علمای اهل سنت سراسر کشور:

آمریکا صحنه گردان جنگ مذهب علیه مذهب

مسلمانان سراسر جهان اعم از شیعه و سنی اقدام هتاکانه تروریست‌های سوریه‌ای به مقدسات را محکوم کردند.



به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاارن ،  شبکه اطلاع رسانی دانا، بیش از 2 سال است که تروریست ها در کشور سوریه حضور دارند و این موضوع موجب به بارآوردن خسارات و البته هتک حرمت به اماکن مقدسه و قبور ائمه و صحابه پیامبر و اولیاء الهی شده است.

براساس این گزارش، در طول 25 ماه گذشته مساجد،حسینیه ها و قبور مختلف  از سوی گروه‌های تروریستی فعال در سوریه  نظیر از عناصر جهادی تکفیری وابسته به «جبهه النصره»، عناصر تروریستی «گروه ارتش آزاد سوریه» و...  مورد حمله قرار گرفته و موجب تخریب شده است.

بارگاه «حضرت سکینه»(س) دخت امام حسین(ع) و مزار «حضرت زکریا»(ع)، مزار «عمار بن یاسر»،حجر بن عدی برادر «هانى بن عدى»، مسجد الایمان شهر دمشق، مسجد ضرار،،مسجد «اموی» مسجد «الحسن»، مسجد «خالد بن الولید»، مسجد جامع تاریخی «العمری»  از جمله مکان هایی هستند که مورد حمله و تخریب توسط تروریست ها قرار گرفته است.

چندین ساعت پیش نیز، آرامگاه جعفر بن ابی‌طالب معروف به جعفر طیار، در منطقه المزار در استان کرک واقع در جنوب اردن نیز  توسط  تندروی تکفیری ها به آتش کشیده شد.

در حالی که تجاوزها و اهانت‌های پیاپی به مقدسات اسلامی و قبور اولیاء الله از سوی وهابی‌ها خشم جهان اسلام را برانگیخته است، تروریست ها اذعان کرده اند  در صورت تحت کنترل درآوردن دمشق، مشابه این اقدامات را با مقبره حضرت زینب (س) نیز انجام خواهند داد.

 

* نبش قبر حجر بن عدی از دیدگاه علمای اهل سنت هم محکوم است

براساس این گزارش، ملا عبدالله غفوری در گفتگو با سایت مرصاد، در خصوص تخریب اماکن مقدس در کشور سوریه توسط مخالفان دولت، گفت: کشورهای اسرائیل و آمریکا و برخی از کشورهای عربی و اروپایی با هم متحد شده اند تا به کمک جمعی از افراد به ظاهر مسلمان و ناآگاه نسبت به اسلام، میان شیعیان و اهل سنت آشوب ایجاد کنند و به تحریک احساسات مذهبی ملت سوریه بپردازند.

امام جمعه روانسر با اشاره به اینکه  کشور سوریه  مرکز تمدن و مکان علما و شخصیت های برجسته اسلام است، ادامه داد: اکنون این عده با همکاری و هدایت اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار علاوه بر قتل عام و خسارات فراوان و تخریب امکانات زیر بنایی راه به جای نبرده و به ترور شخصیت های مذهبی پرداخته اند.

وی با بیان اینکه  چندی  پیش عالم برجسته شیخ البوطی را در محراب شهید کردند و از این اقدام سیر نشدند، اظهار کرد: اکنون با نبش قبر حجربن عدی صحابه بزرگ پیامبر در سوریه به ایشان هتک حرمت کردند.

امام جمعه روانسر  با تاکید بر اینکه  حجربن عدی از صحابه جلیل القدر اسلام و از یاران حضرت علی و از وفا دارترین افراد به پیامبر بود، تصریح کرد:حقیقتا این افراد بویی از اسلام نبرده اند و در حقیقت انسان‌هایی وحشی و تفرقه انگیز هستند. این حرکت های دردمنشانه به پیکر عزیز اسلام ضربه می زند.

