معاون مرکز امور مشاوران قوه قضاییه:

اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا جایگاه قانونی ندارد

معاون اجرایی مرکز امور مشاوران حقوقی و وکلای قوه قضاییه گفت: اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا جایگاه و محمل قانونی ندارد و تنها یک موسسه ثبت شده در اداره ثبت شرکت‌هاست.

به گزارش حوزه حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، "علی ادیبی"در مورد وضعيت قانوني اتحاديه كانون‌هاي وكلاي دادگستري،‌ اظهارداشت: اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا برخلاف کانون‌های استانی که جایگاه قانونی و مشخص در قانون دارند، هیچ جایگاهی در قانون ندارند.

این مقام مسئول در مرکز امور مشاوران حقوقی قوه قضاییه ادامه داد: اتحادیه سراسری تنها یک موسسه حقوقی است که هر فردی می‌تواند راه اندازی کند و مصوبه مجلس یا مجوز وزارت کشور به عنوان یک جمعیت را ندارد.

براساس اين خبر به نقل از ستاد حقوق بشر؛ ادیبی گفت: هم اکنون پرونده این موسسه به شکایت چند نفر از کسانی که در آزمون وکالت سال گذشته پذیرفته نشدند در دادسرای خارک در دست بررسی است.

معاون اجرایی مرکز امور مشاوران قوه قضاییه در حالی مدعی جایگاه غیرقانونی اتحادیه سراسری وکلاست که علی مندنی پور رئيس اتحادیه وکلا معتقد است ادغام کانون‌های وکلا با مرکز امور مشاوران قوه قضاییه براساس ماده 187 قانون برنامه پنجم توسعه و جذب کارآموز توسط این مرکز غیرقانونی است.

گفتني است؛ اتحادیه سراسری کانون‌های وکلا در اعتراض به اجرای ماده 187 قانون برنامه سوم توسعه مبنی بر اعطای پروانه وکالت از سوی مرکز مشاوران قوه قضائیه به دیوان عدالت اداری شکایت کرده که هنوز رای دیوان در این باره صادر نشده است.

انتهاي پيام/
برچسب ها: کانون ، وکلا ، ادیبی ، قانونی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار