلس دهم شرکت کنیم و به این نتیجه رسیدیم که اگر فعالیت جدی را شروع کنیم، زودتر انگیزه پیدا می کنیم و انتخابات بهانه ای به اصلاح طلبان می دهد تا در فضا حضور یابند.
 
وی عنوان کرد: متاسفانه اصلاح طلبان در مجلس اخیر مشارکت فعالی نداشتند، بعد از انتخابات ما باید مشارکت جدی در انتخابات می داشتیم و این بهانه ای شد که حرکتی در انتخابات ریاست جمهوری داشته باشیم و طی جلساتی که داشتیم به این جمع بندی رسیدیم که به میدان آییم.
 
عارف گفت: طی جلسات تند و چالشی که وجود داشت، به نتیجه خوبی دست یافتیم و برخی اساتید با توجه به فضای امنیتی که بر دانشگاهها سایه انداخته بود، عقیده داشتند که شرکت کنیم بهتر است.
 
وی اظهار داشت: ما پیرو امام هستیم و بخاطر شرایط بحرانی که با آن روبرو هستیم و انقلاب و کشور را دوست داریم، اصلاح طلب نمی تواند کنار بکشد و احساس کلی این است که کار خوبی را شروع کنیم و می توانیم فضا را عوض کنیم.
 
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: برای اینکه فضا عوض شود هر اتفاقی خوب است و برای اینکه نتیجه خوب شود، با احتیاط به جلو می رویم.
 
وی اظهار داشت: در این مقطع افرادی بودند که قصد تحریم انتخابات را داشتند که ما جلویشان را گرفتیم و حضور آقای خاتمی را مطرح کردیم و بعد حضور آقای هاشمی را مطرح کردیم و این سبب شد تا همگرایی اصلاح طلبان بیشترشود.
 
عارف گفت: با توجه به اینکه اطمینان نداشتیم این دو نفر به میدان بیایند یا نه و با جمع بندی که در انتخابات 88 داشتیم و با اینکه در این انتخابات کاندیداهای مختلف داشتیم و شکست خوردیم، بحث اجماع را مطرح کردیم./ک
برچسب ها: حضور ، انتخابات ، فاتحه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.