ملا عبدالله غفوری با تاکید براینکه برخی از کشورهای عربی  با این افراد همکاری دارند، ادامه داد: کشورهای عربی بباید بیدار بشوند و کوتاه بیایند.

امام جمعه شهرستان جوانرود تصریح کرد: ازدیدگاه علمای اهل سنت این حرکت محکوم است.

وی با تاکید بر اینکه برای مقابله با این اقدامات به دور از انسانیت و ضد اسلامی باید مسلمانان متحد شوند، خاطر نشان کرد: دین اسلام دینی کامل و همراه با  صلح و آرامش است لذا به قبر غیر مسلمان نیز احترام می‌گذارد و این در حالی است که قبر صحابه جلیل القدر پیامبر اسلام را تخریب کرده اند و به یقین همه علمای اسلام این جریان شنیع و وحشیانه را محکوم می‌کنند.

 

* نبش قبر حجربن عدی توهین به پیامبر، ائمه و اصحاب ایشان است

حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم طهماسبی، امام جمعه شهرستان کوهدشت در گفت و گو با سایت سفیرافلاک گفت: نبش قبر صحابه پیامبر(حجربن عدی) از طرف گروهک تروریستی اقدامی وحشیانه و پست است.

حجت الاسلام والمسلمین طهماسبی تاکید کرد: شیعه و سنی باید اقدام تروریستی نبش قبر صحابه پیامبر را شدیدا محکوم کنند  چرا که این اقدام توهین به پیامبر، ائمه و اصحاب ایشان است.

وی با اشاره به اینکه چهره وقیحانه غرب و تروریست ها دیگر بر کسی پوشیده نیست، اظهار داشت: نباید در مقابل این اقدام رذل سکوت کرد زیرا  اگر در مقابل این اقدام سکوت شود چه بسا به دیگر اماکن مذهبی دیگر نیز دست درازی کنند.

امام جمعه شهرستان کوهدشت خاطرنشان کرد: سالم بودن پیکر این صحابه پیامبر بعد از بیش از 1200سال نشان دهنده حقانیت شیعه است و چه بسا بسیاری از افراد با دیدن چنین صحنه هایی به اسلام و مذهب تشیع گرایش پیدا کنند.

 

* اهل سنت تالش اقدام تروریست های سوریه را محکوم می کند

به گزارش پایگاه خبری 8 دی، حجت الاسلام برزکوهی امام جمعه مسجد اهل سنت شهر اسالم ضمن محکوم کردن اقدام سلفی ها در سوریه، بیان کرد: عمل سلفی ها غیر قابل تحمل است و این توهین به خود حضرت رسول الله است و ما اهل سنت شهرستان تالش این کار نابخشودنی را محکوم می کنیم.

 

* صدور بیانیه مشترک توسط علمای اهل تشیع و تسنن شهرستان تالش

حجت الاسلام خانی پور مسئول حوزه علمیه اهل سنت شهر تالش در گفتگو با پایگاه خبری 8 دی ضمن محکوم کردن اقدام سلفی ها در سوریه گفت: قرار است بزودی در همین خصوص بیانیه ای مشترک توسط علمای اهل تشیع و تسنن شهرستان تالش صادر شود.

 

* هتک حرمت به صحابه رسول‌الله(ص) در راستای خواسته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است

به گزارش عصر هامون، مولوی عبدالغنی دهانی مدرس حوزه علمیه اهل سنت زاهدان در خصوص هتک حرمت مزار مطهر صحابه رسول‌الله(ص) در سوریه و اردن گفت: مسلماً این افراد جایگاهی در میان مسلمانان ندارند، چرا که صحابه پیامبر(ص) میان شیعه و سنی محترم هستند.

وی هتک حرمت قبور صحابه رسول‌الله(ص) را در راستای شکستن خط مقاومت دانست و با اشاره به اینکه این افراد از ناحیه غرب وارد سوریه می‌شوند و حتی به بزرگان اهل سنت در سوریه جسارت کردند و مفتی بزرگ سوریه را به شهادت رساند، ادامه داد: هدف این افراد در راستای خواسته‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی است، و گرنه صحابه پیامبر(ص) در تمام مذاهب شیعه و سنی محترم هستند و مزار این بزرگواران نیز از جایگاه خاصی برخوردار هستند و کسی نمی‌تواند به صحابه هتک حرمت کند، به عبارتی دیگر این تروریست‌ها بویی از انسانیت نبردند.

مولوی عبدالغنی دهانی با اشاره به اینکه تروریست‌های دلشان برای مردم سوریه و دموکراسی نسوخته است و تلاش دارند که اسلام و مقاومتی که سال‌ها در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی در سوریه بوده است را مورد هدف قرار دهند، در حالی که سوریه جبهه خط مقدم مقاومت در منطقه است، اظهار کرد: علمای اسلام باید در این زمینه متحد شوند و در مواجهه با این توهین‌ها محکم بایستند و با ارشاد کسانی که به اشتباه در این مسیر گام برداشته‌اند، صراط مستقیم را به آن‌ها نشان دهند.

 

* هتک حرمت به قبور صحابه رسول‌الله(ص)، مسلمین و اماکن مقدس  از لحاظ شرعی حرام است

مولوی نظیر احمد سلامی، نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری در گفتگو با سایت عصر هامون گفت: جنایت انجام شده در سوریه و اهانت به صحابه رسول الله هتک حرمت به جهان اسلام است چراکه صحابه پیامبر مورد پذیرش تمامی گروه‌ها و مذاهب اسلامی است.

وی هتک حرمت به قبور صحابه رسول‌الله(ص)، مسلمین و اماکن مقدس را از لحاظ شرعی حرام دانست و افزود: هدف این افراد از اینگونه اعمال ایجاد تفرقه میان مسلمان شیعه و سنی است، که به دنبال بر آورده کردن خواسته ها و منافع کشور های غربی در منطقه هستند.

مولوی نظیر احمد سلامی  خاطرنشان کرد: این جنایت به هیچ عنوان مورد تائید علمای اهل سنت نیست و علمای اهل سنت به شدت این گونه اقدامات مذبوحانه را محکوم می کنند.

 

* ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بزرگترین هدف عاملین هتک حرمت در سوریه است

مولوی سید محمد در تکیده، محقق و نویسنده اهل سنت در گفتگو با سایت عصرهامون با اشاره به اینکه علت اصلی هتک حرمت به صحابه پیامبر گرامی اسلام پیشتاز بودن سوریه در جبهه مقاومت بر علیه اسرائیل است، بیان کرد: اینگونه اقدامات نشان از حضور پشت پرده صهیونیزم در قضایای سوریه است چرا که هیچ مسلمانی به خودش جرات خراب کردن بقایای بزرگان اسلام را بخود راه نمی دهد، این اقدام پلید از افکار متحجر و منحط گونه این وهابیون کور دل می دهد.

وی با اشاره به اینکه مردم سوریه  پی به ماهیت ضد دینی و اسلامی تروریست ها برده اند ؛ تصریح کرد: متاسفانه به جای اینکه توان دولت های مسلمان بر علیه دشمنان اسلام و اسرائیل باشد چرا بر علیه دولت مسلمان دیگری چون سوریه سر جنگ دارند مسلما علت این امر جلودار بودن سوریه در جبهه مقاومت بر علیه اسرائیل است.

مولوی سید محمد در تکیده افزود: ایجاد تفرقه بین شیعه و سنی بزرگترین هدف عامیلن این توطئه هست.

 

* وهابیون تروریست راه بنی امیه را ادامه می دهند

به گزارش سایت رهیاب از اهواز، آیت الله حیدری نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان در جمع طلاب معترض به هتک جرمت صحابه امیرالمومنین علی (ع) گفت: کسانی هستند که به دنبال کسب قدرت در عرصه جهانی و ایجاد فساد با قدرت به دست آمده هستند   و بعد جنایات  را به خدا نسبت می دهند دروغ می گویند آن هایی که این جنایت ها را مرتکب می شوند و خود را به خدا نسبت می دهند مصداق بارز این گروهای  فاسق و فاسد همین سلفی ها هستند.

وی با اشاره به اینکه وهابیون به غیراز تکفیر و  کشتن چیزی  ندارند و راه بنی امیه را ادامه می دهند،ادامه داد: جناب حجر بن عدی وصیت کرد تا با لباس و بدن خونی  در حالی که غل و زنجیر به دست و پا دارد به خاک سپرده شود.تکفیری ها  جرات نکردند جنازه جناب حجر بن عدی را نشان دهند چون جز رسوایی چیزی برایشان نداشت کاری که این جنایت کاران کردند در هیچ دینی پذیرفته نیست و در همه جا این حرکت مذموم است  و نبش قبر کردن  بسیار ناپسند است چه برسد به  اینکه جنازه  صحابی پیامبر را نبش قبر کنند.

 

* هتک حرمت تروریست ها برای تحت شعاع قرار دادن بیداری اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین موسوی امام جمعه دهلران در گفت و گو با سایت ایلام فردا ضمن اشاره به توهین تروریست های وهابی به قبر حجر بن عدی از صحابی حضرت علی (ع) گفت:باتوجه به اینکه امروزه اسلام ناب و بیداری اسلامی در منطقه شکل گرفته،رژیم صهیونیستی و استکبار با پرورش وهابیت و برخی از افراد خودفروخته منطقه به دنبال این هستند که جلوی این بیداری اسلام را بگیرند.

وی با تاکید براینکه حرکت وحشیانه تروریست ها در هتک حرمت قبر حجر بن عدی برای تحت شعاع قرار دادن بیداری اسلامی  است، اظهار کرد: آنها بدانند که با این کارها نمی توانند جلوی رشد اسلام و بیداری اسلامی در منطقه را بگیرند.

امام جمعه دهلران تصریح کرد: صحابی پیامبر که 1400 سال پیش به تکلیف خود عمل کرده و به شهادت رسیده امروز مورد اهانت قرار می گیرد و استکبار جهانی که همیشه به دروغ دم از حقوق بشر می زند سکوت می کند.

وی خاطرنشان کرد: امت های اسلامی در سراسر منطقه و جهان باید جلوی این افراد ایستادگی کنند وجامعه بین المللی و کنفرانس اسلامی نگذارند احساسات میلیونها مسلمان و شیعه جریحه دار شود.

 

* هتک حرمت به قبور  یاران پیامبر اکرم (ص) خلاف مقرارت دین مبین اسلام است

ماموستا عبدالرحمان خداییف امام جمعه بانه و عضو خبرگان رهبری در گفت و گو با سایت کُردتودی گفت: کسانیکه از بزرگان اسلام بوده اند همانطور که در زمان حیاتشان محبوب و شریف بودند و حرمت آنها در آن زمان نگه داشته شده، در زمانی که دیگر در قید حیات نیستند همچنان باید مورد احترام باشند.

وی با اشاره به هتک حرمت ونبش قبر «حجر بن عدی» از صحابه پیامبر اکرم در سوریه از سوی جبهه النصرت،  گفت: تخریب آرامگاه و نبش قبر، به ویژه قبور اصحابه و یاران پیامبر اکرم (ص) خلاف مقرارت دین مبین اسلام است.

ماموستا عبدالرحمان خداییف خاطرنشان کرد: بنده به مانند دیگر مسلمانان جهان این علم زشت دشمنان اسلام را که به نام اسلام و خدا و پیغمبر صورت گرفته است محکوم می نمایم و امیدوارم که خداوند تعالی آنها را به راه راست هدایت فرمایند.

 

* تجمع اعتراض آمیز مردم کردستان در محکومیت اهانت به ساحت مقدس صحابه پیامبر

به گزارش سایت کُردتودی، علما، روحانیون و اقشار مختلف مردم کردستان در تجمعی  اعتراض‌آمیز در امامزاده پیرعمر سنندج، اهانت و هتک حرمت به ساحت مقدس مرقد مطهر «حجر بن عدی» صحابه گرامی پیامبر (ص) توسط ارتش آزاد سوریه را محکوم کردند

براساس این گزارش، حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات مسئول دفتر مجمع جهانی اهل بیت (ع) در استان کردستان در این مراسم اظهار کرد: بهاییت و وهابیت همواره دشمن اسلام بوده و برای خدشه‌دار کردن صفوف بهم پیوسته مسلمانان تلاش کرده‌اند و در این مسیر نیز همواره به عنوان عوامل کلیدی دشمنان اسلام برای تحقق اهداف شوم خود علیه مسلمانان گام برداشته‌اند.

 

* تروریست ها بدانند که با این اقدامات شنیع نمی‌توانند موج بیداری اسلامی را خاموش کنند

بنابراین گزارش، عبدالسلام کریمی از علمای اهل سنت کردستان نیز در این مراسم با محکوم کردن هتک حرمت به این صحابه مکرم اظهار کرد: این نخستین باری نیست که عوامل و مزدوران وهابی و بهایی به نام اسلام به جنگ با مقدسات اسلامی آمده‌اند.

وی افزود: تمام مذاهب اسلامی نبش قبر را حرام دانسته و این عمل را به شدت محکوم می‌کنند اما باید گفت که ارتش به اصطلاح آزاد سوریه همان روند ضداسلامی طالبان در کشور افغانستان را پیگیری کرده و با حمایت کشورهای غربی به جنگ با مقدسات اسلامی آمدند و برای آنان شیعه و سنی تفاوتی نمی‌کند.

عبدالسلام کریمی خاطرنشان کرد:دشمنان باید بدانند که با این حرکات شنیع نمی‌توانند موج بیداری اسلامی و روحیه ضداستکباری مسلمانان را کمرنگ کرده و در صفوف مسلمانان تفرقه ایجاد کنند چرا که همه مسلمانان از مذاهب مختلف اسلامی می‌دانند که آشوبگران در سوریه مسلمان نبوده و سربازان و مزدوران استکبار و صهیونیسم جهانی هستند.

 

* نقش استکبار در هتک حرمت مقدسات مسلمانان بارز است

به گزارش سایت مرصاد، آیت الله شیخ مصطفی علما، نماینده ولی فقیه  و امام جمعه کرمانشاه همچنین به اقدام ضد اسلامی گروه‌های مخالف دولت سوریه در خصوص تخریب مقبره حجر بن عدی اظهار داشت: استکبار از علم و دانش خود به این صورت استفاده می‌کند که این در حالی است که اسلام با اینگونه مسائل به شدت مخالف است.

وی افزود: اسلام می تواند یک تحول در جامعه ایجاد کند. آمریکا به خوبی می‌داند که اگر اسلام به درستی بر جوامع حاکم شود، استکبار دیگر نمی‌تواند به رفتارهای ضد انسانی خود ادامه دهد و به همین دلیل است که به اسلام هراسی روی آورده است.

 

* هتک حرمت مزار صحابه رسول الله امتداد توطئه پوسیده مخدوش کردن چهره اسلام است

ماموستا ملا قادر قادری، امام جمعه شهرستان پاوه در گفتگو با پایگاه خبری مرصاد ضمن ابراز تأسف از نبش قبر صحابه پیامبر در سوریه اظهار داشت: یکی از اهداف این اعمال غیرانسانی در امتداد توطئه پوسیده مخدوش کردن چهره مسلمانان انجام می‌گیرد و این اقدام ضمن آن که خلاف شرع است، از سوی هر گروه و جریانی انجام گرفته باشد محکوم است.

وی با اشاره به اینکه در روایات آمده است است که رسول الله(ص) در خطبه حجة الوداع در منی فرمودند: «لا ترجعوا بعدی کفّارا یضرب بعضکم رقاب بعض» یعنی بعد از من اعمال کافران را پیشه خود نکنید به شیوه ای که در مقابل همدیگر قرار گیرید و خون یکدیگر را به ناحق بریزید. این امر گویای نگرانی پیامبر(ص) از تفرقه میان مسلمانان بوده است،ادامه داد: اسلام دین صلح، مهربانی و برادری است و کسانیکه با نام اسلام دست به جنایت و خونریزی می‌زنند جایی در میان مسلمانان ندارند.

امام جمعه شهرستان پاوه نبش قبر «حجر بن عدی» را حرکت غیر عقلانی دانست و گفت: هتک حرمت مزار صحابه پیامبر(ص) و حامی مخلص حضرت علی(ع) خلاف شرع اسلام بوده و تنها نتیجه آن تشدید عداوت میان پیروان مذاهب و افزایش خونریزی و برادر‌کشی در بلاد اسلامی خواهد بود

وی تفرقه میان مسلمانان و جنگ و نزاع بین آنها را توطئه مشترک صهیونیستی غربی عنوان کرد و گفت: کسانی که به نام مذهب مبادرت به قتل برادران و خواهران دینی خود می‌کنند باید بدانند در دامی افتاده‌اند که دشمنان اسلام سال‌هاست برای تنیدن آن تمام تلاش خود را به کار بسته‌اند

ماموستا قادری خشونت، ترور، توهین و خونریزی را از نظر اسلام محکوم خواند و با تاکید بر این که  بازگشت به تعالیم نجات‌بخش اسلام در مقطع کنونی تنها راه به زانو درآوردن دشمنان اسلام عزیز است،خاطرنشان کرد: وظیفه علمای اسلام در شرایط کنونی بسیار خطیر است زیرا آتش فتنه‌ای که در مقطع کنونی در منطقه روشن شده است تنها دنیای اسلام را متضرر خواهد کرد و وظیفه همه ماست که با هشیاری و بصیرت با مسائل برخورد کنیم.

 

* تخریب و اهانت به قبر صحابه پیامبر(ص) ضدیت تروریست ها با اسلام را آشکار کرد

ملا احمد فخری، امام جمعه جوانرود در گفتگو با پایگاه خبری مرصاد، با اشاره به تخریب اماکن مذهبی در سوریه اظهار داشت: این اقدامات جز اینکه توحش، دشمنی و ضدیت آشکار تروریست‌ها با اسلام را ثابت کند، نمی تواند هیچ توجیهی داشته باشد و مسلمانان این گونه اقدامات کریه را هرگز نمی پذیرند و این گونه اقدامات را محکوم و حرام می دانند.

وی بابیان اینکه  تروریست‌ها امروزه با هدف تفرقه افکنی به اهانت به صحابه پیامبر(ص) روی آورده اند و دراین کار نامسلمانی خود و دشمنی آشکار با اسلام را ثابت کردند، ادامه داد: اهانت به قبور بزرگان اسلام هیچ منفعت و خیری  برای  تروریست‌ها نداشته و ندارد و این عمل زشت و غیر انسانی آنها فقط باعث تنفر دنیای اسلام از آنها و نشانگر حمایت و خط دهی از سوی دشمنان دیرینه اسلام و مسلمین است که با این کار می خواهند با ایجاد رعب و وحشت و چند دستگی در بین مسلمین آن‌ها را تضعیف کرده و به خواست‌های پلید خود برسند.

ملا احمد فخری با اشاره به اینکه ما در صدر اسلام چنین اعمال زشتی را شاهد نبوده ایم و این امر با ورود بدعتها به دین و قد علم کردن عده ای از دشمنان اسلام با نام اسلام به وجود آمده است، افزود: از مسلمانان می خواهم که این اقدام ناپسند را اقدامی ضد اسلامی بدانند و آنرا مهم شمرده و اعلام تنفر و انزجار و محکومیت خود را در قبال این اقدامات اعلام نمایند و دنیای اسلام باید در برابر این اقدام سکوت پیشه نکند تا از تکرار این اهانت‌ها جلوگیری شود.

یقینا اقدام تروریستهای به اصطلاح سوریه ای از نگاه مسلمانان واقعی سراسر جهان دور نخواهد ماند و جواب دندان شکنی خواهد داشت.

* اقدام تروریست ها در سوریه بزرگترین امتحان برای جهان عرب است

آیت الله حسن ممدوحی، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با سایت مرصاد با اشاره به این که اقدام تروریست ها موضوعی غیر قابل تحمل برای جهان اسلام است ، گفت: این صحنه بزرگترین امتحان برای عرب ها و برای کسانی است که خود را تابع صحابه پیامبر می دانند،زیرا این افراد معتقدند که صحابه پیامبر بزرگترین افرادی هستند که در اسلام رشد کرده اند و قول آنها را حجت می دانند.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این افراد پلید همگی دست نشانده یهود هستند ، افزود: این امتحان خیلی عجیب و سرنوشت سازی برای کشورها ی عربی اعم از شیعه،سنی و برای کسانی که در دنیا ادعایشان آزادی است. این فرد چه کرده است که قبر را می شکافند؟ آن هم یک چنین شخصی که در تاریخ جز آبروهای اسلام و صحابه پیامبر بوده است.

آیت الله ممدوحی تصریح کرد: جناب عدی کسی بود که به یقین رسیده و پرده حجاب از روی قلبش برداشته شده بود و خبر از آینده می داد و در واقع شخصیت کم نظیری در بین صحابه پیامبر بود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: این حرکت یقینا باعث نابودی و ریشه کنی این جماعت بی دین خواهد شد.

* جنایتکاران سوریه و سلفی ها زمینه نابودی خودشان را به دست خود فراهم کرده اند

به گزارش پایگاه خبری گلستان ما، آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی نماینده مردم شاهرود در مجلس خبرگان رهبری ضمن محکومیت اهانت به بقاع صحابه پیامبر (ص)،بیان داشت: اهانت به صحابه پیامبر اعظم (ص) گردن فرازی وهابیت به کل اقوام مسلمان است و چون در بعضی مواقع توان مقابله با ما را ندارد به شهدا و مردگان ما می پردازد.

وی با اشاره به اینکه واضح است که کلیه سلفی ها و وهابی ها کم و بیش با اینگونه مشکلات فکری دست به گریبان هستند و این خرافه گری های آن ها باعث دست زدن به چنین جنایت هایی شده است،ادامه داد: دشمنی افراد بی معرفت و بی فرهنگ با صحابه مقدسه طبیعی است و چون دستشان به آن ها نمی رسد به قبور آن ها جسارت می کنند.

آیت الله سید عبدالهادی حسینی شاهرودی با تاکید بر حفظ اتحاد مسلمانان،اظهار کرد: جنایتکاران سوریه زمینه نابودی خودشان را به دست خود فراهم کرده اند و مطمئنیم هرچه زودتر به سزای اعمال شان خواهند رسید.

وی خاطرنشان کرد: صحابه پیامبر از معجزات مقدسه مسلمانان هستند که احترام ما بر آن ها واجب است و اهانت به مرقد مطهر حجر بن عدی صحابه پیامبر (ع) و امام علی (ع) و جعفر طیار را نشانه ضعف اعتقادی عاملان و آمران به این حادثه و ناتوانی آنان در مقابله با ایدئولوژی مسلمانان است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار